Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: ICC vaarbewijs

Standaard ICC vaarbewijs

Heeft er al iemand het ICC vaarbewijs ontvangen?
    Ik heb eind september 60 Euro overgemaakt aan de VYF, alle nodige documenten verstuurd, maar nog steeds niets ontvangen.
    Op 17/11/11 stuurde ik een mail naar de VYF om te informeren hoever het er mee stond.
    Antwoord: "De dossiers konden pas op 17/10 overgemaakt worden aan de federale overheidsdienst. Het waren grote aantallen van diverse federaties, en tot op heden hebben wij nog niets terug ontvangen.
    Vandaag is er een vergadering gepland ivm het ICC, en hopen wij meer informatie te kunnen krijgen over de datum wanneer wij de certificaten mogen verwachten.
    Wij volgen alles zo strikt mogelijk op en hopen u binnenkort uw ICC te kunnen bezorgen."
    Ik heb geantwoord dat het weer een hoop geklungel is, zoals we gewoon zijn.
    Ze konden toch tenminste een mail sturen naar ieder die de aanvraag had ingediend om hen mede te delen dat de betaling en het dossier in goede orde ontvangen waren. Stel je voor dat er het één of het ander niet in orde was. Dossier niet in orde en weeral uitstel. Deze manier van werken is ongehoord.
    Mensen van de VYF: kunnen jullie eindelijk eens klaarheid scheppen!
    Crew X41 Lender
    Lid wedstrijdcomité - webmaster Blank Sailing

Standaard

ik heb 't via waterski vlaanderen een maand of 3 geleden aangevraagd.
    Vorige maand heb ik geïnformeerd waar 't bleef en ze wisten me te vertellen dat 't bij de overheid was, en nog minstens een half jaar zou duren.
    't probleem ligt dus bij de overheidsdienst mobiliteit.

tamme apen...
    Groetjes,

Thomas

Standaard

Ik heb dat van mij ook via het VYF aangevraagd in september en heb toevallig ook vorige week een mail gestuurd met de vraag wat de stand van zaken is. Voorlopig nog geen antwoord. Wat proactieve communicatie zoals een bericht van ontvangst of een mededeling op hun website zou niet slecht geweest zijn, uiteindelijk betaal je daar ook voor.

Standaard

Naar horen zeggen zou men nog geen overeenstemming hebben over het formaat van het kaartje. Ik ben benieuwd wat Paul Jambers en Pascale Naesens dan gekregen hebben....
    nieuwpoortsailing.blogspot.com

Standaard Een O is geen "O"

Bij ons net hetzelfde.
    Recrea meldt :
    <<
    Vertraging ICC
    Zoals u misschien zelf al gemerkt hebt loopt het afleveren van het International Certificate of Competence (ICC) heel wat vertraging op. Daarvoor zijn verschillende oorzaken.
    Eerst en vooral moest het verwerkingssysteem bij de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer verder op punt gezet worden.
    Vervolgens bleken er ook regelmatig problemen te zijn met de gegevens die mensen binnenbrachten. De meest voorkomende fout is bij het stuurbrevet. Een stuurbrevet begint altijd met een specifieke combinatie: A en dan het cijfer nul bijvoorbeeld. Veel mensen denken dat het over de letter o gaat. Dit zorgt natuurlijk voor de nodige problemen bij de verwerking. Dit kan allemaal opgelost worden, maar het zorgt wel voor vertraging.
    Ook het drukken zelf van de kaartjes heeft vertraging opgelopen.
    Voor alle kleinere en grotere problemen wordt een oplossing gezocht, maar dit heeft al heel wat tijd gevergd met de huidige vertragingen tot gevolg. Nog wat geduld oefenen is dus de boodschap.

Laatst aangepast op dinsdag, 03 januari 2012 11:56

>>

Probleem ligt dus niet bij vvw, nautiv of andere verenigingen. Wel bij de overheidsdienst.

Kun je je inbeelden dat het oude characterstring probleem hen in 2012/2011 nog parten speelt ?

De oorzaak ligt dus bij onze Fod die ons andermaal herinnert aan haar efficiëntie, bereidwilligheid en scherpzinnigheid.

Je mag nu toch niet verwachten dan den Swa al die nummertjes in die kompjoeter zal tappen, hij viert nu nieuwjaar tot 1 februari (hik).

En in december ? In december moest hij staken !

verdomme toch.

Standaard

Niet direct de schuld bij het VYF leggen! ik heb reeds betaald maar nog geen "tijd" gehad om nieuwe pasfoto's te laten maken, zij hebben met een schrijven gemeld dat ze de betaling wel ontvangen hadden maar steeds nog niet de nodige documenten, en die zaten gelijk mee in de enveloppe, voor mij zijn ze daar wel goed bezig

Standaard

Ik wacht al sinds 2005 op dat certificaat (http://www.clubracer.be/zeilforum/th...ht=certificaat), die paar maanden kunnen er nog wel bij zeker. In NL is het trouwens al 10 jaar te verkrijgen, en daar liepen de aanvragen wel vanaf dag 1 goed... Misschien is ons overheidsapparaat niet groot genoeg?

Op de website van Nautibel (http://www.nautibel.be/nl/watersport...n-icc-aanvraag) staat trouwens nog het volgende te lezen:

Stand van zaken
    De federaties, die in opdracht van de overheid instaan voor de uitreiking van het ICC, hadden maandag 12 december 2011 een bespreking met de FOD Mobiliteit. De allereerste ICC-kaarten zullen uiteindelijk zouden door de drukkerij worden afgeleverd voor Kerstmis. Het betreft dan de aanvragen die dateren van begin oktober en nog ouder.

Dus ik mag mijn certificaat elke dag verwachten???

Standaard Icc

Geen grap: ik heb mijn ICC vandaag ontvangen!

Standaard

Ook op 4 januari ontvangen. Uitgiftedatum: 22/11/2011.

Standaard

alez er is nog hoop...
    Groetjes,

Thomas

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten