wij (Lecas/Contessa 32)zouden eventueel ook ORC varen , wss ORC 4 dan..moet zeggen dat ik toch ook een zee-zeilwedstrijd prefereer.
Uit de paar reacties van "grotere" boten blijkt dat een zeewedstrijd erg welkom is, is misschien en splitsing van orc 4/5 en 3/2/1 een optie.
4/5 binnen de dijken en 3/2/1 buiten de dijken op vrijdag.
En als er op donderdag een kortere wedstrijd gevaren word om uit te rusten/ schipcontrole en zaterdag iets later starten kan iedereen aan zijn trekken komen.
wij (Lecas/Contessa 32)zouden eventueel ook ORC varen , wss ORC 4 dan..moet zeggen dat ik toch ook een zee-zeilwedstrijd prefereer.
Shamrock heeft 3j op rij de volledige deltaweek gevaren. Ik zie u er automatisch ''ja, maar hoe" bij denken. Geeft niet want wij hebben ons telkens uitermate goed geamuseerd. Ik vind de deltaweek een prachtig georganiseerd evenement. Denk maar eens aan de zalige upwind-downwind banen waarbij de boevenboei altijd ( ondanks soms moeilijke omstandigheden) perfekt in de wind ligt: ik geniet er telkens weer van! Het vaarwater past bij ons kunnen: de bescherming van de Oosterschelde is een veilig gevoel. Maar de Veronica Race? Laat die aub op de zee doorgaan ( voor ORC 1 tem3)!! Na een week op de oosterschelde kijk ik toch steeds met spanning hier naar uit. Het is voor ons een uitdaging: eerst en vooral: gaan we wel onder de brug door geraken?? Alleen daarvan kan ik al een klein maagzweertje kweken. Ook de voldoening wanneer de klus geklaard is doet deugd. Afgelopen jaar stond er toch pittig wat wind en zeegang en waren we al trots dat we het er in onze klasse als enige zonder brokken van af hadden gebracht. Als er te weinig mensen op de Deltaweek af komen dan heeft dat in mijn ogen weinig met de deltaweek te maken want die organisatie: dat kan niet beter. Dat de boten van ORC 4-6 liever niet de zee op gaan is Logisch. Wij doen absoluut weer mee, was het al maar zo ver.
Wim
Veel historie: http://www.veronicastory.nl/delta-we...wedstrijdboei/
"I’ve created an atmosphere where I’m a friend first, boss second. Probably entertainer third."
Over orc 5 hoeft niemand zich meer druk te maken, die bestaat niet meer.
Nieuwsbrief DELTAWEEK 20 maart 2012
Watersporters opgelet!
De data van de DELTAWEEK 2012 zijn bekend: vrijdag 29 juni t/m zondag 8 juli 2012.
Noteer dit alvast in uw agenda!
Vrijdag 29 juni wordt een Business race gevaren waaraan bedrijven deel kunnen nemen met hun relaties. Voor informatie over deelname en de mogelijkheden: deltaweek@zeelandnet.nl Bovendien zijn wij blij u te kunnen melden dat er in het tweede weekend (op zaterdag 7 en zondag 8 juli) om het ORC Kampioenschap Zuid gestreden wordt. We hopen u in groten getale te mogen verwelkomen!
De zeewedstrijd is geen onderdeel meer van het orc kampioenschap zuid maar word nog wel gevaren.
Dit is een goede oplossing , in het weekend zijn er meestal meer deelnemers die kunnen nu het hele kampioenschap varen en de zeewedstrijd blijft bestaan voor de toch wel vele liefhebbers.
Ik hoop dat er veel boten het kampioenschap gaan varen, buiten dat het natuurlijk spannend is een echt kampioenschap is het ook leuk om aan vrienden en kennissen te vertellen dat je mee hebt gedaan. Wees eerlijk!!
Favorieten/bladwijzers