Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Maxsea stroomgegevens

Standaard Maxsea stroomgegevens

Wie kan mij helpen aan de stroomgegevens (vectoren) voor Maxsea (noord-europa) of mij vertellen hoe ik stroomgegevens in Maxsea kan laden, dusdanig dat het programma de stroomgegevens herkent en deze verwerkt in de routing module. Dus niet alleen als overlay over Cmap kaarten.
    Ik heb het hele internet afgezocht, maar kom niet verder dan het kopen van de cd met daarop de tidal current van Maxsea/Maptech.

Jan.

Standaard

bedoel je gratis zonder licentie ? foei !

Standaard

Nee dat bedoel ik niet inperfect ten. Er zijn massa,s gratis stroomgegevens via internet verkrijgbaar. Zit je met maxsea vast aan hun eigen stroomgegevens, of zijn gratis bestanden, bijv van open cpn etc... aan maxsea te knopen.

Standaard

In open source zoals openCPN.org zou dat moeten kunnen, liet ik mij vertellen.
    Seatrack bij voorbeeld werkt met cmap of navionics stroomgegevens die van de kaart worden geplukt.
    Je kan extra stroomgegevens aanschaffen zoals winning tides, central north sea, ... Maar die hebben eigen protocol.
    In seatrack kun je die wel manueel ingeven, maar dat is een hoop werk.
    De file is niet te bewerken met Sql of met excel.
    Gelet op hoge prijs voor die software, is het niet ondenkbaar dat ook seamax die mogelijkheid uitsluit.

Wat ik me afvraag : in welke mate zijn die gegevens dan accuraat.
    Seamax toont veel stroompijltjes op de kaart. Zijn dat gemeten waarden, of louter geÔnterpoleerde waarden ?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten