Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 86

Discussie: Schelderegatta 2012

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ice Bekijk bericht
    Nee Geert, al jullie bijdragen via dit forum en het bericht op de voorpagina hebben wel degelijk nut gehad. Ik werd deze ochtend al om 8u gebeld door Stijn Reunis (de grote CR baas) met de melding dat er wat staat te gebeuren. Alles wordt in een persbericht wordt gegoten en hopelijk staat het hier vanavond op de voorpagina.
    Nice, ik ben in volle verwachting. (Vanuit Cowes, dus sowieso geen CR-zorgen momenteel).

Standaard

Ben een trouw volger van dit forum, maar reageer eigenlijk nooit. Toch wil ik graag een uitzondering maken.
    Het is altijd leuk om ieder zijn mening te lezen, zeker als het om "ratings" gaat. Omdat ikzelf ook wedstrijden vaar ervaar ik regelmatig de voor en nadelen van een meeting systeem.

Volgens mij ligt het een groot deel van het probleem bij het feit dat de Schelde regatta alleen toegankelijk is voor CR gemeten schepen. Het is een leuke wedstrijd waar mensen graag aan meedoen en daarom een CR meting aanvragen. Zo ook de schepen waarvoor de CR rating nooit is bedoeld. Maar ja, je wilt graag meedoen vanwege de ambiance dus vraag je een rating aan, en je krijgt hem nog ook! Ongeacht of je binnen het concept van CR past of niet.

De oplossing moet volgens mij gezocht worden in het openstellen van de Schelde regatta voor meerdere rating systemen. De race X-en en GS-en, en de boten die zijn uitgerust om te racen kunnen dan in een IRC/ORC systeem en de eenheidsklassen/sportboten kunnen dan in een klasseverdeling.
    Lijkt mij ook leuker om tegen een goede tegenstander te varen, die met dezelfde insteek wedstrijd vaart, dan tegen een (met alle respect) recreant.
    CR moet net als SW een opstap blijiven. Schepen die ook een IRC/ORC meetbrief hebben moeten verplicht in die klasse onder die meeting varen.

Nadeel is de versnippering over klassen, en misschien veel starts, maar dat is juist aan de organisatie om iets voor te bedenken. Zij organiseren een wedstrijd, en het kan nooit zo zijn dat zij meetbrieven gaat uitgeven of aanpassen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kat Bekijk bericht
    Te laat... het exclusiviteitsrecht is voor de Story

Het is dan wel heel exclusief als de rest van de pers het stil moet houden....

Standaard

Is het geen tijd voor de Clubracer rating. Ik denk dat er heel wat kandidaten om te zetelen in de rating commissie.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stephan Zeilerke Bekijk bericht
    Is het geen tijd voor de Clubracer rating. Ik denk dat er heel wat kandidaten om te zetelen in de rating commissie.
    No go, want dan verlies je je objectiviteit. CR needs to put their act together, meer is er niet aan.

Standaard

Zijn we nu niet allemaal een beetje aan het overdrijven?

Als iedereen wat meer naar zijn eigen zeilprestaties zou kijken in plaats van de rekenkunde van de ander zou er misschien wat meer competitie zijn.
    En het zou vast veel leuker zijn.

Ik heb mij alleszins goed geamuseerd.
    Maar misschien is dat natuurlijk omdat in een CR wedstrijd op een 40.7 vooraan varen piece of cake is.

Nogmaals dank aan de organisatie, en aan de CR commissie die het tenminste mogelijk maakt dat we dit soort wedstrijden kunnen varen.

Zoals één van jullie ooit schreef: "Waar varen jullie eigenlijk voor, de gouden mast?"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frank Meulemeester Bekijk bericht
    "Waar varen jullie eigenlijk voor, de gouden mast?"
    Ja, want carbon is blijkbaar taboo. :-D

Nogmaals dank aan de organisatie, en aan de CR commissie die het tenminste mogelijk maakt dat we dit soort wedstrijden kunnen varen.
    Idd, het was een zeer leuke wedstrijd en daar moet het idd om draaien.

Standaard

Zijn we nu niet allemaal een beetje aan het overdrijven?
    Zoals één van jullie ooit schreef: "Waar varen jullie eigenlijk voor, de gouden mast?"
    Dit vind ik persoonlijk nog straffer. "Het is toch maar voor de lol, dus alles kan en mag... ?????"

Ik ken geen enkele wedstrijd waar je bij winst zwaar langs de kassa kan passeren. Een mooie 'in natura prijs' is het hoogst haalbare vermoed ik. Dus daar doe je het toch al helemaal niet voor, zeker niet als je het jaarlijkse kostenplaatje van een doorsnee zeiljacht bekijkt. Of je nu CR vaart of IRC, het gaat hem in onze Lage Landen (en al zeker in Vlaanderen) toch alleen maar om de fun, dacht ik.

Hieruit besluiten dat er dan ook geen regels moeten nageleefd worden, vind ik - nogmaals - nog straffer en komende van iemand die regelmatig wedstrijden zeilt totaal onbegrijpelijk...

Standaard

Guy:

1. Waar heb je precies geconcludeerd dat ik tégen het naleven van regels ben? Ik ben hevig voorstander van regels. Maar als je inschrijft in een bepaalde klasse, leg je dan neer bij de regels. Waaronder "Mogen geweigerd worden" en "De doelstelling van CR blijft steeds zoveel mogelijk jachten te laten wedstrijden."

2. Ik heb niet over aan de kassa passeren. Ik heb het over het feit dat CR inderdaad fun moet blijven. Meetbriefjes nalezen om een ander achteruit te krijgen is niet fun, ik vind het eerder onsportief en beetje kinderachtig. Zéker nadat de wedstrijd gevaren is, en een bepaalde boot voor jou blijkt te staan. Dan opeens is die bewuste rating relevant? Als de wind anders had gezeten, en CaféRacer wellicht niét in de top 3 gevaren was dit (in CR1-2) zelfs niet aan de orde geweest.

3. Ik heb absoluut geen probleem om tegen een Melges 24 te varen. We hebben allebei onze voor -en nadelen. Ik heb CR gekozen voor de schoonheid van de eenvoud. Daar moet ik op de koop toe bijnemen dat de rating misschien niet waterdicht is. Voor sommigen een voordeel, voor sommigen een nadeel. Perfectie bestaat in geen enkel rating systeem. Als het je niet aanstaat ben je (behalve de Schelderegatta) vrij om een andere klasse te kiezen.

4. Ik ben voorstander van zoveel mogelijk schepen aan de start. Mits bepaalde grenzen. En dan heb ik persoonlijk, véél meer dan met de rating van een goed zeilend team dat weet waar ze mee bezig zijn, problemen met:

- Deelnemen met een nationaliteitsvlag op de spiegel
    - Ongestrafte indringstart
    - Ongeneerd spinnaker wissels hoewel het reglement duidelijk is
    - Ruimte aan de boei met een middenvinger negeren omdat het 'toch maar' CR is
    - ....

5. Als je quote, quote dan heel het bericht, of alleszins heel het standpunt. Want zoals ik nu quote, is dit jouw mening over sportboten, point final...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guy Clappaert Bekijk bericht
    Er resten de sportboten nog genoeg andere wedstrijden waar ze zich kunnen meten met gelijkaardige tegenstanders.

Standaard

Frank,

ik denk dat je toch een aantal quotes van mij gemist hebt. Ik heb helemaal niets tegen sportboten. Alleen VOLGENS HET EIGEN HUIDIG CR REGLEMENT HOREN ZE ER NIET THUIS. Ik ga het nog één keer proberen duidelijk maken wat mijn standpunt is over sportboten binnen CR-wedstrijden: ofwel past de CR-commissie hun eigen reglement toe (en dan horen sportboten niet thuis in CR-wedstrijden) òf ze passen hun reglement aan, en krijgen sportboten ook mogelijkheden om op één of andere manier deel te nemen aan CR-wedstrijden.

Dat is volgens mij ook naleven van regeltjes. Jij liet uitschijnen omdat we niet strijden om een gouden mast, we het allemaal niet zo serieux moeten nemen, en daar ben ik het niet eens met je.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten