Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Archambault Sprint 95

Standaard Archambault Sprint 95

Is het verstandig een Sprint 95 aan te schaffen om shorthanded wedstrijden mee te gaan zeilen of is dit model te oud?

Hoe zit het met de stijfheid en de bouwkwaliteit aangezien het een lichte romp is.

Graag ontvang ik ervaring gegevens tips en meningen over deze boot.

Bij voorbaat dank voor je reactie,

Standaard

De hamvraag is welke shorthanded wedstrijden je wilt zeilen en hoe groot je budget is.
    Ik heb alleen ervaring met een grotere sprint. Zeilt eenvoudig en snel, is licht en na vele jaren nog altijd redelijk stijf. Is geen Halberg Rassey van binnen, dus verwacht geen wonderen van het interieur.
    Een 95 is ook een lekker scheurbootje en wanneer je er niet teveel voor betaalt denk ik dat je er veel plezier van kunt hebben.
    Wanneer je zeker wilt weten dat je vooraan eindigt op rating, pimp dan maar een J-105 of geef heel veel geld uit aan een nieuwe, geoptimaliseerde shorthanded boot.
    Je kunt ook nog een oude Figaro 1 overwegen wanneer je het niet te bont wilt maken met aanschafprijs. Zowel in IRC als ORC heb je een niet onaardige rating. Met een sprint 95 kun je trouwens ook een aardige orc rating in elkaar fietsen.

Standaard

Beste. Ik heb een sprint 95 gehad en vond het een super leuke boot. Ik zeil zelf shorthanded en denk niet dat deze daarvoor geschikt is, zeker niet als je lange afstanden wilt gaan varen. Te zenuwachtig. Er zijn ook versies met en zonder bakstagen. Die met bakstagen zijn zeker niet geschikt.
    Ik heb zelf een JOD35 omgebouwd en volledig vernieuwd om de vorige Transquadra te varen. We hebben enkel de eerste etappe gevaren. Deze is nu dus volledig uitgerust voor shorthanded te racen. Gezien ik nu 2 boten heb en meer met de familie ga varen ga ik de JOD verkopen. Mocht je interesse hebben kan je me altijd contacteren.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten