Bekijk resultaten enquête: Wie wint de Volvo Ocean Race 2011-2012?

Aantal stemmers
48. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Team Sanya (CHN)

    1 2,08%
  • Team Telefónica (ESP)

    3 6,25%
  • Abu Dhabi Ocean Racing (UAE)

    4 8,33%
  • Camper (NZL)

    13 27,08%
  • Groupama Sailing Team (FRA)

    15 31,25%
  • Puma Ocean Racing (US)

    12 25,00%
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 99

Discussie: Wie wint de Volvo Ocean Race 2011-2012?

  1. #31
    Geregistreerd
    15 January 2006
    Locatie
    UK
    Berichten
    166

    Standaard

    De eerste mast die future fibres heeft gebouwd staat (stond) op ADOR, de 2e staat op GAMESA (IMOCA60 van Mike Sanderson, nu 4e in TJV), 3e mast staat nu op ADOR en 4e mast op Sanya.

    De mast op Oystercatcher 24 (de humphreys 54) was een TPT Southern Spars mast met EC6 verstaging. En die hebben vanaf begin met 1 en dezelfde mast gevaren sinds de launch van de boot. De enige modificatie is dat nadat ze de northsearace nog met squarehead en dubbele achterstag voeren terug zijn gegaan naar een enkele achterstag.

    In de Volvo regel is mast gewicht vastgelegd, soort carbon en ook VCG van de mast. Sterkte is wel een verkooppunt, maar gewicht niet. Daarnaast is onbekend wat er als eerste gefaald heeft: de tube, rigging of een fitting.

  2. #32
    Geregistreerd
    8 March 2009
    Berichten
    86

    Standaard

    Lucas, het klinkt alsof je hier meer vanaf weet. Ik hoorde alleen uit betrouwbare bron (hij werkt in de carbon en lijm) dat ze een nieuwe mast hadden welke gebroken was. Ik dacht Futurefibres, maar een zoektocht leverde op dat het een nieuwe Southern Spars was (je hebt gelijk met je SS). Het verhaal van de nieuwe mast kwam van enkele crewleden. het blijkt overigens ook uit onderstaand artikel.

    http://www.aamcowesweek.co.uk/web/co...s&storynum=785

    "This 54ft grand prix racing yacht built by Hakes Marine, and launched in Wellington, New Zealand in October 2010 was competing in IRC 0 against the likes of Team Origin, Pace, Bob and Tonnerre de Breskens 3, and was lying in a mid fleet position overall when its new Southern Spar top mast came tumbling down."

    Nu weer terug naar de VOR!

  3. #33
    Geregistreerd
    4 April 2003
    Berichten
    949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brunob Bekijk bericht

    De enige aanvaardbare rede die ik kan bedenken is dat die boten gebouwd zijn om
    zo snel mogelijk uiteen te vallen zodat ze
    zo snel mogelijk het nieuws halen en er
    zo snel mogelijk een stuk mast in beeld komt met de sponsor erop.
    Maar stel nu dat je brute pech hebt, uw mast blijft staan en uw romp bladdert niet af.
    Je hebt dan wél een probleem natuurlijk.

    Bij Groupama dachten ze "sex doet het altijd".
    "Als ik nu eens mijn klein piemeltje in de winchmolen draai, dan heeft het zich toch nog nuttig gemaakt en halen we waarschijnlijk wel ergens de voorpagina".

  4. #34
    Geregistreerd
    17 March 2002
    Locatie
    51°84.38' N, 4°35.127' E
    Berichten
    3.808

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brunob Bekijk bericht
    Maar stel nu dat je brute pech hebt, uw mast blijft staan en uw romp bladdert niet af.
    Je hebt dan wél een probleem natuurlijk.
    Dat is in elke andere zeilwedstijd, groot of klein, ook. Zeil je een tweede plek of slechter en heb je geen noemenswaardige schade of ongeval, dan ben je de eerste verliezer in de media.
    BoatFinder™ - Zeiljachten, open boten en bootonderdelen verkoop je hier.
    Nautix Shop - Nautix antifouling voor wedstrijdjachten, van Volvo Ocean Race tot clubwedstrijden.
    WaterTrends - nieuws en trends van de toonaangevende watersportbedrijven

  5. #35
    Geregistreerd
    21 April 2004
    Berichten
    566

    Standaard

    Maar in bvb een fietskoers wordt het niet geaccepteerd dat een kwart van de wielrenners tijdens de wedstrijd door zijn kader zakt :-)

  6. #36
    Geregistreerd
    20 September 2006
    Locatie
    Zele - België
    Berichten
    1.156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
    Maar in bvb een fietskoers wordt het niet geaccepteerd dat een kwart van de wielrenners tijdens de wedstrijd door zijn kader zakt :-)
    Formule 1 daarintegen dan weer....

  7. #37
    Geregistreerd
    4 April 2003
    Berichten
    949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
    Maar in bvb een fietskoers wordt het niet geaccepteerd dat een kwart van de wielrenners tijdens de wedstrijd door zijn kader zakt :-)
    En waarom zakken ze niet door hun kader?
    Omdat de UCI het minimum gewicht van een koersfiets bepaald heeft op 6,8kg.
    Om de competitie fair te houden en om ongelukken te vermijden.
    Laatst gewijzigd door Brunob; 17 November 2011 om 23:18

  8. #38
    Geregistreerd
    23 July 2006
    Locatie
    Erps-Kwerps
    Berichten
    495

    Standaard

    Het begint ondertussen een beetje pijnlijk genant te worden, want de afgelopen namiddag is ook op Puma de mast gebroken.
    http://www.volvooceanrace.com/en/PUM...4110/news.html
    Sigma 38 OOD "Enigma"

  9. #39
    Geregistreerd
    24 April 2002
    Locatie
    Zot van A
    Berichten
    1.747

    Standaard

    Ze hebben wel alle stukjes gerecupereerd, dus die mast kan hersteld worden terwijl ze met de reservemast even voort kunnen.
    Hoe het nu verder moet? Tot Kaapstad onder noodtuig? Stooep in Tristan Da Cunha en daar de reservemast erop zetten? Dat laatste zal moeilijk worden want er is daar geen aanlegkade, noch een kraan die dat mastje erop kan krijgen. Eens benieuwd...
    The 8th Half Ton Classics Cup will be sailed in Nieuwpoort (BEL) on 17-23 AUG 2015 - check www.halftonclasseurope.net

  10. #40
    Geregistreerd
    21 May 2002
    Locatie
    Reeuwijk
    Berichten
    11

    Standaard

    Kaapstad onder noodtuig is niet echt een optie, daar doen ze veel te lang over. 10 dec is de in-port race in Kaapstad. 11 dec de start van de volgende leg. Dit gaat lastig worden.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •