Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: Ecume de mer

Standaard

Hullabaloo,

Ik heb half de jaren '70 verschilldende jaren wedstrijd gevaren met de Bellatrix. Met deze boot werden zowat alle wedstrijden in het Delta gebied gevaren met vele pôdiumplaatsen als gevolg in IOR klasse 7. De zeilgarderobe van de boot was van Van der Sneppen in Terneuzen en de boot werd dan ook gebruikt als proefkonijn voor de vele nieuwe ontwikkelingen op gebied van zeilen en tuigage. (o.a. Starcutspi, Oversized runnerspi, losse uitgebouwde broek op het onderlijk van grootzeil, reefbare fok, enz...)

Standaard Ecume de mer

N.B: Is uw boot trouwens de voormalige oranje "Beatrix"?

De 'Vega' is niet de oude Bellatrix. Onze ecume is wit van romp met een grijze streep op de opbouw (long roof van 1976).

Het sail4charity lijkt me een top initiatief en het lijkt me leuk om het één aan het andere te koppelen.

Ecume - eigenaars die nog niet in het Edm - bestand van Hylke Steensma zijn opgenomen mogen altijd reageren!

In Wolphaartsdijk staat er nog een blauwe ecume (short roof) met de naam 'the Bright Side'.

Vega
    sebastiaan.boumans@gmail.com

Standaard

Erg leuk om te lezen allemaal!

Sebastiaan, Hylke, Nico we zouden het erg leuk vinden om jullie en de EdM's te mogen begroeten tijdens de 5e Charity Cup op 28+29 mei 2011!

en

Mathijsje, ik zou bijna zeggen: Help je opa de 'Bellatrix' weer in het water te krijgen! De boot was/is een begrip op en rond het Veerse Meer en het zou mooi zijn haar weer te zien zeilen!

Hullabaloo en Villa First mogen we jullie ook (weer) begroeten? De Hullabaloo is toch een Hustler?

In 2010 hebben we voor het Sophia Kinderziekenhuis wedstrijden gezeild en 2850 euro mogen ontvangen voor dit goede doel.

In 2011 zullen we voor Stichting Leef je Droom zeilen!

Zegt het voort, zegt het voort!

Mvg

namens Stichting Sail4Charity

Raoul van de Visse info@sail4charity.nl
    Steun Stichting Sail4Charity door mee te zeilen in juni 2015 op de Oosterschelde!

Standaard

Hé Raoul,
    Jammer dat het samenvalt met de 40 mijl van Bru op 28 mei en daar varen zeker een aantal 31.7`s (in totaal 114 boten!)hoe sympathiek Sail4charity ook is.
    Je zal dus sowieso een hoop boten missen.
    En ja, die Bellatrix is voor mij ook een stukje geschiedenis net zoals v.d.Sneppen (als oud Terneuzenaar) inderdaad leuk om te lezen en nog leuker eigenlijk dat deze boten nog voor zoveel zeilplezier zorgen.
    Bij onze klasse is de First 31.7 altijd winnaar

Standaard

Hoi Adri,

Even goede vrienden natuurlijk!

De 40 mijl van Bru is zeker een schitterend evenement! We hebben goede contacten met Ger en hebben zelf dan ook niet voor een dual handed klasse gekozen om elkaar niet in de weg te zitten. Een datum is altijd moeilijk omdat in mei/juni nog veel meer wordt georganiseerd.

Zeilers die dus met meer of minder dan 2 mensen willen wedstrijdzeilen kunnen dus op 28 en 29 mei op de Oosterschelde terecht!

Veel succes alvast!

Groet,

Raoul

Standaard

Goed initiatief! Vanuit Fryslân is dat alleen net even te ver voor een weekend... ;-)
    Ik hoop uiteraard dat er veel EdM's uit de Deltawateren mee gaan doen. Er liggen er ongeveer 30 volgens mij...
    @ Mathijsje, hoop nog iets van je te horen over de Bellatrix (heb je een PB gestuurd).

Groeten,
    Hylke
    EdM 'Pura Vida'
    de punt mut naar de boei!

Standaard

Hallo Hylke en anderen,
    Wij hebben 28 en 29 mei 2011 in de agenda gereserveerd voor de Oosterschelde.

Ik heb indertijd de Bellatrix nieuw verkocht aan Piet Ponjee.
    Samen met Piet heb ik in de jaren (1973 enz?) een aantal wedstrijden gevaren.
    Piet had ook de kiel volgens de toen laatste hydrodynamische ideeen laten aanpassen.

Daan de Winde
    EdM Impala - Breskens

Standaard

Hoi Daan,

Erg leuk om te lezen! Hoe gingen die wedstrijden met de Bellatrix toen en welke wedstrijden waren dat zoal?

Leuk dat jullie naar de Oosterschelde willen komen op 28 en 29 mei!

en Hylke, je kunt altijd opstappen als je zin hebt om in het zonnige zuiden te zeilen hoor!

Met vriendelijke groet,

Raoul van de Visse

Stichting Sail4Charity
    Steun Stichting Sail4Charity door mee te zeilen in juni 2015 op de Oosterschelde!

Standaard

Raoul,
    De bekende wedstrijden in die tijd waren in het begin en tegen het eind van de zomer in Breskens.
    Verder de toen populaire Breskens-Zierikzee en Zierikzee-Terneuzen en de Scheldefeesten in Terneuzen als afsluiting van het seizoen.
    Ik heb die wedstrijden op veel verschillende boten gevaren, dus ik weet niet precies meer welke ik met Bellatrix gevaren heb.
    Ik moet wel even graven, zowel in mijn geheugen als in de oude schoenendozen op zolder. (Misschien heb ik nog foto's).
    Ik heb toevallig pas een paar super8 films weggebracht om op DVD te zetten. Daar zaten ook beelden van een zeilwedstrijd bij. Wie weet.

Op de Impala heb ik als aandenken aan Bellatrix nog een houten snijplank met de naam van de boot uitgebeiteld.

Vriendelijke groeten,
    Daan

Standaard

Hoi Daan,

Breskens-Zierikzee heb ik toen als jongen weleens mee mogen varen met de Mascotte van Arjan Visser. Dat was destijds met een First. Inderdaad een erg leuke wedstrijd!

Neem de DVD maar mee als je wilt. We kunnen hem dan wellicht nog even afspelen!

Groet,

Raoul

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten