Bekijk resultaten enquête: Laura te jong ?

Aantal stemmers
57. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Helemaal niet, laat haar lekker gaan.

27 47,37%
  • Tuurlijk wel, is nog een kind.

24 42,11%
  • Kan mij niet schelen, ze doet maar.

6 10,53%
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41

Discussie: Laura Dekker: het zeilmeisje van 14 dat de wereld solo wil omzeilen

Standaard Laura Dekker: het zeilmeisje van 14 dat de wereld solo wil omzeilen

Laura te jong of ....

Standaard

Ik denk niet dat je, met 13 jaar, de geestelijke bagage hebt om de wereld rond te kunnen zeilen.

Laat 'r lekker gaan, dan kan ze óf mijn tegedeel bewijzen, of is ze idd binnen de kortste keren weer terug.

Groeten,
    Globe_Trotti
    Luctor et Emergo

Standaard

Op zich vind ik dat iedereen maar moet doen wat hij of zij wil(zolang een ander er geen last van heeft),maar 13 lijkt me wel erg jong om solo rond de wereld te gaan...Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand van 13 volledig notie heeft van navigatie ed.Wat gaat ze doen als er technische problemen zijn?En sommige dingen lijken me fysiek toch wel erg zwaar voor een 13-jarige...Volgens mij haalt ze het niet, als ze haar al laten vertrekken...
    Sigma 38 OOD "Enigma"
    http://zeilteam_enigma.webs.com/

Standaard

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar als die meid solo het Kanaal overvaart en de ouders geloven dat ze genoeg kennis en ervaring heeft om te circumnavigeren, waarom niet?

Ze moeten niet teveel gaan mierenneuken met regels, die zijn voor de massa bedoeld. Als je als 13-jarige meid de wereld rond zeilt ben je een pionier. En sinds wanneer stimuleert de overheid ons om niet de kop boven het maaiveld te steken?

Dit is toch net zo goed topsport, al zij het niet in wedstrijdverband op dit moment, en voor jeugd in de topsport worden uitzonderingen gemaakt.

We zullen zien wat de rechter zegt, ik hoor net op de radio dat hij nog 4 dagen nodig heeft om tot een beslissing te komen.

Standaard

Volgens mij moet ze gewoon gaan als haar ouders het prima vinden. Als ze maar niet jankend in de media verschijnen als het allemaal mis loopt.

Maar mijn dochter zou absoluut niet mogen gaan. Het idee dat een dertien jarige bewust keuzes kan maken om deze reis te voltooien lijkt mij vreemd.

Dat een kind van dertien een waardevolle aanvulling is op een volwassen bemanning (bijvoorbeeld als je met je ouder(s) op reis bent) wil ik gelijk geloven. Ik kon onze boot vroeger ook al goed varen, maar was toch altijd blij met m'n ouders die de keuzes maakten.

Standaard

Michel Kleinjans, iemand die wel weet waarover hij praat en die nochtans ook geen avontuur schuwt, werd op de Belgische radio 1 naar zijn mening gevraagd en "moest het zijn dochter zijn, ze kon thuisblijven" was zijn antwoord.

Als het Kanaal oversteken volstaat als voorbereiding op een wereldomzeiling dan kan half België, Nederland, Frankrijk en Engeland er zo aan beginnen. Waarom dienen al die trainingen bij de Mini-Transatters om de Atlantische Oceaan solo over te racen? Slaaptraining, survival training, ... ???

Ik begrijp niet goed dat je tegen een 13-jairg kind al geen neen meer kunt zeggen en ze hun zin gaat laten doen onder het motto 'ze zijn er wel al rijp voor'. Laat kinderen toch eens terug kinderen worden in plaats van kleine volwassenen, want dat zijn ze absoluut nog niet. Zoals Kleinjans ook al zei, "ze heeft toch nog tijd genoeg om haar droom te verwezenlijken ?"

Standaard Wereld bezeilen

Geweldig als jonge mensen hun kop boven het maaiveld uitsteken. Kinderen die geweldig piano kunnen spelen als deden ze dat al 25 jaar wordt dat toch ook niet afgenomen?
    Ik hoop alleen dat er een begeleidend team meegaat (op een volgboot?!) die haar beschermt tegen verkeerde 'volwassenen' die ze op haar reis kan tegenkomen. DAT gevaar lijkt mij groter dan de kans dat het haar om technische / emotionele redenen niet zou lukken. Kennelijk hoort Laura op zee te zijn. Ik zou de visie van iemand als Bouwe Bekking hier wel eens willen horen! Die kan inschatten of het een kansrijke droom is...
    Vooralsnog denk ik: gaan! Leef je droom! (en stel voor jezelf de grenzen waar je binnen wilt blijven en wees voldoende dapper om het later nog eens te proberen als je buien het kader dreigt te komen!)

Standaard technische kant van de zaak

Wat ik in de hele discussie nog nergensben tegengekomen is hoe ze zich technisch heeft voorbereid? Is dit schip de juiste keuze voor deze soloreis? Is dit schip goed uitgerust? Tuigage, stroomvoorziening aan boord etc.
    Er wordt gesproken over lessen volgen via internet; sateliettelefoon etc.
    Wie weet hier het fijne van?

Standaard

is het al niet meermaals bewezen dat solozeilen minder "alleen" is dan zeilen met bemanning?
    het meisje zal meer gecontroleerd worden dan wie ook op het water of ze het nu zelf beseft of niet. het schip heeft zichzelf al bewezen en daarmee dus ook de navigatie en veiligheidsvoorziningen.
    en het verhaal van de cap istanbul bewijst dat solozeilers een grote familie zijn?

laat ze lekker gaan. het moeilijkste voor het meisje wordt de mentale reis.

Standaard

Een meisje van 13 is echt nog een kind he...laat ze al eens beginnen met naar de Azoren te varen. Waar trek je de 'leeftijds'grens? Wat als het fout gaat, wie moet er komen redden.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten