Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Volvo Ocean Gate Race op Dinsdag 9-6:FOTOS

Standaard Volvo Ocean Gate Race op Dinsdag 9-6:FOTOS

Wij deden met onze Shamrock mee aan dit evenement vorige dinsdag. De dag begon vol anticipatie bij het uitvaren van Scheveningen om 600u smorgens. De Schipper van de Eclectic (die vrolijk met Gert-Jan Poortman stond te bellen de avond tevoren(blijkbaar hun vaste tacticus)) had ons verteld dat ze mogelijks al rond 800u zouden paseren bij Hoek van Holland. Wij dus mee in het zog van de Eclectic. Eerst stond er een lichte bries en was het droog echter toen we bij Hoek van Holland aankwamen was de wind aangewakkerd tot 25-30 knopen en op een uur tijd stond er een zee met golven van 3-4m (of ben ik niet veel gewoon?) . Gezien we onderbemand waren voeren we onder genua 4 maar liepen nog een aardige 8 knopen. Uiteindelijk daagden er maar een hand vol durvers op in het wedstrijdgebied. Rond 9.30 verscheen dan plots de Ericson 3 (of was het de 4, ik weet het al niet meer) uit het niets voor ons op. Op een uur en half passeerden ze allemaal. Best wel indrukwekkend maar door de omstandigheden kon ik er toch niet helemaal van genieten. We probeerde goede fotos te nemen maar dat was quasi onmogelijk. Weinig licht, een rollende boot en de gietende regen en spray (1 canon 300d naar de vanen: Error 99: we kennen het al ondertussen:vocht in het toestel) maakte dat mijn fotos maar triestig zijn. Na een paar bijna broaches in de golven meldden we ons af en voeren met de staart tussen de benen terug naar schevening. Jammer van het weer want het was een heel leuke opzet met veel inzet van de organisatoren (massa's reuzachtige RIP's; helicopters en spectatorschepen): hartelijk bedankt!

De fotos kan je bekijken op: http://picasaweb.google.be/wim.vande...35_Oiqj5OXjAE#

Standaard

Mooie foto's Wim! Spijtig van je kodak.
    Dit is ook een van de redenen waarom watersport zo weinig in beeld komt. Je moet de gekken vinden die met professioneel materiaal het water op willen wetende dat het 95% kans toch niet meer werkend aan wal geraakt.

Wat zijn RIP's?

...RIB's met pietje de dood achter het roer? lol
    Nr.1 on X-41 Cedo Nulli BEL 2008

Standaard

inderdaad, ik besefte het ook pas nadat ik het bericht al verzonden had: RIB natuurlijk: rigid inflatable boat?

Standaard

Voor wie de Delta Lloyd gemist heeft in Rotterdam, ga snel in IJmuiden kijken, hij staat op de kant in de Seaport Marina!!
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mjvv Bekijk bericht
    Voor wie de Delta Lloyd gemist heeft in Rotterdam, ga snel in IJmuiden kijken, hij staat op de kant in de Seaport Marina!!
    Jep, heb haar daar deze zomer ook zien staan. Mast lag binnen in de loods. Nog even met lid van de shorecrew verantwoordelijk voor de mast staan praten. Toch iets speciaal
    * I'd rather be sailing *

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten