Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: CR kalender 2009

Standaard CR kalender 2009

De CR kalender 2009:

In het ONZK-CR moeten 4 van de 5 wedstrijden gevaren worden om opgenomen te worden in het algemeen ONZK-CR - eindklassement.

In het CRK moeten 7 van de 9 wedstrijden gevaren worden om opgenomen te worden in het algemeen CRK - eindklassement.

Standaard

Mooi .... maar ik snap het niet helemaal als ik de reacties hierop lees;

Is ONZK alleen IRC (zoals vroeger) of is dat IRC + CR ?

Als je een CR meetbrief hebt, mag je dan kiezen of je ONZK-CR (als dat bestaat) meedoet of CRK, of zijn die 2 gewoon een andere naam voor hetzelfde ?

Als ONZK = IRC + CR, was het misschien beter om de Goes Sas CRK 8 te maken, want nu telt de GS voor niets mee ?
    Marig - First 27.7

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BEL 1766
    Mooi .... maar ik snap het niet helemaal als ik de reacties hierop lees;

Is ONZK alleen IRC (zoals vroeger) of is dat IRC + CR ?

Als je een CR meetbrief hebt, mag je dan kiezen of je ONZK-CR (als dat bestaat) meedoet of CRK, of zijn die 2 gewoon een andere naam voor hetzelfde ?

Als ONZK = IRC + CR, was het misschien beter om de Goes Sas CRK 8 te maken, want nu telt de GS voor niets mee ?
    Voor alle duidelijkheid,
    er gaan maar liefst 3 CR 'kampioenen' gekroond worden in 2009:
    1. Belgisch Kampioenschap CR te Blankenberge (12/09 - 13/09), uitsluitend voor CR.
    2. Een overall CR kampioen: diegene die in het CRK circuit minstens 7 wedstrijden heeft meegevaren en op het einde aan de leiding staat van dit algemeen klassement, weerom uitsluitend voor CR.
    3. Een ONZK CR kampioen : diegene die in het ONZK circuit minstens 4 wedstrijden heeft meegevaren en op het einde aan de leiding staat van dit algemeen klassement, hier zal zowel een CR kampioen als een IRC kampioen gekroond worden.

Inderdaad is het jammer dat Nieuwpoort Sailing Weekend samen valt met Goese Sas Trophy. De CR kalender blijft een voornamelijk Belgisch gebeuren en vanuit die optiek kan ik wel begrijpen dat voor het algemeen klassement de Belgische wedstrijden voorrang krijgen. Maar zoals ik reeds elders heb aangehaald, vrees ik toch voor Nieuwpoort. Iemand die in het algemeen klassement wil meespelen kan alle voorgaande wedstrijden varen en dan toch kiezen voor de populaire Goese Sas Trophy.

Maar daarbuiten vind ik het mooie kalender met 3 te verdelen titels. De wedstrijden sluiten mooi aan bij elkaar wat de verplaatsingen minimaliseert. We hebben onze wedstrijd terug vanuit Ramsgate. Ik denk dat we niet mogen klagen.

Standaard

Ik vraag me enkel af wie er 7 van de 9 wedstrijden gaat varen ? De periode vanaf het laatste weekend tot en met AR zit ook te vol. Maar ik spreek persoonlijk uit naam van onze crew. Voor de rest is het nen hele toffen agenda, denk dat wij(Lecas) een 6 tal wedstrijden kunnen meevaren.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door christophe
    Ik vraag me enkel af wie er 7 van de 9 wedstrijden gaat varen ? De periode vanaf het laatste weekend tot en met AR zit ook te vol. Maar ik spreek persoonlijk uit naam van onze crew. Voor de rest is het nen hele toffen agenda, denk dat wij(Lecas) een 6 tal wedstrijden kunnen meevaren.
    Als je er 6 kunt varen, kan er misschien nog altijd eentje bij ? Vind je het niet plezant om ook voor te komen in het algemeen klassement, waar je toch een beeld krijgt van wie nu constant goed gevaren heeft ? We kennen de kalender ruim op voorhand, wat iedereen in staat moet stellen om zich te organiseren.

Standaard

christophe schreef:

Als je er 6 kunt varen, kan er misschien nog altijd eentje bij ? Vind je het niet plezant om ook voor te komen in het algemeen klassement, waar je toch een beeld krijgt van wie nu constant goed gevaren heeft ? We kennen de kalender ruim op voorhand, wat iedereen in staat moet stellen om zich te organiseren.

Even onzen agenda:
    1. Oostende-Ramsgate
    2. Ramsgate-Oostende
    3. Schelderegatta
    4.Light Vessel
    5. CR cup
    6. AR

Andere data zijn voor ons helaas niet mogelijk..dus we zullen moeten proberen 1 van bovenvermelde wedstrijden te winnen in onze klasse :lol:

Standaard

Inderdaad is het jammer dat Nieuwpoort Sailing Weekend samen valt met Goese Sas Trophy. De CR kalender blijft een voornamelijk Belgisch gebeuren en vanuit die optiek kan ik wel begrijpen dat voor het algemeen klassement de Belgische wedstrijden voorrang krijgen.[/quote]

De Goesesas is dat niet Belgisch?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobfrit
    Inderdaad is het jammer dat Nieuwpoort Sailing Weekend samen valt met Goese Sas Trophy. De CR kalender blijft een voornamelijk Belgisch gebeuren en vanuit die optiek kan ik wel begrijpen dat voor het algemeen klassement de Belgische wedstrijden voorrang krijgen.
    De Goesesas is dat niet Belgisch?[/quote]

De organiserende club zit bij VVW en is dus Vlaams, maar het Goese Sas blijft toch nog altijd in Nederland liggen.

Standaard

Is er al een kalender voor 2010?
    Don't pray for wind, learn to sail
    www.h2osailing.be
    www.shore-crew.com
    www.harfang.be

Standaard

Je kan de kalender van ONZK bekijken die hier al eerder ergens gepost is, dan heb je bijna alle CR-wedstrijden.
    Sigma 38 OOD "Enigma"
    http://zeilteam_enigma.webs.com/

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten