Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Grevelingencup ORC comite

Standaard

Casper, met betrekking tot de betekenis van de groene vlag voor een wedstrijd: die staat nergens geschreven. Toch weet eenieder (ook in dit topic op dit forum) dat het betekent dat er rechtsom gevaren moet worden. Ik laat even in het midden of het alleen het eerste merkteken is of niet. Vervelend, maar het is niet anders. De RRS vermeldt alleen groen bij een koerswijziging. Dus ik kan je verwarring wel plaatsen als het gaat om het zoeken in RRS of NOR, dat helpt hier niet. Desalniettemin, ook jij weet: groene vlag op startschip = mark one rechtsom. Ik heb me laten vertellen door een zeer betrouwbare bron (bekend jurylid) dat dit ook niet hoeft. Ook ik was daarover enigszins verbaasd. Aan de nadere kant: er zijn wel meer zaken in de zeilwereld niet verwoord in het RRS.
    In een wedstrijd is veel communicatie, via het palaver, via de marifoon soms, via schoten vanaf het startschip, toeters, noem het maar. Uiteindelijk zijn de visuele seinen (a.k.a. vlaggen) bepalend. Een stotteraar vertelt je via de radio een verkeerde baan?: als de vlaggen het goed aangeven ligt je eventuele protest eruit. Op het palaver zegt de RC iets over groene vlag en tweede race? De vlag hangt en die is bepalend. Altijd.
    HARDER!! HARDER!! HARDER!!

Standaard

Hoi Mark,

En die stelling wil ik dus juist bestrijden.
    Ik heb dit ook nagevraagd en die hebben aangegeven dat je dus de vlag kunt negeren, alhoewel het daar ook discussie oproept.

Ik heb het volgende voorstel:
    9 April a.s. is de jaarlijkse Noordzeeclub vergadering met aansluitend een buffet en een lezing van Bouwe Bekking. Nu wordt die meeting bij ons (Magic Marine) georganiseerd en nodig ik je van harte uit om ook te komen. Kunnen we daar onder het genot van een biertje verder discusseren hierover. Die avond zijn naast Bouwe ook Erik van Vuuren, Peter van Niekerk, Max Behrend en vele andere regelkenners aanwezig.

Laat wel even weten als je wilt komen i.v.m. de vele aanmeldingen en het buffet. Of beter: geef je op via de Noordzeeclub.

Hoop je daar te zien,

Casper

Standaard

Hoi Casper,

Hij stond nog niet in mijn agenda, maar waarom niet? Zou je me persoonlijk kunnen mailen hierover? De vergadering zelf is voor ons minder interessant, dus zou ik na de vergadering en het buffet willen komen.

Wellicht tot dan!

Toch nog even:

26 STARTING RACES
    Races shall be started by using the following signals. Times shall be
    taken from the visual signals; the absence of a sound signal shall be
    disregarded.
    HARDER!! HARDER!! HARDER!!

Standaard

Wil ik met alle liefde doen maar heb geen msn of iets.
    Je kunt me mailen op casper@mbrands-international.com

groet,
    Casper

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten