Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: ONZK 2009

Standaard ONZK 2009

CTP komt niet als snelste over de meet maar blijkbaar hebben wij wel snel de ONZK kalender 2009 gevonden.
    Deze staat op: [http://www.wsklum.be/kalender_2009.htm]

Kort samengevat:

Dover Strait Race, 21/05/2009
    Wenduine Bank Race, 27/06/2009
    Stroombank - Oostende Race, 28/06/2009
    Breskens Sailing Weekend, 28/08/2009
    Light Vessel Weekend, 04/09/2009
    Nieuwpoort Sailing Weekend, 19/09/2009

De eerste race zal ik moeten annuleren wegens gezinsuitbreiding maar de andere races zijn wij normaal van de partij.

Standaard

Niet vergeten: 4de Ecover HALF TON CLASSICS CUP in Nieuwpoort van 24 - 29 AUG, enkel voor zij die over de juiste boot beschikken natuurlijk 8)

Standaard

Kalender Zeezeilen & ONZK 2009

http://irc.vyf.be/Kalender.htm

Standaard IRC of CR: ik weet het niet meer...

Beste wedstrijdzeilers, sommigen onder u weten dat de EMILIO al een aantal jaren meevaart in IRC tijdens het ONZK. Niet dat we ooit potten hebben gebroken, maar ons al wel goed geamuseerd de afgelopen jaren. Boot noch bemanning zijn eigenlijk geschikt om in dit "high end " circuit mee te draaien, maar de kalender van het ONZK, zeker omdat we als thuisbasis Oostende hebben, spreekt ons elk jaar weer het meeste aan. Goed georganiseerd, leuk volk en gezellig achteraf. Toen eind vorig jaar de CR community is wakker geschoten en voortaan alle ONZK events ook toegankelijk zijn voor CR boten + het feit dat het extra CR klassement ook rekening houdt met o.a. Ramsgate-Blankenberge ťn de Antwerprace is de verleiding groot om naar CR over te schakelen in de hoop nog wat meer competitie te hebben tussen de cruisers onderling. Onze Feeling 1040 kan je moeilijk verdenken van een echte racebak te zijn.

Mijn vraag: is er al wat meer geweten over het potentiŽle deelnemersveld van CR boten die aan het ONZK zullen deelnemen? Ter info: tijdens de afgelopen Boat Show was het de bedoeling om een trofee uit te reiken aan het beste CR yacht dat minstens aan 2 manches van het ONZK had deelgenomen. Probleem: geen enkel CR yacht kwam daar voor in aanmerking... Wil dat zeggen dat de CR zeilers ook dit jaar het ONZK links laten liggen ? Reacties welkom want vooraleer ik overstap van IRC naar CR wil ik ten minste zeker zijn dat we niet alleen aan de start zullen liggen ...

Met dank !
    Cťdric-EMILIO BEL 945

Standaard

Hoi Cedric

Je hebt het ONZK en CRK...wij (Lecas -Contessa 32) varen een boel wedstrijden mee voor het CRK, voor het ONZK slechts 1 of 2, zeker de Ligh Vessel. Volgens mij is CR best competitief...schepen zoals Racer, Bolderik, Tissum, Vinally, Satisfaction zijn best goed...dit zijn enkele schepen uit onze klasse CR-B. Weet niet in welke klasse jij zou varen, denk ook B ?

Veel succes in elk geval...

Gr,

Christophe,

Standaard

Beste Cedric, we schrijven eind maart en ik zie nog maar slechts 31 CR meetbrieven op de Cruiser Rating site. Ik hoop dat dit alleen maar betekent dat de site nie echt regelmatig wordt ge-updated.

Desalnietemin staat april bijna voor de deur en is het dan in elk geval de bedoeling een beetje aan de CR-boom te gaan schudden. Alle intiatieven en voorstellen daarrond zijn op het CR forum zeer zeker welkom.

Wij hebben met ons Fast One'ke in elk geval de intentie het ONZK ťn het CRK volledig mee te varen, en dat in CRC. :wink:

Standaard

:lol: Competitief? Daar moeten we zelf voor zorgen hť! Alleszins genoeg kandidaat starters om er een boeiend circuit van te maken... Wanneer we de deelnemers uit SW kunnen motiveren om aan de start te verschijnen in CR dan wordt het wel heel ok!
    Trouwens de schepen die Christophe zonet aanhaalde worden goed gevaren ťn horen thuis in CR als ontwerp. Wij kijken er al naar uit.
    PS: CU over 2 weken in Colijns :wink:

Standaard

Wij gaan alvast zeker een CR-meetbrief aanvragen voor dit jaar,
    het zal echter beperkt blijven tot 2 of 3 van de oefenwedstrijdjes van de RYCO voor de zomervakantie.
    Vanaf september zullen wij dan ook nog enkele CR-evenementen proberen varen....
    Voor het ONZK zullen wij dus al niet in aanmerking komen...

@Cedric, kunnen we jullie dan ook verwachten op de testwedstrijdjes in Oostende?
    Sigma 38 OOD "Enigma"
    http://zeilteam_enigma.webs.com/

Standaard

Wat houdt jullie tegen om een 15-tal mijltjes langsheen de kust op te schuiven om zo het circuit te vervoegen?

Standaard

Ik zal het samenvatten als "examens+ een poging om geen extra herexamens op te lopen in juni..."
    Het is met veel spijt hoor, want naar Oostende-Ramsgate bijvoorbeeld keek ik echt uit...
    Sigma 38 OOD "Enigma"
    http://zeilteam_enigma.webs.com/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten