Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36

Discussie: Lik(e) my rating

Standaard

De Schelderegatta staat hier niet ter discussie.
    Als HvdB al 10 jaar een wedstrijd organiseert voor CR boten, dan is dat zijn goed recht.
    Als dat dan uitgroeit tot een klassieker is dat super en bovendien het bewijs dat hij het bij het rechte eind heeft.

Niemand hoeft hem te zeggen hoe hij een wedstrijd moet organiseren, dat is wel duidelijk denk ik.
    IRC bestaat niet van gisteren. Als hij IRC erbij had gewild, dan had hij dat al lang gedaan.
    Als hij IRC erbij wil, dan zal hij dat wel doen.

Ik denk persoonlijk niet dat het strookt met de spirit van de Schelderegatta en het brengt ontegensprekelijk een pak meer organisatorische zorgen mee.

Een wedstrijd naar Antwerpen voor CR en IRC bestaat bovendien al.

Het probleem is ook voor ťťn keer niet het CR reglement zelf.

Het enige probleem is dat de CR commissie niet achter haar eigen waarden staat en zoals Guy al
    ontelbare keren met een engelengeduld heeft proberen uit te leggen:

Ofwel veranderen ze hun regels in overeenstemming met hun doen en laten,
    Ofwel veranderen ze hun doen en laten in overeenstemming met hun regels.

Zů simpel is het eigenlijk.

Misschien kan je een nieuwe topic openen in de zin van:

“Waarom mag ik niet met ŗlles ůveral aan deelnemen van zodra het plezant wordt”.

En...ik durf er bijna al niet meer naar verwijzen:
    http://www.clubracer.be/2010/5/27/ir...-van-irc-en-cr
    Laatst gewijzigd door Brunob; 2 July 2012 om 15:24

Standaard

In het wielrennen mag je als prof ook niet meedoen bij de nieuwelingen; Anderlecht speelt ook geen tornooien in het Katholiek Sportverbond; ... Als uw middel om aan deze sportwedstrijd mee te doen niet past in het kader dat door de organiserende instantie uitgetekend is, leg u daar dan bij neer. Sportboten horen niet thuis in de reguliere CR want ze zijn geen 'cruiser-racers' maar pure racers. Hopelijk ziet de commissie dat in en laat ze die eigenaars binnkort enkel toe in een aparte sportbotenklasse. voor wat de definitie van sportboot betreft, er bestaat een regel van zeiloppervlak/gewicht, ik denk dat je daar al eens mee kan beginnen om wat kaf van het koren te scheiden. Naast de al even objectieve regel van het 'leefbaar interieur' natuurlijk. Dat gaat meer over eten-koken-slapen dan enkel over boterhammen eten. We hebben afgelopen weekend wat afgelachen met de discussie en vinden o.m. dat er op echte cruiser-racers op zijn minst volgende zaken aanwezig moeten zijn: slaapplaatsen voor driekwart van de bemanning, een WC, hangkast voor natgoed, waslijn voor natgoed, een echte kaartentafel, cardanisch kookvuur mťt oven, reservebatterijen voor de zaklamp, een hamer om de patrijspoorten in geval van nood in te slaan (staat zelfs in het Scheldereglement!!!), voldoende zeiltape om de spi weer bij elkaar te plakken, een emmer om bij sterke zeegang ook de dames in alle veiligheid hun gevoeg kunnen laten doen, een reserve helmstok, papieren kaarten voor de ruime zeilomgeving, een nautische almanak van op zijn minst 3 kilo, twee blikken bier per opvarende, 5 liter witte wijn, wasknijpers om uw handdoek aan de reling te laten drogen, borden, bestek, glazen, tassen voor alle opvarenden, ankerbol, ankerketting (dag Melges...), radarreflector (dag SB3), ... Dat dit alles sterk op onze boot lijkt, dat is vanzelfsprekend puur toeval.
    Laatst gewijzigd door Bert; 2 July 2012 om 15:29
    The 8th Half Ton Classics Cup will be sailed in Nieuwpoort (BEL) on 17-23 AUG 2015 - check www.halftonclasseurope.net

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk bericht
    We hebben afgelopen weekend wat afgelachen met de discussie en vinden o.m. dat er op echte cruiser-racers op zijn minst volgende zaken aanwezig moeten zijn: slaapplaatsen voor driekwart van de bemanning, een WC, hangkast voor natgoed, waslijn voor natgoed, een echte kaartentafel, cardanisch kookvuur mťt oven, reservebatterijen voor de zaklamp, een hamer om de patrijspoorten in geval van nood in te slaan (staat zelfs in het Scheldereglement!!!), voldoende zeiltape om de spi weer bij elkaar te plakken, een emmer om bij sterke zeegang ook de dames in alle veiligheid hun gevoeg kunnen laten doen, een reserve helmstok, papieren kaarten voor de ruime zeilomgeving, een nautische almanak van op zijn minst 3 kilo, twee blikken bier per opvarende, 5 liter witte wijn, wasknijpers om uw handdoek aan de reling te laten drogen, borden, bestek, glazen, tassen voor alle opvarenden, ankerbol, ankerketting (dag Melges...), radarreflector (dag SB3), ... Dat dit alles sterk op onze boot lijkt, dat is vanzelfsprekend puur toeval.
    Dat is een goede Bert! :-)

Ondertussen al reactie van de CR commissie?

Standaard

Het begrip 'leefbaar interieur' specifiŽren zou al aardig wat discussies laten eindigen. Maar zolang de CR-commissie blijft uitzonderingen toestaan heeft het totaal geen zin hoe of wat een leefbaar interieur zou moeten zijn. Bij uitbreiding hebben ook alle andere regeltjes eigenlijk dan geen zin meer. Een Laser SB3 heeft niks dat ook maar in de verste verte op een zeereling lijkt, maar heeft wel een CR-meetbrief gekregen van onze commissie...

Ook ik kijk nog steeds uit naar hun officiŽle mededeling (die ons met verstomming zou gaan slaan heb ik ergens horen fluisteren...?).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guy Clappaert Bekijk bericht
    Ook ik kijk nog steeds uit naar hun officiŽle mededeling (die ons met verstomming zou gaan slaan heb ik ergens horen fluisteren...?).
    Dat met verstomming slaan was al bij velen van toepassing...

Dus ik ben ook benieuwd.

Standaard

De CR website ligt plat... Zou er verandering op til zijn?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten