Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: polyester herstellen

Standaard polyester herstellen

Beste,

Ik heb het voorbije weekend een stuk metaal door mijn romp van mijn 470 gehad (gekanteld op de trailer, domme fout...) en daardoor is een snede in de romp ontstaan van ongeveer 5 cm, in de boeg hoog boven de waterlijn. Het is een oude boot van 1978 en ik was sowieso van plan om haar deze winter grondig te renoveren (ik heb haar ook nog maar 2 maand) want er zitten verschillende barsten in de polyester en ze is niet helemaal waterdicht meer. Nu vroeg ik me af of ik dit gat voorlopig kan herstellen met Tec7, zonder dat ik toekomstige renovatie in het gedrang breng (nieuwe gelcoat nodig).
    Zijn er nog al mensen die zo'n oude boot gerenoveerd hebben en die handige tips hebben?
    Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Standaard

Is die snede enkel oppervlakkige schade of los door de romp? Tec7 zou ik niet doen, dat spul is moeilijk te verwijderen als je later een fatsoenlijke reparatie wil doen.

Standaard herstel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
    Is die snede enkel oppervlakkige schade of los door de romp? Tec7 zou ik niet doen, dat spul is moeilijk te verwijderen als je later een fatsoenlijke reparatie wil doen.
    ik zou het met (thyxotrope) epoxy doen , daar kan je nog alle kanten mee uit en laat zich gemakkelijk smeren , kun je ook alle kanten mee uit ; of eerst wat laagjes polyestermat leggen , van binnen uit werken , er staan wel filmpjes op youtube hoe dat moet

Standaard

Los door de romp.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten