Deze morgen om 8u27 zeilde Christophe (eindelijk) over de evenaar ...
Brad van Lieuw met Le Pingouin is gisteravond als eerste in Kaapstad gefinished in de eerste etappe van de Velux 5 Oceans. Zbigieuw Gutkowski op Operon Racing had toen nog ruim 600 zeemijlen voor de boeg. En onzen Christophe met Five Oceans of Smiles telde 3200 zeemijlen achterstand op de Pool.
Deze morgen om 8u27 zeilde Christophe (eindelijk) over de evenaar ...
The 6th Half Ton Classics Cup will be sailed in Boulogne-sur-Mer (FRA) in AUG 2013 - check www.halftonclasseurope.net
Eindelijk over de finishlijn. Na 43 dagen zeilen en o-n-n-o-e-m-e-l-i-j-k veel pech.
Nu weer aan het werk om de boot wedstrijdklaar te krijgen tegen zondag, wanneer de tweede etappe van start gaat.
The 6th Half Ton Classics Cup will be sailed in Boulogne-sur-Mer (FRA) in AUG 2013 - check www.halftonclasseurope.net
Tweede etappe gaat ook geen succes worden: na al eens teruggekeerd te zijn voor problemen met de stuurinrichting(en daarna opnieuw gestart te zijn) is Christophe Bullens nu opnieuw op weg naar Kaapstad ivm problemen met de masttrack...
http://www.velux5oceans.com/#/latest...cond-time/1149
Sigma 38 OOD "Enigma"
http://zeilteam_enigma.webs.com/
de belgen zijn de dapperste aller galliers ...
hedendaags voorbeeld , tegen wil en dank , is die sympatieke zeiler alleszins
of het verstandig is laat ik in het midden maar ik zal het nooit meemaken vanuit mijn zetel
zet hem op , we blijven je volgen
Christophe heeft opgegeven! THE END
http://www.velux5oceans.com/latest-n...o-say-goodbye/
Kort overzichtje...
October 5, 2010: Christophe’s original Eco 60 Five Oceans of Smiles is dismasted en route to La Rochelle. He and his team start the search for another yacht to race with.
October 13, 2010: Four days before the race start Christophe acquires Artech from French sailor Jean-Baptiste Dejeanty
October 17, 2010: Christophe starts the VELUX 5 OCEANS with the rest of the fleet before returning to La Rochelle after a 48-hour qualification passage
October 24, 2010: After making preparations to his new boat, Christophe sets sail from La Rochelle a week behind the rest of the fleet
November 1, 2010: Christophe forced to stop in Gran Canaria for 48 hours after strong winds split his mainsail and broke several battens
November 10, 2010: Christophe diverts to the Cape Verde Islands to seek medical attention after developing a fever
November 25, 2010: Around a tonne of water floods into Five Oceans of Smiles
November 28, 2010: Christophe hits a whale
December 6, 2010: After 49 days at sea, Christophe arrives in Cape Town with just five days until ocean sprint two starts
December 16, 2010: Ocean sprint two starts four days later than scheduled due to strong off Cape Town
December 17, 2010: Christophe returns to Cape Town after the electronics on his yacht failed and rudder problems
December 20, 2010: After an amazing effort by a team of volunteers on the dock in Cape Town Christophe restarts ocean sprint two
December 22, 2010: Problems with the mast track on Five Oceans of Smiles too force Christophe to return to Cape Town
January 1, 2011: Christophe sets sail from Cape Town again but is forced to return after the mast track breaks again
January 3, 2011: Christophe withdraws from the VELUX 5 OCEANS
Laatst gewijzigd door Jeremy; 3 January 2011 om 11:34
...Sailing is an ART...
Die ganse Velux 5 oceans staat al snel in de schaduw naast een Barcelona World Race. Drukke kalender voor die Open 60. Ze weten niet meer daar eerst te starten. :-)
Long distance wedstrijden varen op een boot die je niet zelf grondig hebt kunnen prepareren is een risico, zeker op zo'n extreme boten die continue op hun limieten gepushed worden.
Dat is nog zeer voorzichtig uitgedrukt denk ik. Je mag nog een doorbijter zijn, die voorbereidingsperiode en een behoorlijk aantal trainingsmijlen mét hetzelfde schip zijn een must.
Dat weet je eigenlijk voor je de start van de eerste manche neemt.
Ik kan me niet voorstellen dat hij op één moment een goed gevoel had over een mogelijk succesvolle afloop.
Favorieten/bladwijzers