Een wedstrijd binnen de dijken is GEEN ZEE wedstrijd dus wat win je daar dan mee?
Voor de First 31.7 klasse hebben ze die vrijdag de geplande ZEEwedstrijd binnen de dijken gehouden omdat dat een DUO wedstrijd was, dat scheelt weer 10 boten.
Zelf heb ik deze Roompotrace enkele keren buiten mogen varen en het is echt een feest maar het lijkt wel of het gros van de deelnemers steeds meer vlakker water opzoekt.
In onze klasse zien we hetzelfde, zolang we op beschut water zitten is er genoeg animo maar gaan we naar Breskens of Scheveningen zien we de deelname kelderen.
Eigenaardig als je bedenkt dat veel meer mensen dan vroeger met hun boot naar Engeland o.i.d. varen.
Het kan er ook mee te maken hebben dat je voor deelname of erg vroeg op moet of op z`n minst savonds naar de Roompot moet varen om op tijd te zijn.
En dikwijls ben je pas op het eind van de middag terug, ik ben een keer om 10 uur savonds gefinished met als gevolg dat we de zaterdagpot maar hebben gelaten voor wat ie was.
Maar mooi was het!
Ik zou zeggen; Toch doen en dan meer ruimte voor en na houden en afspreken "binnen "te varen boven 6 bft b.v.
Je kan ook zaterdags starten om 13.00 uur, (rondje plaat van Kees)

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers