Nieuwe partner bij het Watersportverbond (NED)

Vanaf 1 maart 2003 is Armada official partner van het Koninklijk Nederlands Watersport Verbond (Watersportverbond).

De overeenkomst is in eerste instantie afgesloten voor een periode van drie jaar.

Armada zal het partnership met het Watersportverbond met name inzetten om de naamsbekendheid te vergroten. De exposure van de Olympische kernploeg vervult daarbij een belangrijke rol. Armada sponsort tevens voor het tweede jaar de SPA Regatta. Ook dit jaar zetten zij het ‘tracking & tracing’ systeem in voor het op de wal volgen van de zeilwedstrijden. Nog nader te bepalen boten krijgen een waterdichte doos met een GPS mee. Deze stuurt elke minuut een sms met de exacte positiebepaling die geprojecteerd wordt op een televisiescherm op de kade. Dit systeem biedt de zeilsport extra waarde.

Armada levert high tech beveiligingsproducten voor alles wat beweegt, zowel mobiele objecten als personen. Bij de SPA Regatta ging het om het volgen van boten, maar tracking en tracing kan ook in combinatie met een alarmfunctie voor persoonsbeveiliging dienen. Daarnaast geven veel verzekeraars korting indien een boot of een ander object is voorzien van tracking en tracing producten.
Arthur Annegarn van Armada: "Watersport biedt Armada de mogelijkheid om de werking van zijn beveiligingsproducten ook onder zware omstandigheden te tonen. Tevens kunnen andere dan de gebruikelijke toepassingen van tracking en tracing-producten onder de aandacht van het grote publiek worden gebracht. Het partnership met het Watersportverbond zien wij als een kans om de bekendheid met de naam Armada te vergroten."

Via dit partnership krijgt de Nederlandse zeilkernploeg in haar traject naar de Olympische Spelen van Athene in 2004 ondersteuning die de kansen op Olympisch eremetaal aanzienlijk vergroten.

Jan Kossen, directeur Watersportverbond: "Uiteraard zijn wij erg verheugd binnen een week een tweede partnership met het Watersportverbond te mogen aankondigen. Het partnership met Armada laat andermaal zien dat het zeilen een interessante propositie is voor het bedrijfsleven. De hoogstaande techniek die Armada in huis heeft sluit goed aan bij de techniek die in het Olympisch zeilen gebruikt wordt"

Henri G C van der Aat, managing partner van Trefpunt Sports & Leisure Marketing, zal het partnership tussen Armada en het Watersportverbond begeleiden. Van der Aat: "Na de succesvolle introductie van Tracking & Tracing in het Olympisch zeilen tijdens de SPA Regatta 2002, zijn we erg blij dat Armada nu ook partner van het Watersportverbond is. Verdere toepassing van het systeem komt de zeilsport absoluut ten goede. Nadat Delta Lloyd vorige week het partnership met het Watersportverbond aankondigde, blijkt uit dit tweede partnership dat critici ongelijk hebben. Sponsoring groeit wel degelijk, alleen je moet er op een andere wijze tegenaan kijken. Sponsoring nieuwe stijl heeft zijn intrede gedaan!"