Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Ik zoek iemand met enige kennis zeezeilen.

Question Ik zoek iemand met enige kennis zeezeilen.

Beste mensen,
    Ik ben een excentrieke zestiger die al zijn ganse leven droomt om te kunnen zeilen, doch het is nooit zover kunnen komen, kinderen, werk, enz..
    Nu heb ik een kajuitzeilbootje gekocht, niets speciaal en met gewone traditionele tuigage, stalen Van Der Stadd uit de jaren 70" van een kleine 8 meter totale lengte.
    Uiteraard heb ik geen praktijk ervaring, en wil en zal het water op gaan. Mijn scheepje moet nog een verflaagje krijgen, en het kan te water. Momenteel ligt het nog boven te Nieuwpoort.
    Nu zoek ik iemand met wat kennis, tijd en vooral veel geduld om mij de knepen aan te leren. Bedoeling is gewoon te kunnen toerzeilen, we zien wel wat de toekomst brengt.
    Dan ben ik nu in blijde verwachting naar jullie reacties.
    Vriendelijke groeten

Standaard

Het meest voor de hand liggende lijkt mij eens binnen te stappen in de zeezeilschool v.h. VVW.

Standaard

Ja genoeg zee-zeilscholen in Nieuwpoort mijn gedacht:

• Vlaamse zeezeilschool VVW
    • WSKLuM
    • Altaïr
    • BLOSO
    • West Coast Sailing
    • Sailors Only
    • As Tian

Heb je na of tijdens je cursus/opleiding nog vragen kan je daarmee altijd hier terecht in de desbetreffende forumcategorieën. Genoeg ervaring hier onder de forumleden en als we het antwoord niet kennen (wat ik mij sterk betwijfel) weten we altijd wel iemand te vinden die het antwoord wel kent.

Succes schipper in spe Raoul.
    BoatFinder™ - Zeiljachten, open boten en bootonderdelen verkoop je hier.
    Nautix Shop - Nautix antifouling voor wedstrijdjachten, van Volvo Ocean Race tot clubwedstrijden.
    WaterTrends - nieuws en trends van de toonaangevende watersportbedrijven

Standaard

Hartelijk dank voor de reacties, waar uit blijkt dat ik toch best eens aanklop bij één der zeilschoolen.

Standaard

Als je naar een ZZS gaat ga dan naar Vlaamse zeezeilschool VVW, zij zijn de enige die door bloso opgeleid zijn en dus garant staan voor kwalitatieve opleidingen. Ikzelf heb hun volledige pakket doorlopen (kustvaart 1, 2 en 3) en ben hier zeer tevreden over.
    Schrijf je zeker ook al in voor de theorie cursussen, deze zijn een must om als beginner snel weg te geraken met navigatie en dergelijke.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten