Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: DOUBLE TROUBLE 2 juli 2011: doublehanded CR wedstrijd

Standaard DOUBLE TROUBLE 2 juli 2011: doublehanded CR wedstrijd

Aanstaande zaterdag wordt in Zeebrugge deze doublehanded gezeild. Intussen schreven al 30 schepen zich in. Als de meteo gunstig blijft zal een baan omheen de Thorntonbank gezeild worden van een kleine 40 Nm. Deelnemers krijgen een gratis ligplaats aangeboden in Zeebrugge.
    - Registratie tussen 08:30 en 09:00 bij het havenkantoor. (ontbijt aangeboden door RBSC)
    - Briefing om 09:00.
    - Waarschuwingssein om 10:55 voor de kust van Knokke.
    - Na afloop krijgen alle deelnemers een snack aangeboden in de Double Trouble-tent.
    - Prijsuitreiking gaat door eens alle deelnemers zijn toegekomen en de uitslagen bekend zijn.
    Zorg dat je er bij bent en geniet van de unieke sfeer!
    WD
    BEL 707
    www.bolderik.be

Standaard

Als opbouwende kritiek (ik hoop dat jullie daar tegen kunnen) zou ik willen voorstellen:

- om de notices een beetje eerder on-line te brengen.
    Tot enkele dagen geleden (en een zeilwedstrijd plan je eerder dan enkele dagen geleden) was het bv onmogelijk om uit te maken onder welk handicap systeem deze race gevaren zou worden, tenzij je naar de uitslag van vorig jaar ging kijken en je veronderstelde dat het dit jaar ook wel zo zou zijn.

- Ook zie ik geen indeling in verschillende CR klassen. Is die er dan niet? Geen info...
    Zeker op een parcours van 40 mijl met zoveel grote bakken zou dit toch wel wenselijk zijn.
    Het zal een leuke "wedstrijd" worden voor Guy Van Den Kerckhove en NULL NULL in hun Spirit 28.

- Op een deelnemerslijst is het ook gebruikelijk om de namen van de boten weer te geven.
    En wie is die NULL NULL eigenlijk die al jaren deel uitmaakt van elke bemanning? Een kleine software update zou hier ook wel mogen vind ik.

- Er wordt geen uur aangegeven voor de prijsuitdeling, jongens toch...
    Als je nu weet dat de finish gesloten wordt om 19u, dan kan je toch wel de proclamatie laten doorgaan om 20u, ik zeg maar wat.
    Mensen weten graag hoe ze gepresteerd hebben na een hele dag zeilen, maar ze moeten ook nog vervoer plannen, eten, rekening houden met anderen en tenminste WETEN wanneer ze hun prijs kunnen afhalen.
    Je wil toch dat er iemand komt opdagen veronderstel ik. Daar zijn toch slechte voorbeelden genoeg van om hieruit te leren.

- Er is gratis ligplaats lees ik.
    Voor hoe lang? Van wanneer tot wanneer? Geen info...

- En...notices in het Frans...bij de KYCN zouden we daar niet van verschieten, maar in Zeebrugge dan nog wel...oei oei oei...http://nl.wikipedia.org/wiki/Brugse_Metten

Succes!
    Laatst gewijzigd door Brunob; 30 June 2011 om 10:39

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brunob Bekijk bericht
    Als opbouwende kritiek (ik hoop dat jullie daar tegen kunnen) zou ik willen voorstellen:
    - Tot enkele dagen geleden was het bv onmogelijk om uit te maken onder welk handicap systeem deze race gevaren zou worden,
    De affiche vermeld nochthans: "CR doublehanded"

- Ook zie ik geen indeling in verschillende CR klassen. Is die er dan niet?
    Inderdaad, we kiezen er al geruime tijd voor in één klasse te varen. Uit de uitslagen blijkt dat zowel schepen met een hoge als lage rating kans maken op een podiumplaats. Loopt prima en wordt op prijs gesteld door de deelnemers.

- O
    En wie is die NULL NULL eigenlijk die al jaren deel uitmaakt van elke bemanning?
    Die null null is een prima zeiler intussen! ;-)

- Er wordt geen uur aangegeven voor de prijsuitdeling, jongens toch...
    Er is duidelijk vermeld dat de lijn wordt gesloten om uiterlijk 19:00 en dat de prijsuitrijking doorgaat asap na de wedstrijd wanneer iedereen is gefinished en wanneer de uitslagen bekend zijn. En neem van mij aan dat we hier geen uren nodig hebben om een uitslag tevoorschijn te toveren!
    Maw het kan vroeger als het vroeger en kan net om het voor iedereen aangenaam te houden.

- Er is gratis ligplaats lees ik.
    Inderdaad zoals steeds bij de RBSC krijgt elke deelnemer een week voor en een week na de wedstrijd een gratis ligplaats. Een mooi gebaar dat je vaak anders ziet! Dit werd vermeld in de eerdere newsletters.

- En...notices in het Frans...
    en Nederlands! Inderdaad en dit zal ook in de volgende NoR's zo zijn.

Bruno, Misschien kan je gewoon beter meevaren deze zaterdag en dan een leuk verslagje schrijven daarna? Greetz WD
    WD
    BEL 707
    www.bolderik.be

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WD Bekijk bericht
    Bruno, Misschien kan je gewoon beter meevaren deze zaterdag en dan een leuk verslagje schrijven daarna? Greetz WD
    Spijtig genoeg kunnen we niet meedoen...wegens de uitvinding van de BBQ.

Et pour les Zeebrugeois:

Je regrette que nous ne pouvons pas participer… pour cause de l'invention du BBQ.

Standaard

Waarom zijn er zoveel boten dnf?

Het was toch prachtig zeilweer?

Standaard

Waarom zijn er zoveel boten dnf?
    Moet je vragen aan zij die het voor bekeken hielden. De (goed gezeilde) Spirit 28 "High Spirit" zeilde alleszins een mooie 6de plaats en die stonden prima hun mannetje tussen de grotere schepen.
    WD
    BEL 707
    www.bolderik.be

Standaard

Moet je vragen aan zij die het voor bekeken hielden. De (goed gezeilde) Spirit 28 "High Spirit" zeilde alleszins een mooie 6de plaats en die stonden prima hun mannetje tussen de grotere schepen.
    Een 6e plaats is niet "mooi" voor High Spirit. Waarschijnlijk hun slechtste uitslag EVER.

Maar uit je reactie zie ik dat je weet wat er schort...;-)

Standaard

Een 6e plaats is niet "mooi" voor High Spirit. Waarschijnlijk hun slechtste uitslag EVER.

Maar uit je reactie zie ik dat je weet wat er schort...;-)
    In elke wedstrijd zijn er schepen die opgeven. Met deze Double Handed waarbij je op een dag als deze meer dan 50 Nm op het log hebt weet je vooraf dat je even aan het zeilen bent. En daar kies je voor of je kiest er voor om thuis te blijven en bijvoorbeeld te BBQ-en ;-) 21 schepen zeilden weldegelijk uit waaronder de Spirit 28 dus denk ik dat duidelijk is dat je het kan uitvaren. Als je inderdaad een baantje legt van 10 Nm of op een plas gaat varen is het allemaal iets evidenter maar dat maakt nu net dat iedereen die finishte tevreden mag terugblikken. Een intensieve dag op het water ook dat is zeilen...
    WD
    BEL 707
    www.bolderik.be

Standaard

In elke wedstrijd zijn er schepen die opgeven. Met deze Double Handed waarbij je op een dag als deze meer dan 50 Nm op het log hebt weet je vooraf dat je even aan het zeilen bent. En daar kies je voor of je kiest er voor om thuis te blijven en bijvoorbeeld te BBQ-en ;-) 21 schepen zeilden weldegelijk uit waaronder de Spirit 28 dus denk ik dat duidelijk is dat je het kan uitvaren. Als je inderdaad een baantje legt van 10 Nm of op een plas gaat varen is het allemaal iets evidenter maar dat maakt nu net dat iedereen die finishte tevreden mag terugblikken. Een intensieve dag op het water ook dat is zeilen...
    Nee, helemaal NIET mee akkoord.
    Ik vind dat je je er te gemakkelijk vanaf maakt.
    Voor mij is een wedstrijd een evenement dat zodanig is georganiseerd dat iedereen een faire kans maakt om te winnen.
    Wat ik vooraf zou moeten weten is NIET dat ik even aan het zeilen ben, maar dat de organisatie er alles aan doet om de wedstrijd voor iedereen optimaal te laten verlopen.
    Dat houdt in: indeling in klassen, naar het weerbericht kijken vóór de wedstrijd en jezelf afvragen of er een redelijke kans is dat de meerderheid van de kleinere boten de finish haalt, de banen aanpassen waar nodig.
    Is dat niet het geval, dan moet je de wedstrijd inkorten, de start vervroegen of de finish wat langer openhouden.
    "te weinig wind, brute pech" hoort daar niet bij.

Enfin, ik moet dat hier nu toch allemaal niet uitleggen zeker??

Het vergt allemaal wat moeite en ik vrees dat er in het achterhoofd zit :
    "het is maar CR en met dat klein grut houden we al helemààl geen rekening" (tenzij bij het inschrijven dan).
    "iedereen zal wel kontent zijn dat hij heeft mogen zeilen zeker?"

Het verwondert me ook dat je High Spirit niet kent. Moest dat wél het geval zijn, dan neem je hem niet als referentie om de foute boel goed te praten.

Op het forum wordt tot vervelens toe gepalaverd over hoe de indelingen zijn in IRC en of de grens geen honderdste hoger of lager moet liggen.
    Gaat het over CR, dan smijten ze warempel heel de boel bij elkaar!
    Moeten we daar nu mee lachen of mee wenen?
    Zij dààr de CR klassen voor uitgevonden?

En gaan we dan weer zeggen: "tiens, tiens, er komt zo weinig volk af op die CR wedstrijden?"

Ik kan je alvast zeggen dat ik op vrijdag geen dag verlof ga nemen om de boot naar Zeebrugge te varen, 30 € te betalen en zondag iedereen terug ga mobiliseren om zó voor het lapje gehouden te worden.
    Een intensieve dag op het water kan ik overal beleven, daarvoor hoef ik niet naar Zeebrugge af te zakken om een pseudo wedstrijd te varen waar je je tegenstrevers alleen even tijdens de start ziet.

O ja, "doe het dan zelf" is niet de juiste repliek.
    Als je iets organiseert, probeer het dan gewoon goed te doen!

Maar ik zal wel weer ongelijk hebben zeker.
    Ik heb alleen al teveel goede en teveel slechte CR wedstrijden meegemaakt...

Brunob en NULL NULL (tjonge jonge!)
    Laatst gewijzigd door Brunob; 4 July 2011 om 20:13

Standaard

Ik ga op je praatje zelfs niet meer reageren maar wil je er wel op attent maken dat je als niet deelnemer absoluut naast de kwestie zit met je verhaal en je gewoon commentaar zit te geven terwijl je niet over de feiten kan oordelen. Succes nog met je negatieve vibes!.
    WD
    BEL 707
    www.bolderik.be

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten