Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Grevelingencup maart 2009

Standaard Grevelingencup maart 2009

Dat was weer een mooi weekend grevelingencup!
    Mooie wind, een groot veld. Drukte rond de tonnen! Heerlijk!

Wie plaatst hier de foto's? En zag ik dat er een bootje filmopnamen maakte? Waar kunnen we die opname dan terug vinden?

Er waren ook nog een aantal aanvaringen. Als het drukker wordt rond de tonnen kan toch een groot deel van het veld situaties niet meer overzien. Wellicht handig als iedereen zich eens verdiept in voorkomende situaties en bijpassende regels. Dat voorkomt toch wel wat schadegevalletjes en onnodige protesten achteraf.

Standaard

dat komt door het laten ronden zoals bij de G55 dat je je eigen koers naar de boei na de boei nogmaals doorkruist 270 +graden koers wijziging.

Dat nodigt uit tot kamikaze acties welke dan ook veel gedaan werden

Standaard

Via de site van de First 31.7 klasse http://www.first317.nl kom je bij foto`s van de Overall prijsuitreiking en ook van de (31.7)wedstrijden met hoog Shark-gehalte, de overall winnaar van de Wintercup in onze klasse.
    Bij onze klasse is de First 31.7 altijd winnaar

Standaard

En waar vind ik de uitslagen? het wordt wel tijd toch, in deze snelle wereld.

Yan T. is offline Senior Member ClubRacer Editor
    Oostbekistan (vlak naast Westbe... ge weet wel)

Standaard

Job well done Shark!

Standaard

verwijderd

Standaard Grevelingencup 15 maart

[b]Casper

Waarom reageer je niet direct naar de Grevelingencup, maar gooi je hun naam te grabbel voor het grote publiek
    Verzoek je het bericht te verwijderen. Wil volgend jaar nog wel tegen ander ORC boten varen
    Moet je wel gelijk geven dat het voor de ORC volgend jaar beter kan
    Maar dat weet de organisatie inmiddels ook wel

Dank

Standaard

Bij onze klasse is de First 31.7 altijd winnaar

Standaard

Beste Elessar,

Het spijt me als je dit zo opvat maar ik geef opbouwende kritiek.
    Uiteraard hebben we dit ook gemeld tegen de organisatie, maar zoals ik reeds vermoede is de desbetreffende wedstrijd gewoon meegeteld?

Maar ok, ik ga het bericht verwijderen omdat ik ook jou mening deel dat ik volgend jaar weer wil starten.

grt,
    Casper

Standaard

Ik vind dit forum een ideaal middel om met elkaar te hebben over wedstrijden, het verbeteren van wedstrijden en het uitwissellen van meningen. Daarom vind ik het eigenlijk onzin dat Casper z'n bericht heeft verwijderd.

Maar ok, fijn dat het bericht is aangekomen bij de organisatie en ze zijn vast ambiteus genoeg om hier ook mee aan de gang te gaan. Dat stralen ze immers ook uit.

Daarnaast vind ik minstens zo belangrijk dat de zeilers zelf zich meer verdiepen in waar ze mee bezig zijn. Een schip dat niet weet dat afvallen met je grootzeil strak leidt tot problemen of een schipper die het niet te nauw neemt met de regels bij de tonnen en z'n acties niet kan overzien heeft nog veel te leren alvorens zich in de drukte van een zeer populaire winterserie te begeven.

Een ander ding: Kan iemand mij nog ff uitleggen hoe het precies zit met de uitslag van de ORC 1 en 2.
    Ík zie bijv. in de overall lijst een 5e plaats voor de Elke terwijl hij de 2e dagprijs kreeg. Een 4e plaats staan bij Aquavitesse terwijl ze een 3e dagprijs ophaalde.

En last but not least,
    Wat is er zo langzaam aan het ontwerp van een dehler 39 dat hij in rating langzamer varen mag dan een Bavaria 38, X 35, een First 36.7, C&C 115 en nog erger een Dehler 36.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten