Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 112

Discussie: Antwerp Race 2008 nieuws en roddels.

Yan T. is offline Senior Member ClubRacer Editor
    Oostbekistan (vlak naast Westbe... ge weet wel)

Standaard Antwerp Race 2008 nieuws en roddels.

Indien er gebeurtenissen zijn waarvan u vindt dat deze de moeite lonen om dit forum te sieren (betreffende de Antwerp Race versie 2008 weliswaar), kan u zich hier volledig laten gaan.

Standaard

In de never ending story over de valsspelers nr1 in de CR klasse (zie vorige afleveringen in "foto's - Goese Sas 2008") zijn we aangekomen bij aflevering....euh...ik ben de tel kwijt:

Een uitreksel uit het CR reglement:

8.4. Spinnakers en andere voordewindse zeilen

Enkel één symmetrische spinnaker of een ander voordewinds zeil mag gevoerd worden gedurende een zeilwedstrijd. Een tweede spinnaker of een ander voordewinds zeil mag zich aan boord bevinden maar mag niet gevoerd worden.
    En inderdaad, Team van de Visse trekt niet één, niet twee, maar DRIE verschillende spinnakers in de Antwerprace.

Ik was weer verondersteld om te protesteren zeker???
    Ik ben het wél stillekes aan méér dan beu aan 't worden, maar ik ga mijn avond niet verknoeien in een protestkamertje aan de verkeerde kant van de Schelde en mijn eten laten staan!

En zeg niet dat het wedstrijdcommittee het niet wist hé, maar zij doen hier niks aan!
    Team van de Visse staat geklasseerd alsof er weer niks aan de hand was! :evil:

Standaard

11.00u - startlijn terneuzen: 12 sportboten (first class8, melges, 2 mini's, longtze, laser sb3) hijsen de spi en achtervolgen het pak van CRAII, CrB, CrC en IRC boten. Ongeveer 5u later finishen alle boten van deze klasse na een zeer leuke race. Gedurende heel de race varen de meeste schepen op enkele meters van elkaar. Ontzettend leuk! Eerst is eerst in deze klasse, zo staat het vermeld in de NOR. Moe maar voldaan zakken de verschillende bemanningen af naar Linker oever om het avondmaal (dat veel beter was dan de afgelopen jaren) te nuttigen. Rond 22.30u: het moment waarop we wachten. Ook al weten we ongeveer wel wie er eerst, tweede en derde is in onze klasse, toch blijft het spannend tot de prijsuitreiking. Cr AII, CRB, CRC, IRC1,2,3, maxi's! Heel enthousiast en met bijpassende muziek worden de eerste drie boten van elke klasse naar het podium geroepen. Via de slideshow kan iedereen duidelijk lezen (want alles verstaan was eerder moeilijk) wie wie was in elke klasse. En dan...alle klassen zijn geweest, dus nu moeten de sportboten komen!! 'Line honours - Formidable' titelt de volgende slide! 5u ..... deelt de speaker ons mee! Einde prijsuitreiking!!!

Heeft u het gemerkt??? Een totaal gebrek aan respect en beleefdheid. Enkele minuten na het einde van de ceremonie staan een 10tal bemanningsleden van de sportboten fel uit te halen tegen de speaker. Geen slideshow, geen vermedling, geen prijs (maar daar gaat het uiteraard niet om) Gewoon een volledige klasse overboord! De NOR is nochtans heel duidelijk, om 11u start er een sportbotenklasse! De wedstijdleiding heeft deze NOR duidelijk niet gelezen. Verlof nemen op vrijdag, het schip overvaren, met zijn allen present in de loods! Inschrijvingsgeld (ook al is het niet veel, maar het is het principe), ...uiteindelijk ben je afhankelijk van de subjectiviteit en goesting van de wedstrijdleiding.

Zeer ontevreden, kwaad, teleurgesteld, gefrustreerd,... Het gaat slecht met de organisatie! Niet alles was slecht, want voor het overige was alles uitstekend geregeld. Maar waarvoor doen we dit alles als er dan geen uitslag is? Voor de fun! Akkoord! Maar dan nog kan hetgeen men hier heeft gedaan niet door de beugel. Ik vind dat excuses van de organisatie naar die deelnemers toe het minste is dat men kan doen!

Standaard

Wie was de fotograaf van dienst?

Standaard

Zijn er beelden op Tv te zien? Eventueel via ATV?

Standaard

Voor zover wij gezien hebben heeft
    GBR 1513L (Gr. Soleil) de groene boei E1 niet aan SB laten liggen, en NED 7497 heeft dit ook niet gedaan, alsook 1 van de gele boeien aan de bocht van Bath aan BB gelaten.

Nochthans gemeld op de wedstrijdverklaring, doch verder niets van gehoord.

Of vergis ik mij ?

Standaard

Heeft iemand de uitslag in PDF of XLS formaat?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Achiroe
    Heeft iemand de uitslag in PDF of XLS formaat?
    http://www.antwerprace.be/Uitslag.htm
    is dit het?
    Bij onze klasse is de First 31.7 altijd winnaar

Standaard

Het was weer een fantastische zeildag. Spijtig van dat Flandria schip (met AR Vips) dat ons een tijd de wind uit de zeilen nam in de laatste rechte lijn naar de finish. Heel frustrerend. Volgend jaar benedenwinds van de baan gaan dobberen aub.
    J80, DJ, BEL345

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door christophe
    Wie was de fotograaf van dienst?
    Wij hebben vanaf onze moterboot heel wat foto's geschoten, Ze worden deze week uitgezocht en vervolgens op onze website geplaatst(www.mummaduck.com).

Ik of iemand anders uit het team zal nog wel even laten weten als ze online staan.
    --
    NED 7999
    Mumma Duck
    www.mummaduck.com

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten