Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Mosselrace 2010

Standaard Mosselrace 2010

Rare jongens, die Mosselracers.

Wij konden niet meedoen, daarom zat ik zaterdag in de tuin en stelde mij al die gelukzakken voor die met dat prachtige weer wedstrijd aan 't zeilen waren op de Oosterschelde.

Niets bleek minder waar. Blijkbaar heeft de wedstrijdleiding het weer niet zo goed gedaan.
    Dat konden we kortstondig lezen op de Mosserace site waar de uitslag 2010 stond afgedrukt.
    Geen enkele boot gefinished - allemaal dnf!
    Enkele reacties maakten duidelijk dat één en ander weer niet verlopen was zoals het hoort.
    Ondertussen is alles weer verdwenen. De uitslag 2010 én de reacties 2010.
    De reacties 2009 staan er nog. Die zijn ook niet erg bemoedigend. Daarin stond zelfs de editie 2010 ter discussie omwille van de slechte wedstrijdleiding 2009.

Enfin, nu hoop ik maar dat ze deze prachtige wedstrijd niet gaan afschaffen omwille van een slechte wedstrijdleiding. Er zijn er genoeg goeie te vinden langs de Oosterschelde.

Hopelijk heb ik volgend jaar meer spijt als ik weer in mijn tuin moet zitten.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brunob Bekijk bericht
    Rare jongens, die Mosselracers.

Ondertussen is alles weer verdwenen. De uitslag 2010 én de reacties 2010.
    Ah, kijk! Alles staat er terug...

Standaard

Veel geluk hebben ze natuurlijk niet met het weer, dit is het zoveelste jaar zonder wind. Volgens mij is het zelfs statistisch gezien echt niet meer normaal. Op het moment van het sluiten van de finish begon het plots te waaien...
    De startprocedure hadden ze goed voor elkaar dit jaar, dat was in het verleden vaak problematisch (enkel nog leren van geen berichten via de marifoon te geven tijdens de geluidssignalen want dan versta je er echt niets van). De rest was minder:

Men start altijd ter hoogte van de Sv6 richting de scheidingston Sv2 zonder rekening te houden met de windrichting, dat betekende een spinnakerstart met de nodige risico's. Waarom niet starten aan de Sv2 zodat men alle richtingen op kan?

We kregen een baan van 22 mijl voorgeschoteld bij 5 knopen wind waarvan meer dan de helft tegenstroom, af te leggen op max. 3u30... Onmogelijk natuurlijk, ik denk dat we 5 mijl ver geraakt zijn (over de grond). Op afkorten is men dan ook niet echt voorzien, bovendien stuurt men enkele klassen 180° de andere richting uit dus men zou al meerdere finishboten moeten hebben om af te kunnen korten.

De wedstrijdleiding is duidelijk niet voorzien op zo'n omstandigheden. Spijtig voor zowel de organisatie en vrijwilligers als de deelnemers, die allemaal toch een hoop energie in dit event steken. Volgend jaar gewoon direct naar de mosselen, want die waren weer voortreffelijk?

Geert
    Laatst gewijzigd door Geert; 18 August 2010 om 20:40

Standaard

Wij zagen de bui al hangen en vonden het na 2,5h uitstel wel welletjes, spi omhoog en richting Colijnsplaat. Hebben uiteindelijk toch nog een tof stuk kunnen zeilen en heerlijke tongetjes gegeten bij Kees...

Standaard

Ah, kijk! Alles staat er terug...
    Ik zie het niet meer...
    't Is weer weg denk ik...of is dat nu iets met mijn browser?
    http://www.mosselrace.nl/

Standaard

...of is dat nu iets met mijn browser?
    Bruno, ik denk dat er iets mis is met je brouwer, ...eh browser !

Standaard

Toch heeft zo'n dobber baan wel iets, aanvaringen leveren geen schade op en dat is fijn als bij de eerst ton 2 boten met mafkezen over stuurboord druk in een loefduel verwikkeld een heel veld boten binnenstormen die allemaal over bakboord varen wat een vakmanschap.
    wel heeft er 1 van de twee een strafrondje gemaakt.
    Ik ben er volgend jaar zeker weer, dan valt t op 13-8 wat beloofd dat?
    het blijft een geweldig evenement en achteraf klagen kan altijd

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten