Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Geen Dirk de Ridder meer...

Standaard

Was de boot waar het toen om ging gediskwalificeerd op basis van de nu benoemde overtredingen ?

Het typsiche is dat de overtreders niet ontkennen overtredingen te hebben begaan. Ze vinden alleen de bewijslast en procedure onvoldoende, en de straf te hoog.

Jonge zeilertjes zullen niet erg gemotiveerd raken door de huidige AC's. Olympische spelen, Vor en VG zullen hopelijk de positieve doorslag blijven geven.....

Standaard

Dirk de Ridder wil in beroep gaan bij de ISAF: www.clubracer.be/2013/9/9/dirk-ridder-dient-verzoek-beroep-bij-isaf
    BoatFinder™ - Zeiljachten, open boten en bootonderdelen verkoop je hier.
    WaterTrends - nieuws en trends van de toonaangevende watersportbedrijven
    RepoMan - de redactieboot van ClubRacer en WaterTrends

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo bakker Bekijk bericht
    Was de boot waar het toen om ging gediskwalificeerd op basis van de nu benoemde overtredingen ?

Het typsiche is dat de overtreders niet ontkennen overtredingen te hebben begaan. Ze vinden alleen de bewijslast en procedure onvoldoende, en de straf te hoog.

Jonge zeilertjes zullen niet erg gemotiveerd raken door de huidige AC's. Olympische spelen, Vor en VG zullen hopelijk de positieve doorslag blijven geven.....
    Nou, als je kijkt naar de Red Bull Youth America's Cup, dan is dat toch een inspirtiebron voor de jeugduge zeilers lijkt mij!
    Rondscheuren in een AC45 cat uit naam van je land, wie wil dat nou niet?

Groeten,
    Johnnie
    Luctor et Emergo

Standaard

acws is integraal onderdeel van en vereiste van de AC om hieraan mee te mogen doen. In die zin gaat het om 1 doorlopend evenement. Dit speelde niet een jaar geleden aangezien de boot voor de ACYS overgedragen werd aan ACEA wiens boatbuilders de afwijking vonden. m.a.w. er is tot de laatste wedstrijd mee gevaren alleen is niet duidelijk wanneer dit geinstalleerd is.

Opvallender is overigens dat de ACEA boatbuilders aangaven dat er bij alle oracle boten iets anders was. Toen een maand na de melding de IJ zelf ging zoeken, was het nog maar bij 1 van de boten het geval. Verdere opvallende punten in het proces zijn:
    -oracle kreeg 24u voor tekst en uitleg op de vraag 'wat is er aan de hand' en gaf geen antwoord.
    (dit had een makkelijke uitweg kunnen zijn als het idd gewoon een reparatie betrof die het measurement commitee (MC) niet had opgeschreven (sommige kleine reparaties werden zonder schriftelijke vastlegging doorgegeven aan de MC doorgegeven terwijl grote reparaties wel altijd opgeschreven worden).
    -Verantwoordelijke teamleden van oracle wisten niet dat het tegen de regels was
    -klagen over tijdstip van de hearing terwijl die op verzoek van oracle verplaatst was zodat de advocaten aanwezig konden zijn.
    -etc.

Het verweer van DdR (is ongetwijfeld een goede vent en niets ten nadele van hem persoonlijk) probeert niet te ontkennen dat er wat fouts gebeurde, maar probeert over de procedure te klagen door "het is niet eerlijk" aan te voeren.

Racen is daarentegen ongekend spannend (in ieder geval spannender dan ik gedacht had na de LVC) en ik kijk uit naar de volgende races@

Standaard

De straf maat moet overeenkomen met de gepleegde overtreding.
    In bijgevoegd veroordeling staat wat Dirk gedaan heeft:

"The Jury is comfortably satisfied that: Dirk gave the instruction or direction to add the weight to the forward king post; Dirk knew the weight had been added; Dirk knew it was a breach of the AC45 Class Rule; Dirk did not tell the truth in the hearing in this regard."

Zijn al deze overtredingen voldoende om Dirk ook te schorsen voor een contract met Abu Dhabi VOR 2013/14?
    Ik vind van niet
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Standaard

Nu dacht ik eerst te zeggen dat Dirk De Ridder een kieken is, maar nader beschouwd is dit teveel eer.
    Een kieken is iemand die meestal ongewild een stommiteit doet.

Eerst ga je dus zonder blikken of blozen vals spelen. Je loopt dan tegen de lamp maar wat blijkt? Je hebt nog genoeg hoogmoed over om te dicteren wat de straf had moeten zijn, voor welke wedstrijden en voor hoelang. Veel gekker gaat het niet worden denk ik.

Zijn motto "Als ik verlies heb ik niet hard genoeg gewerkt" getuigt dan weer van zoveel oer-domheid en eigendunk dat zijn reactie mij niet verwondert.
    We zien nu ook wat hij bedoelt met "werken"
    Laatst gewijzigd door Brunob; 17 april 2014 om 05:18

Standaard

tja, blijft een lastig verhaal. (even speculeren
    Dirk was 'fout' en 'was niet eerlijk' tijdens de hearing.
    Wat hij deed, gewicht toevoegen, lijkt onschuldig. Maar wat als dat gewicht bestond uit een sensor om de voorstagspanning te meten, en deze via wifi door te sturen ? Een ander verhaal ineens.
    Het lijkt me duidelijk dat Dirk niet het grote brein was achter deze operatie. Maar aangezien hij ook niet wil vertellen hoe de vork in de steel zit....
    Hij wordt dus geofferd, en loopt een nieuwe job mis. Als hij werkelijk het 'evil' brein was, dan zou abu dabi hem toch ook niet willen aannemen ?
    Maar bedenk dan ook dat doordat oracle vals spel speelde er andere teams en bijbehorende zeilers benadeeld werden.
    Los van dat alles vind ik 5 jaar een hoge straf als je dit vergelijkt met andere vergrijpen. En ik vermoed dat een gang naar het cas er ook voor zal zorgen dat deze omlaag gebracht wordt.
    Maar nogmaals, een hoop speculatie, onduidelijkheid, geheimzinnigheid en emotie rondom dit stinkende verhaal.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten