Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: ONZK 2009

Standaard

Interesting comments, maar mijn twijfels zijn daarmee niet van de baan:

Wat betreft de competitiviteit in CR, geen twijfels over het feit dat hier even hard gevaren wordt als in IRC zulle. Ik maak me zeker geen illusies te denken dat we bij de overstap van IRC naar CR opeens "king of the road" zouden worden, integendeel zelfs :-)
    @Christophe: denk dat het inderdaad CR B is bij ons
    @Christof: wellicht doen we een aantal RYCO wedstrijdjes mee, we moeten in Colijnsplaat uit het water op 1 april.
    @Guy: puik werk van jullie om de CR community aan te wakkeren, maar ik blijf me nog maar de vraag stellen of er eigenlijk wel plaats is in België voor twee meetsystemen... Ik hoop met jou het omgekeerde. Ik heb bovendien de indruk dat de actieve CR zeilers eerder aan de kant van Zeeland/Antwerpen zitten en de IRC zeilers eerder aan de Noordzee kust. Ik kan me vergissen hoor, maar het zou interessant zijn om eens te checken waar de 31 CR zeilers hun ligplaats hebben... Dat zou kunnen verklaren waarom er relatief weinig CR zeilers te vangen zijn voor het integrale ONZK circuit.

Standaard

Ter info: tijdens de afgelopen Boat Show was het de bedoeling om een trofee uit te reiken aan het beste CR yacht dat minstens aan 2 manches van het ONZK had deelgenomen. Probleem: geen enkel CR yacht kwam daar voor in aanmerking...
    Ik weet zo al twee boten in Cr-B die hier zeker aan voldeden. Bolderik en Felicity II hebben allebei oostende-Ramsgate en light vessel gevaren. Ik denk dat dit dan wel twee races zijn uit het ONZK circuit in Cr-B...niets gehoord over een prijs...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cedricdb
    Ik heb bovendien de indruk dat de actieve CR zeilers eerder aan de kant van Zeeland/Antwerpen zitten en de IRC zeilers eerder aan de Noordzee kust. Ik kan me vergissen hoor, maar het zou interessant zijn om eens te checken waar de 31 CR zeilers hun ligplaats hebben... Dat zou kunnen verklaren waarom er relatief weinig CR zeilers te vangen zijn voor het integrale ONZK circuit.
    Van de 31 toch een 20-tal met een zeehaven als thuisbasis !

Standaard

Op de website www.cruiserrating.be kan je de resultaten van 2008 terug vinden. Zo zie je dat ook een FunRace bv nog best wat delnemers weet aan te trekken en de CR Cup. (beiden aan de kust gevaren)
    Beetje spijtig wel dat de ranking nog steeds onder "provisional results" staat.
    Misschien stilaan het moment om er "results" van te maken. :wink:
    @Bert: je hebt daar inderdaad een punt :lol:

Standaard

we gaan met spindrift ook meedoen met enkele wedstrijdjes ONZK / CR (C-klasse). ik vermoed oostende-ramsgate; light vessel; CR kampioenschap; misschien nog wat maar 's nog te vroeg.

deze winter goofies meegedaan; heel plezant en dus meer van dat. we zijn maar één keer laatst geëindigd dus dat valt nog mee :-?

m.i. zijn er nog niet veel CR-brieven omdat er nog geen 'aanmaning' verstuurd is. ik hernieuw mijn meetbrief door de band genomen pas als de CR-organisatie me hieraan herinnert door hun briefje ...

tot op 't water, binnenkort.

stefan

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten