Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Advies en vergelijking winterwedstrijden gevraagd

Standaard G cup of G oofy's

Jaa beide zijn voor de winter niet te versmade, het mooiste is dat het niet in het zelfde wknd is dus zou je net als de Aboen gedaan heeft ze beide varen moet je wel de tijd hebben om ff om te varen.
    Zelf heb ik zowel Grevelingen alsook Goofy's gevaren terwijl we in de zomer in Muiderzand varen met denk ik de grootste woensdagavond clubwedstrijden in NL.
    De grootste verschillen zijn volgens mij
    Goofy
    Super sfeer & after- sail, Kees maakt de lkkrste sliptong, zeilen toch wel vaak een kamelenbaan wel op stroom
    geen protest com indien echt oneerlijk of aanvaring toch wel een pre ook voor verzekering
    G cup
    Niet zo super gezellig als Goofy wat nog wel kan komen, doen wel er erg hun best voor.
    In ORC varen we 2 keer up-down en 1 keer rondje ton op één dag, veel waar voor je zeildag met goede in de windstart's etc met goed comite.
    Aan jou de keuze maar wij varen weer de G-cup en als het lukt met omvaren misschien de Kerstrace op Colijn
    Goodbye Salut Mazzel
    Ruud

Standaard

Dat je winterwedstrijden wil gaan varen is sowieso een goed plan!
    Als je voor de eerste keer winterwedstrijden wil gaan varen is het op de grevelingen het goedkoopste. [gelezen op clubracer]
    Vaar je alleen de wedstrijden is dat ok maar als je wil trainen of een weekend wil gaan varen word ook de afstand belangrijk vind je daarbij op stromend water varen ook nog leuk dan is de keuze snel gemaakt.

Standaard

Bedankt voor de reacties!

Ik ben er ondertussen nog steeds niet helemaal uit en de eerste wedstrijden naderen...
    Ik heb me in de tussentijd ook nog gerealiseerd dat er veel orc gezeild wordt in Nederland. Een rating waar ik noch de tijd, noch het geld voor heb. Mijn irc rating daarentegen wordt wel vernieuwd.

Ik vermoed dat met die up & down winds die mij afgeraden werden, de grevelingencup in orc klasse wordt bedoeld? Hoedanook blijkt die klasse omwille van de rating buiten bereik.

De twee opties die mij resten zijn: de toerklasse-s (variërende windrichtingen met de spinaker) en anderzijds de gemeten klasse van de Goofies race. ( Ik probeer al een tijdje tevergeefs Kees van der vaart te bereiken om verduidelijking te krijgen ivm met de ratings...)

Heeft iemand ervaring met de parcours van de goofies race voor de gemeten irc klasse (up & downwind? gevarieerd? mijlen?)

Afstand is zeker een bepalende factor voor mij, vandaar dat ik ook eerder geneigd was voorrang te geven aan de goofies (20 min minder lang rijden) maar ik verneem echter juist dat de tewaterlating van mijn mini samen met de plaatsing van de mast bij deltayacht wel eens kan oplopen tot 270 euro. Samen met de inschrijving en ligplaats zou de goofies race neerkomen op een totaal van 390+270= 660 euro.
    Ik heb nog geen prijzen gevonden voor een tewaterlating in grevelingen, maar ik denk/hoop toch dat dit goedkoper kan...

Alle tips zijn nog steeds welkom.
    Laatst gewijzigd door reinax; 13 October 2011 om 00:13

Standaard

pfff, boot uit het water antifoulding er op en lekker naar Colijnsplaat varen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reinax Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties!

Ik ben er ondertussen nog steeds niet helemaal uit en de eerste wedstrijden naderen...
    Ik heb me in de tussentijd ook nog gerealiseerd dat er veel orc gezeild wordt in Nederland. Een rating waar ik noch de tijd, noch het geld voor heb. Mijn irc rating daarentegen wordt wel vernieuwd.

Ik vermoed dat met die up & down winds die mij afgeraden werden, de grevelingencup in orc klasse wordt bedoeld? Hoedanook blijkt die klasse omwille van de rating buiten bereik.

De twee opties die mij resten zijn: de toerklasse-s (variërende windrichtingen met de spinaker) en anderzijds de gemeten klasse van de Goofies race. ( Ik probeer al een tijdje tevergeefs Kees van der vaart te bereiken om verduidelijking te krijgen ivm met de ratings...)

Heeft iemand ervaring met de parcours van de goofies race voor de gemeten irc klasse (up & downwind? gevarieerd? mijlen?)

Afstand is zeker een bepalende factor voor mij, vandaar dat ik ook eerder geneigd was voorrang te geven aan de goofies (20 min minder lang rijden) maar ik verneem echter juist dat de tewaterlating van mijn mini samen met de plaatsing van de mast bij deltayacht wel eens kan oplopen tot 270 euro. Samen met de inschrijving en ligplaats zou de goofies race neerkomen op een totaal van 390+270= 660 euro.
    Ik heb nog geen prijzen gevonden voor een tewaterlating in grevelingen, maar ik denk/hoop toch dat dit goedkoper kan...

Alle tips zijn nog steeds welkom.
    Gemeten klasse bij de Goofies is ook overwegend ORC. Er zijn wel een aantal IRC schepen zoals de ABoen, Pinta, Luctor et Emergo...maar denk niet dat het leuk is om tegen deze schepen te varen met een Mini!
    Ik zou me dus beperken tot ongemeten, zowel op Grevelingencup als Goofies. Tewaterlating zal altijd ongeveer rond de 250 euro liggen, vrees ik.

Standaard

250 euro ! om gewoon van de trailer in het water te smijten ? Dan moet ik in het verleden wel erg verwend geweest zijn, gewoonlijk betaal ik een dikke 50 euro !? Hoedanook, ben ik op zoek naar alternatieve yachtservice die op slechts enkele uren varen van de colijnsplaat liggen. In zierikzee mulder yachtservice, kan ik iig al terecht voor 190 euro (tewaterlating+ installatie mast: dat is al 80 euro goedkoper)....

Andere goedkopere kranen gekend ?

Standaard

Jachtwerf Brouwershaven
    Gbr. van Ast in Brouwershaven

Dit zijn toch wel de goedkoopste die ik ken voor kranen van de boot, precieze bedrag kan ik niet vertellen...maar de goedkoopste die ik ken in deze regio

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reinax Bekijk bericht
    Hallo,

Ik heb altijd aan de Belgische kust gezeild en zou graag dit jaar voor de eerste maal met mijn mini 650 willen deelnemen aan de winterwedstrijden. Momenteel sta ik voor de keuze tussen de Goofies en de Grevelingen cup. Ik heb helaas helemaal geen ervaring met deze evenementen, zeillocaties, organisatie, .... Behalve dat de Goofies dichter zijn bij mijn thuisstad Antwerpen, maar aan de andere kant ook een pak duurder dan de grevelingen cup.

Is er iemand die ervaring heeft met deze twee evenementen ( op eender welk vlak: organisatie, opkomst, competitie, club, zeillocatie, .... ) en mij hieromtrent kan adviseren.

Bedankt,
    Ben benieuwd naar je beslissing

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten