Eens, puntjes zouden op de i kunnen komen, maar volgens mij ging het "missie-geslaagd" over de verbeteringen van de grevelingencup december n.a.v. de grevelingencup november, toen er diverse klassen tussen elkaar starten- en finishten.
Let wel dat er de afgelopen keer 130 boten waren, volgens mij een record. En van starten hoef je bij de Goofies, zonder lijn, zonder duidelijke signalen op de kant al niet te spreken, en een IJspegel met 2 verschillende klassen met bij elkaar 29 deelnemers is ook geen vergelijken, georganiseerd door een van de top-committee's van nederland.
De tip van de start via de marifoon is altijd een goede. Zeker het afroepen van een general recall via de marifoon (niet iedereen is even gecharmeerd van het aftellen tot het startsignaal en visuele seinen op het schip zijn altijd bindend) had wellicht wat chaos gescheeld, als ik het zo lees.
Zeker wel een geslaagde opzet wat betreft de open vorm van communiceren die het commitee van de Grevelingencup heeft gekozen. Niet alleen hebben ze zelf hun zwakke punten aangegeven (klasse!), maar weten ook de ergste punten al meteen de maand erop aan te pakken. 2 start- en finishlijnen gescheiden van elkaar, 3 starts voor de twee eenheidsklassen per dag en dat met een erg beperkt aantal vrijwilligers en middelen, begeleidende emails naar alle deelnemende schippers de week ervoor met de wijzigingen ... Petje af!
Keep up the good work!
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Favorieten/bladwijzers