Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Ik snap er geen bal van

Standaard Ik snap er geen bal van

De deelname aan meerdaagse zeilwedstrijden neemt af en het boodschappen doen op zondag neemt toe!

Ok de NSR gaat goed maar bij de verenigingen een stuk minder, moet het allemaal groot zijn?
    Waar is de ouderwetse gezelligheid gebleven.

Bijvoorbeeld deltaweek, in de weekenden veel boten groot festijn, doordeweeks weinig boten maar in elk plaatsje echt gezellig.

Ik doe veel moeite om bij onze vereniging dit oude gevoel weer terug te krijgen.

Maar is het waar wat wat ik schrijf ?

Ik heb het gevoel opgedaan bij wedstrijden samen met Belgen want er is niet 1 Nederlandse boot waar je met moeders het ijs van het dek af mag krabbelen.

Standaard

Op de Grevelingen hebben de verschillende verenigingen jaren geleden de Grevelingencup opgericht.
    Ik denk vanwege de matige bezetting bij de eigen vereniging.
    Zij organiseren drie wedstrijdweekenden in het seizoen, bij twee verenigingen verdeelt over de Grevelingen.
    Hiervoor is best veel animo.
    Tevens zijn hierdoor de winterwedstrijden vanuit Port Zelande ontstaan waar het volgens mij ook ieder jaar drukker wordt. Misschien kan je aan zoiets denken.

Standaard

Komt op de eerste plaats al door het bemanningsprobleem.
    Op meerdaagse evenementen heb je langer alle mensen nodig wat op zich al niet makkelijk is.
    Dan heb je ook nog de tijd er naar toe en terug, daar ben je dan dikwijls zelf de klos(niet altijd erg maar het moet wel)
    De kosten spelen (soms) ook een rol, zeker bij een NSR, de inschrijving is dikwijls niet het probleem maar liggeld voor en na, eten drinken.
    En dan natuurlijk de tijd, iedereen heeft het nu veeeel drukker dan toen ik m`n eerste Deltaweek voer.
    Nam je gewoon een week vrij(je had toch geen telefoon dus lekker ontspannen) en je was weg.
    En ik denk ook wel de prestatiedrang, er moet gepresteerd worden anders is het niet goed.
    En misschien hebben we wel gewoon te veel want (mee)zeilen is echt niet meer iets bijzonders of het moet een of andere racebak zijn.
    Bij onze klasse is de First 31.7 altijd winnaar

Standaard

vroeger nam je zelf eten mee of at aan boord , nu moet de bemanning volledig gecaterd worden.
    Als er wat stuk is dan ging je dat met de crew maken met een traytje bier erbij tegenwoordig moet er gelijk een shoreteam klaarstaan,.
    ben het volledig met Adri eens
    Back to basic zou niet zo slecht zijn

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adri van de Velde Bekijk bericht
    Komt op de eerste plaats al door het bemanningsprobleem.
    Logisch gevolg van de boten die steeds maar groter worden. Met de bemanning van een 40-voeter kan je 3 28-voeters laten varen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door team t43 Bekijk bericht
    vroeger nam je zelf eten mee of at aan boord , nu moet de bemanning volledig gecaterd worden.
    Als er wat stuk is dan ging je dat met de crew maken met een traytje bier erbij tegenwoordig moet er gelijk een shoreteam klaarstaan,.
    ben het volledig met Adri eens
    Back to basic zou niet zo slecht zijn
    dit is wel een heel erg gegeneraliseerd beeld van wat hoogstens 1 a 2 boten doen in Nederland.
    het is volgens mij erg moeilijk om een crew bij elkaar te krijgen voor langdurige evenementen omdat er teveel grote jachten zijn en te weinig competente crew. de nsr is alleen succesvol omdat het in een pinksterweekend zit. en de rest van de langdurige evenementen zijn evenementen in de 'zomervakantie' en meestal wordt de zomervakantie in het buitenland gevierd.

Standaard

ook de timing van evenementen begin juni en eind mei is een beetje slecht gekozen voor sommige teams die uit studenten bestaan (examenperiode)

Standaard

Ik snap er eerlijk gezegd ook geen bal van:

- Was Tonvanmaarseveen nuchter toen hij deze discussie startte?
    - Waaraan wil Mark375 dat Tonvanmaarseveen eigenlijk denkt en is dat dan geen inbreuk op de privacy?
    - Is Adri van de Velde inderdaad dikwijls zelf de klos en beperkt zich dat dan tot het zeilen alleen?
    - Bedoelt t43 back naar BASIC V6 of blijven we bij BASIC.NET?
    - Wat geeft Geert zijn boten te eten zodat ze steeds groter worden?
    - Waarom doen boten in Nederland meer dan varen?
    - Waarom bestaan teams alleen uit studenten en niet er in?

Enfin, 't zal wel aan mij liggen...

Standaard

Ton van Maarseveen was nuchter toen hij deze discussie starte.

Het is alleen jammer dat er nog niet gereageerd is op samen met moeders ijs krabbelen, dat was voor een zeiltraining en moeders ging gewoon mee trainen.
    Als ik mij niet vergis werd er met de hele club 's avonds ook nog samen gegeten.
    Het was echt een dagje uit zonder haast en erg gezellig.

Het is erg lang geleden is dat ik zoiets heb meegemaakt, jammer.

Maken meer boten er een dagje uit van ?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten