Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Lenco Regatta

Standaard Lenco Regatta

Even voor de duidelijkheid; het is een bijzonder goed initiatief om nog een goed georganiseerde wedstrijd te hebben in Noord-Nederland, waarvoor dus hulde. Er zouden meer van dit soort sponsoren moeten zijn.

Echter een kleine vraag waarom in hetzelfde weekend als;
    50mijl doublehanded
    Van Uden Reco

Was het nou niet mogelijk geweest om het een weekendje eerder te doen? Dit "probleem" doet zich wel vaker voor bv; ONK zeezeilen en Zuiderzeeweek, etc.

Big Time Guest

Standaard

Dat was ook mijn eerste gedachte: zelfde weekend als dual handed die bovendien ook vanuit Lelystad wordt gevaren en van Uden Reco. Is het nou zo moeilijk om de kalenders een beetje af te stemmen? Ruimte genoeg op de kalender in het Noorden in juni volgens mij.

Ik vind dit echt onverstandig: de kans is groot dat er nu meerdere matig bezette evenementen worden gehouden omdat men deelnemers bij elkaar wegkaapt. :-?

Standaard

Jammer hoor!
    Al enkele jaren doen wij zowel de Duo als de vanUdenReco mee.
    Dat zal nu niet gaan en dan ook nog eens een groot evenement op de zelfde plaats op hetzelfde moment???
    Niet over nagedacht blijkbaar :evil:
    Bij onze klasse is de First 31.7 altijd winnaar

Standaard

Eigenlijk zou het een hele leuke serie kunnen zijn in Noord-Nederland;
    Lenco Regatta 18/19 April Lelystad
    50 mijls 25 April Lelystad
    Overvaren 26 April Lelystad-Durgerdam
    Y-toren 02/03 Mei Durgerdam

Als de organisatoren hier een leuk liggeld aan kunnen koppelen. Denk ik dat je bij al deze evenementen een leuke deelnemers veld moet kunnen krijgen en heeft iedereen een erg leuke seizoensstart.

Voor de mensen die de 50mijls niet doen, heb je zelfs een weekend rust.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NK
    Eigenlijk zou het een hele leuke serie kunnen zijn in Noord-Nederland;
    Lenco Regatta 18/19 April Lelystad
    50 mijls 25 April Lelystad
    Overvaren 26 April Lelystad-Durgerdam
    Y-toren 02/03 Mei Durgerdam

Als de organisatoren hier een leuk liggeld aan kunnen koppelen. Denk ik dat je bij al deze evenementen een leuke deelnemers veld moet kunnen krijgen en heeft iedereen een erg leuke seizoensstart.

Voor de mensen die de 50mijls niet doen, heb je zelfs een weekend rust.
    volgens de aankondiging is de Lenco juist op 25-26 april dus valt dat samen dus geen rust maar een hoop drukte in dezelfde haven en water
    Bij onze klasse is de First 31.7 altijd winnaar

Standaard

Adri,

je hebt gelijk, ik doe alleen een voostel met hoe het zou kunnen zijn als het gecoördineerd zou zijn.

Helaas in het echte leven valt het niet samen. Dus je krijgt uit Lelystad een veld welke up-wind down-wind vaart en een veld wat een constructed course vaart.

Yan T. is offline Senior Member ClubRacer Editor
    Oostbekistan (vlak naast Westbe... ge weet wel)

Standaard

Misschien vallen er nog scherven te kleven?

Standaard

Het is toch geweldig dit initiatief van lenco voor regio noord.
    Zelf zitten we als de Y-toren gevaren word op de boot met vrouw kid & hond dit valt namelijk midden in de voorjaars vakantie maar de lenco regatta zit mooi aan het begin van die weken zodat deze voor ons te varen is.
    Als je dan met 7 man vaart is dit toch ook niet echt de doelgroep van duo handed , zo zie je maar voor een ieder wat vaars.
    Z I L T NED 7726 & Tuig 171517

Standaard

Kan iemand mij informeren over deze noorderlijke wedstrijd?

Ik ben een fanatiek zwaardboter, maar zou uiteraard ook graag de overstap maken naar de kajuitjachten. In het noorden gebeurt niet zoveel, en telkens als ik bij 'bemanning gezocht' kijk is het belgisch.

Er gaat niets boven Groningen!

Standaard

We hebben, als organisatie van de eerste Lenco Regatta, goed gekeken naar de mogelijkheden van 25 en 26 april voor deze zeilwedstrijd. Daarbij wisten we van de Van Uden Reco, echter deze wedstrijd speelt zich af in een geheel ander deel van het land. We zijn bewust één week voor de Ytoren-race gaan zitten, aangezien dat veel mensen uit het noorden de gelegenheid geeft hun boot naar Lelystad te varen voor de Lenco Regatta en vervolgens het weekend daarop door te varen naar de Ytorenrace. De 50 mijls die 25 april vanuit Lelystad wordt gehouden hadden we, eerlijk is eerlijk, in eerste instantie niet op het netvlies. Uit later ingewonnen informatie blijkt dat deze wedstrijd niet als interferentie van de Lenco Regatta hoeft te worden gezien.

De ervaringen van de eerste Lenco Regatta van dit jaar zullen ons leren wat we de volgende keer zo moeten laten, danwel moeten veranderen.

We hopen dat zo veel mogelijk mensen gaan inschrijven, naast een fantastische wedstrijd met mooie prijzen (ook dagprijzen) betekent het ook dat je voor de 60 euro per schip deelnamekosten tevens gratis kunt deelnemen aan het walprogramma. Een prima diner, een goed verzorgd steigerbiertje en hele leuke muzikale intermezzo's maken het hopelijk tot een prima ervaring! Zie ook www.lenco.eu/regatta

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten