Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Zeil- en kampeerweekje aan de Grevelingen of Veerse Meer.

Standaard

Voor het liggeld zou ik even contact opnemen met de havenmeester: http://www.wvscharendijke.nl/index.p...passanten.html
    Ik denk dat je wel een (klein) prijsje kan regelen.

Een kaart heb ik niet voor je, maar met een openboot hoef je eigenlijk alleen de rood,- en groenwitte boeitjes voor de ondieptes in de gaten te houden.

Standaard

Hey,

We zijn vorige zomer op de camping in Kortgene geweest,
    ideaal voor kleinzeilerij.
    Recht over Wolphaartsdijk, en alles is er voorzien.

Verder ben ik erg geinteresseerd om een keer te camperen, eerder een weekendje langskomen,
    bootje heb ik zelf voorlopig even niet meer .

Groeten
    Laatst gewijzigd door Serge De Pauw; 18 February 2011 om 10:59

Standaard

Ik doe al enkele jaren met paar vrienden het Veerse Meer of het Grevelingen Meer aan met onze 470/490's.

Veerse Meer : RCN-Schotsman (of het lijkt erop geschreven). Je boot kan in het water blijven liggen (geen optie met onze boten) en erin-eruit via slipway. Dan kan je hem laten liggen in het "haventje" voor wat centen (maar wel makkelijk). Zelf als jonge gasten staan we op de surfweide = veel gras en veel zeil/surfmensen. In de zomer kunnen er ook wel veel jonge mensen (lees 16jaar) zitten die daar gewoon zitten. Nog geen problemen gehad met diefstal, maar we beveiligen alles met staaldraadje (oude zaling of zo) door alles, ophangen en slotje erop.

Grevelingen Meer : Port Zelande. Favoriet in het najaar want geen zonnekloppers en je kan je boot achterlaten op het strand (wel zeilen eruit) of mast plat en meenemen naar je standplek. Wel op voorhand goed vragen want ze willen uiteraard dat je hun haven gebruikt. Nog nooit problemen gehad. Wel is er geen trailer, maar een strand, (ook leuk) en een ondiepte, bij wegvaren goed opletten voor golfbreker!

Op het Grevelingen ben ik wel eens de weg kwijtgeraakt. Gekapseist achter een eiland en zo gedesorienteerd geraakt. Uiteindelijk in Ouddorp-haven terecht gekomen en dankzij de vriendelijke clubvoorzittersvrouw zijn we teruggeraakt (boot dag nadien ophalen, was wat beschadigd)
    Maar keer nadien geen problemen meer gehad, moest ik maar minder ver varen en beter opletten.

Standaard

Serge adviseerde ons camping De Paardekreek in Kortgene:

Een paar weken geleden zijn we daar dus geweest, met onze Lasers. Was geweldig! Een plak vlak naast het water en de Lasers te water laten vanaf je eigen plek, gewoon geweldig!

Van 9 juli tem 15 juli zijn we daar opnieuw, want dit is gewoon een geweldige camping.

Binnenkort trekken we naar camping De Grevelingen, nabij Battenoord-Grevelingenmeer.
    De Lasers mogen daar niet mee op de staanplaats. Ze hebben wel een botenveld. Kost 5 euro per boot/nacht.
    Voor dezelfde prijs kunnen we ze leggen in de jachthaven van Herkingen, en dat gaan we dan ook doen: Herkingen als uitvalsbasis dus.

Standaard Zeil- en kampeerweekje aan de Grevelingen of Veerse Meer

@Serge:
    "bootje heb ik zelf voorlopig even niet meer" kan geen probleem zijn:
    Indien je onze posts volgt, van mij of die van Krabke, en je komt langs dan kan je je steeds amuseren: of je leent eens m'n Laser of ik breng de Europe, die ik nu op overschot heb, mee!

Tot ziens?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten