Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: Deelnemers Schelderegatta 2009?

Standaard

merci - ga meteen bellen...
    The 8th Half Ton Classics Cup will be sailed in Nieuwpoort (BEL) on 17-23 AUG 2015 - check www.halftonclasseurope.net

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nr.1 Bekijk bericht
    Amai, rating van een X-41 OD in CR is ook om U tegen te zeggen
    Die van jullie toch, 1,1455
    Blijkbaar is 1,1289 ook mogelijk :-) Is X-41 OD geen eenheidsklasse?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frank Meulemeester Bekijk bericht
    Die van jullie toch, 1,1455
    Blijkbaar is 1,1289 ook mogelijk :-) Is X-41 OD geen eenheidsklasse?
    Ik kan verkeerd zijn, maar als ik de meetbrieven bekijk op de Cruiserrating site, dan denk ik dat die voor één van de twee X41's verkeerd ingevuld is en ik vrees dat de fout bij de Cedo Nulli zit.
    Die geeft namelijk aan dat hij vaart met een masttop spi of overmaatse spi.
    De andere X41 "Bleu" geeft aan met een normale spi te varen (hij heeft bovendien een rolfok)
    Ik denk dat je op een X41 niet anders kan dan een masttop spi voeren.
    Een masttop spi is dus een gewone spi in dit geval.
    Het zou mij ook verwonderen dat hij overmaats zou zijn. Volgens mij is een X41 uitgerust is met een normale spiboom.
    In ieder geval lijkt het mij evident dat beide X41's dezelfde CR spi-data zouden hebben wat betreft masttop of geen masttop.

Misschien toch eens laten checken door de CR commissie.
    Laatst gewijzigd door Brunob; 5 June 2009 om 10:46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brunob Bekijk bericht
    Ik kan verkeerd zijn, maar als ik de meetbrieven bekijk op de Cruiserrating site, dan denk ik dat die voor één van de twee X41's verkeerd ingevuld is en ik vrees dat de fout bij de Cedo Nulli zit.
    Die geeft namelijk aan dat hij vaart met een masttop spi of overmaatse spi.
    De andere X41 "Bleu" geeft aan met een normale spi te varen (hij heeft bovendien een rolfok)
    Ik denk dat je op een X41 niet anders kan dan een masttop spi voeren.
    Een masttop spi is dus een gewone spi in dit geval.
    Het zou mij ook verwonderen dat hij overmaats zou zijn. Volgens mij is een X41 uitgerust is met een normale spiboom.
    In ieder geval lijkt het mij evident dat beide X41's dezelfde CR spi-data zouden hebben wat betreft masttop of geen masttop.

Misschien toch eens laten checken door de CR commissie.
    Niet denken Bruno, zal ik dat wel voor jou doen.
    Heb het hier er al me over gehad met de CR commissie.

Je moet opgeven: masttop spi of overmaatse spi. We laten overmaats achterwege en we komen op masttopspi dat std. is op een X-41 dus eerlijkheidshalve duiden we dat aan.

Zo heb ik een andere X ook op iets kunnen betrappen. Bij mast moet je opgeven std of carbon. Standaard heeft een X-41 een carbon mast dus dan geef je op carbon hé.

Bruno, gij wou al direct foefelen hé.

In principe zouden Lender en Cedo Nulli dezelfde rating moeten hebben. Lender heeft IRC zeilen en Cedo Nulli OD zeilen maar dat maakt geen verschil in CR.

Bleu heeft inderdaad een lichtere rating omdat die een rolfok heeft. Maar zoveel verschil...

Komen we weer op het controle orgaan van CR terecht hé... Die kleine details maken precies veel uit hé... Dus volgend jaar Cedo Nulli: dacron zeilen, std mast, rolfok, vaste 5 bladsschroef,... op papier...

Enfin, 't speel uiteindelijk geen rol meer. Cedo Nulli vaart de schelderegatta niet mee omdat we een expertise gaan laten maken die ons werd aangedaan door de master van de Estrella te Scheveningen...
    Nr.1 on X-41 Cedo Nulli BEL 2008

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nr.1 Bekijk bericht
    Heb het hier er al me over gehad met de CR commissie.

Je moet opgeven: masttop spi of overmaatse spi. We laten overmaats achterwege en we komen op masttopspi dat std. is op een X-41 dus eerlijkheidshalve duiden we dat aan.

Zo heb ik een andere X ook op iets kunnen betrappen. Bij mast moet je opgeven std of carbon. Standaard heeft een X-41 een carbon mast dus dan geef je op carbon hé.

Bruno, gij wou al direct foefelen hé.

In principe zouden Lender en Cedo Nulli dezelfde rating moeten hebben. Lender heeft IRC zeilen en Cedo Nulli OD zeilen maar dat maakt geen verschil in CR.

Bleu heeft inderdaad een lichtere rating omdat die een rolfok heeft. Maar zoveel verschil...

Komen we weer op het controle orgaan van CR terecht hé... Die kleine details maken precies veel uit hé... Dus volgend jaar Cedo Nulli: dacron zeilen, std mast, rolfok, vaste 5 bladsschroef,... op papier...

Enfin, 't speel uiteindelijk geen rol meer. Cedo Nulli vaart de schelderegatta niet mee omdat we een expertise gaan laten maken die ons werd aangedaan door de master van de Estrella te Scheveningen...

Mij lijkt ook dat je met een masttopspi dit zo moet opgeven, al dan niet standaard. Hetzelfde voor de mast, carbon is carbon, of dat nu standaard is of niet.

Alleszins, als Carbon en masttopspi niet als dusdaning moeten opgegeven worden, lijkt mij dat de meetbrief van Cedo Nulli aangepast moet worden?

de Rolfok (ik neem aan in een groefsysteem), heeft slechts 1 penalty tov van 2 voor een niet rolfok. Mij lijkt het toch ook een serieus verschil.

Standaard

Laat me daar aub van gespaard blijven!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brunob Bekijk bericht
    Laat me daar aub van gespaard blijven!
    Bruno, iemand willen pakken omwille van oude CRC koeien... akkoord
    Maar dan omdat ik 'met opzet' valsspeel op een hogere rating aan te vragen...

Zal nog eens een mailtje sturen naar 't CR commité
    Nr.1 on X-41 Cedo Nulli BEL 2008

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten