Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Advies en vergelijking winterwedstrijden gevraagd

Standaard Advies en vergelijking winterwedstrijden gevraagd

Hallo,

Ik heb altijd aan de Belgische kust gezeild en zou graag dit jaar voor de eerste maal met mijn mini 650 willen deelnemen aan de winterwedstrijden. Momenteel sta ik voor de keuze tussen de Goofies en de Grevelingen cup. Ik heb helaas helemaal geen ervaring met deze evenementen, zeillocaties, organisatie, .... Behalve dat de Goofies dichter zijn bij mijn thuisstad Antwerpen, maar aan de andere kant ook een pak duurder dan de grevelingen cup.

Is er iemand die ervaring heeft met deze twee evenementen ( op eender welk vlak: organisatie, opkomst, competitie, club, zeillocatie, .... ) en mij hieromtrent kan adviseren.

Bedankt,

Standaard

Met een mini 650 kan je beter geen up/down wedstrijden varen omdat de boot in het kruisrak tekort komt dan zeil je de zware handicap er nooit uit.

Standaard

de goofies duurder?
    The 8th Half Ton Classics Cup will be sailed in Nieuwpoort (BEL) on 17-23 AUG 2015 - check www.halftonclasseurope.net

Standaard

Ligplaats is gratis geloof ik bij de Grevelingencup.
    Sigma 38 OOD "Enigma"

Standaard

als je op één na alle races vaart is de ligplaats gratis
    inschrijfgeld een 205 €
    prima organisatie op het land en op het water
    prima ligplaats , beschut , men kijkt uw boot na als het stormt en mailt als er een probleempje zou zijn
    aan te raden
    voor uw boot geen up en downwinds maar race rond boeien maar hou rekening met je diepgang

Standaard

Bedankt voor al jullie reacties!

Het is mij echter niet altijd duidelijk naar welk evenement jullie verwijzen in jullie reacties...(@sandman @tonvanmaarseveen)

Als ik die up/ down wedstrijden moet vermijden welk evenement moet ik dan kiezen of komen dit type wedstrijden in gelijke mate voor, zowel bij de goofies als bij de grevelingen ?

Ik heb mij al geïnformeerd bij beide evenementen wat betreft de prijs incl liggeld:
    - grevelingen: 145 incl
    - goofies: 390 incl ( enkel deelname en geen ligplaats zou gratis zijn)

bedankt

Standaard

Hoi,

Je bent van harte welkom in Drimmelen, hier maakt de rivier de baan uit en kan dit goed van pas komen met jouw boot. We varen kruisrakken maar ook veel bezeilde rakken. Niet duur en de echte brabantse/belgische gezelligheid en net achter Breda dus vanuit Antwerpen een makkie! We hebben diverse belgen die actief zijn als bemanning dus meerijden zal mogelijk zijn.

kijk op www.wsvbiesbosch.nl of laat jezelf toevoegen op face book, alle actie en mededelingen staan vermeld. Ligplaats, data en kosten!

Mocht je nog de Antwerpenrace varen, de organisatie ww Drimmelen zit op deelnemende Salona 37 met de naam Racoon uit Klein Zundert

Gr Team Winterserie Drimmelen
    vragen? winterwerdstrijd@wsvbiesbosch.nl

Standaard

ik heb het op de grevelingen

Standaard

Zelf vaar ik al +- 13 trouw mee met de Grevelingencup. Vorig jaar waren er zelfs 150 deelnemende jachten wat het maakt tot de grootste winterwedstrijd in Nederland. De organisatie houdt rekening met data van andere wedstrijden voor een hogere opkomst en is maar 1 zondag in de maand. Voorafgaand elke wedstrijd is er palaver in restaurant Le Bateau op de jachthaven. Buiten het restaurant staat ook een "grote"tent voor mensen die binnen er niet meer bijkunnen. De deelnemers zijn verdeeld over de verschillende klasse en verdeeld over het water zodat grote chaos uitblijft bij het ronde van de boeien.
    Alle ORC varen up & down wind en de Toer vaart een rondje om het meer waarin alle soorten windrichtingen opgenomen word. Dit jaar is er een nieuwe klasse, Toer S, waar de S staat voor met Spi.
    Ook is er een nieuwe watersportbedrijf tevens sponsor van de Grevelingencup Bootguard die voor slechts €10,- per week u schip van binnen en buiten controleert zodat u er zeker van blijft dat u jacht veilig de winter door komt. Deze service word ook nog eens per wedstrijd verloot op het Rad van Fortuin!
    Ook is mijn ervaring dat met alle barre winters het bij de Wintercup altijd mooi weer is! weekend voor en na de wedstrijd sneeuwstormen en tijdens strakblauw en aangename temperatuur.
    groet van de GeenKans, westerly gk 24

Standaard

Je kan ook naar Lelystad gaan, daar ligt een kern van mini 6.50 bootjes, ze hebben er ook een eigen start: http://www.coldhanded.nl/
    J80, DJ, BEL14120

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten