Hallo Frank,
wij hebben de Stuurautomat met en Tiller Lever van Jefa Rudders aan het roer angebonden. (Rond 300 Euro,-)
http://www.jefa.com/steering/steering.htm
maar dat kan en Problem sijn met de Winkel van de Zylinder??
Hoi iedereen,
Het had zo eens moeten lukken, een seizoen zonder brokken.
Vorige week is de connectie van onze autopilot en het stuurkwadrant afgebroken op de Harfang (First 40.7)
Iemand enig idee of er alternatieve systemen op de markt zijn? De onze is van Lewmar, maar als we toch het hele kwadrant moeten vervangen, zou ik er wel iets voor voelen om gelijk dat hele vectran systeem eraf te flikkeren. Heel irritant die draad vervangen.
Thanks !!
Laatst gewijzigd door Frank Meulemeester; 22 August 2011 om 08:38
Hallo Frank,
wij hebben de Stuurautomat met en Tiller Lever van Jefa Rudders aan het roer angebonden. (Rond 300 Euro,-)
http://www.jefa.com/steering/steering.htm
maar dat kan en Problem sijn met de Winkel van de Zylinder??
Ziet er goed uit, maar de kwadranten hier zijn nog steeds met het vectran draadsysteem, of niet?
Zal eens een mailtje sturen naar de invoerder.
Bedankt alleszins !
op de Fotos kan ik zien dat allen de Punt voor de Hydraulikzylinder afgebroken is.
Mijn idee was ok nur ein Tiller Lever voor de Zylinder te installeren! Niet en komplet nieuwe Quadrant!?
Het is inderdaad die punt, maar echt wel op het kwadrant zelf. Dus vervang ik dit liever gelijk helemaal. Het kwadrant is er nu toch af, dus kan het net zo goed vervangen worden. Jefa heeft niet de juiste diameter (80 mm).
Dus als er iemand informatie heeft waar die JP3 kwadranten te krijgen zijn. Altijd welkom.
Ice,
Waar heb jij die dyneema voor de Touch of Glory gevonden? Hallspars vraagt 370€. Vind ik een beetje veel voor 3m draad, niet?
Jefa boort de diameter op maat 80 mm moet geen probleem zijn. Als je met Nautec belt kunnen ze je zo vertellen wat je nodig hebt.
Kan inderdaad, maar dan hebben ze een cad tekening nodig. Voor ik die klaar heb is het seizoen voorbij vrees ik. Ik hoopte ze ergens op voorraad te kunnen vinden. Lewmar maakt kennelijk wel kwadranten op 80mm.
Stuurkabel kennelijk alleen bij Beneteau te krijgen...
Favorieten/bladwijzers