Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 58

Discussie: IRC en ORC klassenindeling

  1. #11
    Geregistreerd
    24 April 2002
    Locatie
    Zot van A
    Berichten
    1.738

    Standaard

    Is die RORC-wijziging geen alibi geweest (of mager excuus)?
    Op wiens (Nederlandse?) maat is deze nieuwe indeling eigenlijk geschreven?
    Wie heeft er daar zo plots belang bij?
    Arme Moana, nu is er hier in België helemaal geen tegenstand meer in haar klasse...
    The 8th Half Ton Classics Cup will be sailed in Nieuwpoort (BEL) on 17-23 AUG 2015 - check www.halftonclasseurope.net

  2. #12
    Geregistreerd
    1 August 2003
    Locatie
    Oostbekistan (vlak naast Westbe... ge weet wel)
    Berichten
    387

    Standaard

    Wie zit er in Nederland eigenlijk allemaal in die IRC commissie? Ik bedoel, wie beslist wat er wanneer veranderd wordt? En zeilen die personen dan ook (actief) wedstrijden, en hebben die er dus inderdaad ook baat bij? Of wordt zulks beslissing door alle IRC boten beslist wat de brandbreedte zal zijn per jaar? Misschien moeten we ons daar eens over verdiepen... Ik ben daar wel nieuwsgierig naar.

  3. #13
    Geregistreerd
    24 April 2002
    Locatie
    Zot van A
    Berichten
    1.738

    Standaard

    Hier is de link: http://www.noordzeeclub.nl/bestuur.html
    Eén naam klinkt alvast erg bekend in het zeilersmilieu.
    Na de beslissing van de Noordezeeclub zit die met zijn nieuwe boot voortaan in de bovengroep van IRC 2 ipv als kleinste rating in IRC 1.
    The 8th Half Ton Classics Cup will be sailed in Nieuwpoort (BEL) on 17-23 AUG 2015 - check www.halftonclasseurope.net

  4. #14
    Geregistreerd
    24 April 2002
    Locatie
    Zot van A
    Berichten
    1.738

    Standaard

    Ter verduidelijking: op de RORC Notice of Race voor 2011 staan de volgende rating-groepen:
    IRC Z 1.250 and greater
    IRC 1 1.101 - 1.249
    IRC 2 1.051 - 1.100
    IRC 3 1.007 - 1.050
    IRC 4 0.850 – 1.006

    Over welke aanpassing hebben die Hollanders het dan?

    Wil je het zelf nakijken? http://www.rorc.org/downloads/images...ce-of-race.pdf
    The 8th Half Ton Classics Cup will be sailed in Nieuwpoort (BEL) on 17-23 AUG 2015 - check www.halftonclasseurope.net

  5. #15
    Geregistreerd
    26 June 2007
    Locatie
    Aardenburg (NED)
    Berichten
    335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk bericht
    Hier is de link: http://www.noordzeeclub.nl/bestuur.html
    Na de beslissing van de Noordezeeclub zit die met zijn nieuwe boot voortaan in de bovengroep van IRC 2 ipv als kleinste rating in IRC 1.
    Hiermee is hij niet alleen toch?

  6. #16
    Geregistreerd
    17 March 2002
    Locatie
    51°84.38' N, 4°35.127' E
    Berichten
    3.796

    Standaard

    Ik heb dit weekend met de eigenaar van de 'Elke' (nieuwe First 40) gesproken en hij denkt eraan om, na zijn ervaring in de IRC 1 tijdens de Van Uden Reco Stellendam Regatta, een nieuwe meetbrief aan te vragen zonder code zero. Zo belandt hij in de IRC 2 klasse want de 'Elke' zit namelijk net op de grens. Ambiance verzekerd voor de kleinere 35-30 voeters.
    BoatFinder™ - Zeiljachten, open boten en bootonderdelen verkoop je hier.
    Nautix Shop - Nautix antifouling voor wedstrijdjachten, van Volvo Ocean Race tot clubwedstrijden.
    WaterTrends - nieuws en trends van de toonaangevende watersportbedrijven

  7. #17
    Geregistreerd
    21 April 2004
    Berichten
    558

    Standaard

    Een voor IRC voorziene code zero (>75% mid girth) wordt gemeten als spinaker en heeft toch geen invloed op de rating? Dus ofwel is zijn veronderstelling niet correct of anders kan hij met een nieuwe geschikte code zero in IRC 2 gaan varen.

    Geert

  8. #18
    Geregistreerd
    17 March 2002
    Locatie
    51°84.38' N, 4°35.127' E
    Berichten
    3.796

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
    Een voor IRC voorziene code zero (>75% mid girth) wordt gemeten als spinaker en heeft toch geen invloed op de rating? Dus ofwel is zijn veronderstelling niet correct of anders kan hij met een nieuwe geschikte code zero in IRC 2 gaan varen.
    Je hebt gelijk Geert maar hoe dat de First 40 eigenaar het doet is in deze discussie van ondergeschikt belang.
    Wat belangrijk is, is dat deze trend zich kan verderzetten en er nog meer 40 voeters zullen verhuizen naar de IRC 2 klasse.
    Laatst gewijzigd door Ice; 26 April 2011 om 17:17 Reden: Foutje dat Christopher opmerkte hersteld ;)
    BoatFinder™ - Zeiljachten, open boten en bootonderdelen verkoop je hier.
    Nautix Shop - Nautix antifouling voor wedstrijdjachten, van Volvo Ocean Race tot clubwedstrijden.
    WaterTrends - nieuws en trends van de toonaangevende watersportbedrijven

  9. #19
    Geregistreerd
    29 March 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    83

    Standaard

    Naar IRC2 bedoel je...
    En wie gaat er wakker schieten dat een First 40 op rating niet tegen een First 35 hoort te varen????
    Wie moet daarvoor een "corrigerende tik" krijgen

  10. #20
    Geregistreerd
    17 March 2002
    Locatie
    51°84.38' N, 4°35.127' E
    Berichten
    3.796

    Standaard Tot op heden vandaag geen antwoord van John van der Starre

    Ik heb reeds een aantal keer gemaild met tc@noordzeeclub.nl en kreeg telkens antwoord Ab Pasman, gewezen bestuurslid van de Noordzeeclub.

    Na mijn mededeling dat de IRC klassenindeling wijziging in de Benelux geen steek houdt met de RORC indeling en dat er in België nog maar één actieve IRC 1 boot overblijf meldt Ab Pasman mij dat mijn e-mails ter beantwoording op 15/4/2011 en 26/4/2011 doorgestuurd werden naar John van der Starre.

    Tot op heden vandaag geen antwoord van John.

    Ab Pasman vindt het meest opmerkelijke in heel deze zaak dat van de 22 Nederlandse IRC 1 boten in 2010 er 16 dit jaar niet meer aanwezig waren, onafhankelijk van de klasse.
    BoatFinder™ - Zeiljachten, open boten en bootonderdelen verkoop je hier.
    Nautix Shop - Nautix antifouling voor wedstrijdjachten, van Volvo Ocean Race tot clubwedstrijden.
    WaterTrends - nieuws en trends van de toonaangevende watersportbedrijven

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •