Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25

Discussie: Suggestie lesboot

Standaard

Zelf heb ik dit jaar een Laser Stratos op de kop getikt in Engeland, echter een zwaardversie en geen kielversie. Het zeilt leuk maar niet zo stabiel als de lelievlet ;-) Heb er een zwemles gratis bijgekregen. Tweedehands kan je in Engeland rond de 4000-5000 pond er wel een kopen. De kielversie is duurder en wordt als lesboot gebruikt. Hou er rekening mee dat de dealer in NL aangeeft dat je zonder de bodem uitgebreidt te behandelen eeen Stratos niet continu in het water kan laten liggen.

Standaard

Super merci! Phileas heeft eigenlijk wel wat we zoeken in aanbod! En aan een deftige prijs!
    Laser ook. Phileas Velic en Laser Bahia zijn eigenlijk net wat we zoeken. nog geen 150 kilo, stabiel, onderhoudsvrij...
    Laatst gewijzigd door Genoegzame; 26 January 2011 om 21:06

Standaard

Moest je interesse hebben in een Laser Bahia, bij Bloso Nieuwpoort ligt er nog eentje in het rek, amper gebruikt. Ik heb hem maar 2 keer op het water gezien.
    Deze is gekocht als testboot ter vervanging van de houten Caravelle, 1ste graad meermansboten, maar voorlopig heeft men besloten om niet verder te gaan met dit type.
    Ik denk dat je met een goed bod ver kan komen, al ben ik wel niet volledig zeker dat deze te koop staat maar naar mijn weten zijn er geen plannen mee.

Standaard

Wayfarer is misschien een oud ontwerp, maar niet minder interessant dan een Caravelle denk ik. Het is, net als de caravelle, een heel stabiele boot en geschikt om les te geven/volgen. En volgens mij zelfs ietsje sneller en sportiever dan de caravelle.

Bij ons hebben ze Globe 530 als lesboten gekocht. Stabiele en toch sportieve zeilers met zeker voldoende ruimte. Zijn oorspronkelijk ontworpen met een kiel en soort van bergruimte vooraan, maar wij hebben een versie met kantelzwaard en open kuip. Zijn niet te zwaar om in en uit het water te leggen, maar hebben een hoog vrijboord, dus nemen wat meer ruimte in.
    Wel best opgeschuimde rompen kiezen. Dan heb je minder problemen bij de in een zeilschool onvermijdelijke ongelukjes. Voor extra stabiliteit wordt met waterballast gewerkt in de dubbele bodem.
    Ik heb geen idee van prijzen...
    * I'd rather be sailing *

Standaard Laser Stratos zwaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berendkees Bekijk bericht
    Zelf heb ik dit jaar een Laser Stratos op de kop getikt in Engeland, echter een zwaardversie en geen kielversie. Het zeilt leuk maar niet zo stabiel als de lelievlet ;-) Heb er een zwemles gratis bijgekregen. Tweedehands kan je in Engeland rond de 4000-5000 pond er wel een kopen. De kielversie is duurder en wordt als lesboot gebruikt. Hou er rekening mee dat de dealer in NL aangeeft dat je zonder de bodem uitgebreidt te behandelen eeen Stratos niet continu in het water kan laten liggen.
    Wij hebben onze laser Stratos Zwaard net te koop gezet op Marktplaats, vraagprijs 6000 euro, helemaal compleet, inclusief kanteltrailer genaker en dekzeil. We hebben er geweldig mee gezeild, super snel en sportief. Maar nu zijn we gaan zeezeilen en hebben geen tijd meer voor de Statos.

http://link.marktplaats.nl/546482274
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten