Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Breskens Sailing Weekend 2011

Oostbekistan (vlak naast Westbe... ge weet wel)

Standaard Breskens Sailing Weekend 2011

Dag allen,

ik zoek vervoer op vrijdag avond of zaterdag ochtend van Antwerpen naar Breskens voor Breskens Sailing Weekend 2011. Indien er iemand nog een plekje in de wagen vrij heeft, zou ik graag van de goedheid van de chauffeur gebruik willen maken om mee te rijden...

Vriendelijke groeten
    Yan T.

Standaard

Ik vertrek zaterdagochtend omstreeks 8:15u vanuit Edegem. Woon je nog altijd in Mortsel?
    BoatFinder™ - Zeiljachten, open boten en bootonderdelen verkoop je hier.
    Nautix Shop - Nautix antifouling voor wedstrijdjachten, van Volvo Ocean Race tot clubwedstrijden.
    WaterTrends - nieuws en trends van de toonaangevende watersportbedrijven

Oostbekistan (vlak naast Westbe... ge weet wel)

Standaard

Super bedankt Ice'ke, ik zal op dat kruispunt staan om 07:20u à 07:30u. Thanks

Standaard

Wel zonde dat de baan voor de sportboten niet over de volledige lengte voldoende diepgang had voor een Melges 24 (normaliter hebben deze geen dieptemeter). Een gevaarlijk situatie met bootsnelheden die soms boven de 17 knopen komen onder gennaker. Al een geluk dat we de ondieptes voorzichtig konden vaststellen tijdens het kruisrak.
    Voor de rest een super zeildag gehad, we hebben weeral veel geleerd (wat we vooral niet moeten doen) met ons nieuw speelgoed.
    BoatFinder™ - Zeiljachten, open boten en bootonderdelen verkoop je hier.
    Nautix Shop - Nautix antifouling voor wedstrijdjachten, van Volvo Ocean Race tot clubwedstrijden.
    WaterTrends - nieuws en trends van de toonaangevende watersportbedrijven

Standaard

Opnieuw zelfde miserie als vorig jaar zag ik op de foto's. Ik blijf het een schande vinden!
    Ondieptes, smal vaarwater, saai en klein veld,...

Ik blijf ervan overtuigd dat Breskens Sailing geen sportboten-evenement is. Dit werd dit jaar overduidelijk bewezen door alle teams die er vorig jaar wel waren! (en nu dus niet)

Tot nog veel plezier.
    ...Sailing is an ART...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeremy Bekijk bericht

Ik blijf ervan overtuigd dat Breskens Sailing geen sportboten-evenement is
    Een CR of 31.7 evenement lijkt het ook niet direct te zijn...

Standaard grote boten kermis

brunob heeft gelijk
    we hebben ons goed geamuseerd in het zeer diverse maar kleine veld irc drie boten , in 317 was het een verhaal van drie kleine negertjes...op de grevelingen winterraces zijn we met zoveel , allemaal omwille van de gratis ligplek ?
    erg spijtig want prima organisatie , mooie parkoers en prachtig decor , de beste aftersail van het jaar
    alleen al voor de starten van de irc 1 boten is het de verplaatsing waard
    blijkbaar komen de eigenaars van kleine boten en irc niet meer af naar zo'n evenement en dat is jammer voor hen
    wat doen die mensen dan nog met hun jachtje ?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brunob Bekijk bericht
    Een CR of 31.7 evenement lijkt het ook niet direct te zijn...
    Inderdaad. De blik bij het inschrijven zegt al genoeg. Alle foto's van CR zijn er kennelijk ook mooi uitgegooid op de fotoreeks. De melding zaterdagochtend "Eén melding voor IRC: er wordt buiten gestart, en dan geef ik nu het woord aan huppeldepup voor de meteo" enz....

Jammer dat het in Breskens altijd zo moet lopen eigenlijk. Volgens mij is het een beetje de kip en het ei. Met een beetje CR-vriendelijkheid (en dat geldt inderdaad net zo goed voor sportboten en 31.7), zouden ze een pak meer deelnemers trekken. Lijkt bijna of ze dat niet willen. Ik was toch blij dat we al met vier boten waren deze keer....

Verder twee topdagen gehad! Zondag jammer genoeg weer passen met schade, maar dat doen we onszelf aan. Heeft er iemand een idee van foto's & filmpjes die in de tent te zien waren? Komen die in 2011 nog op de site?

Standaard tevredenheidsindex

wij zijn steeds erg tevreden van breskens , als de 317's niet komen ligt het m.i. niet aan de prima organisatie
    volgend jaar weer meer317's?
    wat cr betreft , hoeveel moet het waaien om hiervoor een aangepast parkoers te tekenen , een J24 in die omstandigheden op volle zee sturen is risico's laten nemen , die mensen komen om zich te amuseren , niet om af te zien
    maar als luc flamand al op een cr first35 gaat sturen is er met de cr klasse zelf iets niet in orde
    straks kan sebbe godefroid misschien nog het CR kampioenschap winnen ?
    qua organisatie is dit bij het beste wat er is : de sail is professioneel georganiseerd met veel rescue , goede banen , vlotte starten en de aftersail is leuk en goed
    het water zelf is erg mooi , leerrijk en de boeien liggen perfect , je moet er wel een opwarmertje naar de platen bij nemen
    en natuurlijk is het prestigieuzer om een coverfoto te hebben met een swan dan met een eenvoudiger yachtje
    als de tp52 met die 44 voeters starten in spanje , zie je van die laatste ook quasi niks

Standaard

Sandman,

Even voor de goede orde. Het enige wat me lijkt dat verwacht kan worden is dat er buiten IRC mededeling ook even voor de andere klassen iets wordt vermeld. Wat betreft de CR klasse zelf, daar spreek ik me niet over uit. Ik denk dat het veld(je) best aan mekaar gewaagd was. Wat betreft de baan, ik had er geen problemen mee, maar dat is ongetwijfeld niet aan de orde. Wat wel opvalt is als er IRC upwind downwind gevaren wordt er geen rescue te zien is in de CR baan.
    Ik had het overigens niet over de cover foto, maar de foto's in het algemeen...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten