Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: sportieve 1 mansboot

Standaard sportieve 1 mansboot

hoi

ik ben 19 jaar, weeg 65 70 kilo en ben op zoek naar een sportieve 1 mans boot
    heb behoorlijk wat ervaring, heb op het moment een topper iso maar deze is te groot om alleen te kunnen varen.
    vaar altijd in zeeland dus meestal redelijk veel wind.
    heeft iemand misschien ideeen?

jim

Standaard

Misschien is een Solo wat voor je?
    Geen idee hoe sportief dat is tov andere eenmansboten, maar komt goed vooruit en is ook nog eens redelijk stabiel, wat best handig is als je vaak in veel wind vaart. Prijzen vallen ook zeer goed mee als je wat rondkijkt.
    http://www.soloklasse.nl/
    Sigma 38 OOD "Enigma"
    http://zeilteam_enigma.webs.com/

Standaard

BONGO?
    kijk op www.sailabongo.com
    Er is er een te koop in zeeland, zie www.skiffbenelux.com. http://www.skiffbenelux.com/index.ph...id=12&Itemid=6

Succes Maja

Standaard

bij veel wind is er eigenlijk maar een goede boot naar mijn ervaring: Laser
    met al zijn mast uitvoeringen kan je op de dag zelf beslissen hoeveel zeil je zal voelen. de romp is ook zeer stabiel als het wat waait, ok je hebt wel een goede conditie nodig voor lange rakken maar dat is ook weer een uitdaging.

voor jou gewicht zou ik voor de Radial-uitvoering gaan, heeft 5,8m² hetgeen best haalbaar is.
    en een laser kan je in 10 minuten optuigen en aftuigen.

grtz

Steven

Standaard

het liefst heb ik er wel een gennaker bij, en als het dan ook nog kan een trapeze! zodat ik langer door kan varen

Standaard

Trapeze en good oldie: Contender.
    Super Snel, super lastig, letterlijk laag vliegen: Moth
    Altijd goed: Laser
    Alles ineen en knallen maar: Eenmans skiff (Bijv. Musto Skiff).

Standaard

wat is je budget eigenlijk?
    wil je voor nieuwe boot gaan of 2de hands? want skiffs vindt je bijvoorbeeld niet zo makkelijk 2dehands....lasers en contenders dan weer wel

Standaard

heb niet echt een budget moet ook eerst mijn topper iso verkopen en wil daar nog wel wat boven op leggen voor een nieuwe boot, maar een nieuwe is te duur.

en ik wil er een hebben die gewoon knalt, al denk ik dat ik het met een moth nog wel lastig heb.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimadan Bekijk bericht
    heb niet echt een budget moet ook eerst mijn topper iso verkopen en wil daar nog wel wat boven op leggen voor een nieuwe boot, maar een nieuwe is te duur.

en ik wil er een hebben die gewoon knalt, al denk ik dat ik het met een moth nog wel lastig heb.
    dan kan je best voor een mooie contender gaan kijken, staat best wel wat zei op, trapeze, grote internationale klasse en je kan soms koopjes doen.

je kan ook eens zoeken naar een RS100, Musto performance of MX-Ray, maar ik denk dat deze of zeer prijzig of onvindbaar zullen zijn.

mvg
    Steven

PS: hier is alvast een voorproefje http://www.youtube.com/watch?v=9bsH0...eature=related
    Laatst gewijzigd door viper; 22 June 2011 om 20:03

Standaard

Indien je in Engeland kijkt daar staan RS600's te koop trapeze en racks voor onder de 2000 pond meestal incl trailer kijk eens op (apolloduck.com) voor goedkope boten, de rs600 heeft geen gennaker, de rs700 heeft deze wel echter natuurlijk dat maakt het duurder 3500 pond. Het halen van een boot uit Engeland heeft mij behoorlijk wat geld bespaard.
    Ik heb de rs700 een paar keer gezien, geweldige boot. mvg Berend

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten