Pagina 2 van 18 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 173

Discussie: Antwerp Race 2009: nieuws en roddels

Thumbs down

We zijn nu drie dagen voor de Antwerprace én ik stel vast dat:
    Er nog heel wat schepen zijn met een foutive CR meetbrief. Hoewel de organisatie er van op de hoogte is kan men blijkbaar nog met een vaste schroef zeilen op een buitenboordmotor????, met een rolfok zeilen op een mini of een laminaatzeiltje hijsen waar dacron werd opgegeven...

Sorry mannen maar zo verlies je alle serieux als klasse. Onder het mom van "het is maar CR" kan blijkbaar alles maar zonder regels heb je geen klasse. Als deadline om deze problemen aan te kaarten leek de Antwerprace ons DE moment. Later wordt moeilijk want het seizoen is intussen gepasseerd MAAR het euvel geraakt blijkbaar niet opgelost blijkbaar.

Je kan nu gaan stellen van "een protest kan ingediend worden" maar het probleem is denk ik fundamenteler.
    Boten die IRC zeilden en nu weer in CR varen kon enige tijd terug ook niet...
    Hi folks: WAKE UP... Een klasse zonder klasse voorschriften of sterker nog met klassevoorschriften die à la tête du client gewijzigd worden kan, wat mij betreft doorgespoeld worden.

Wat het gesjoemel met die ratings betreft kan ik nu, dire dagen voor de Antwerprace enkel vast stellen dat er vanuit de CR organisatie zelf NIETS gebeurd is om één en ander in orde te stellen.

Mogen we dan dan stellen dat in dit circus enkel het aantal deelnemers telt of willen jullie een zeilwedstrijd?

Standaard

Niet in het bijzonder van de AR, maar in het kader van CR in het algemeen moet ik het hier eens zijn met bovenstaande reactie.De CR-organisatie zou niet alleen strenger moeten zijn naar de meetbriefhouders toe, maar ook naar de wedstrijden die CR gebruiken als meetsysteem.Een wedstrijd die boten toelaat die geen meetbrief hebben,(en gewoon de rating van een paar jaar terug gebruiken), geen uitslag publiceert en er zelfs geen doormailt als je er meermaals achter vraagt, zou geen CR-wedstrijden meer mogen organiseren.
    (het bovenstaande is helaas echt gebeurd het afgelopen jaar)
    Sigma 38 OOD "Enigma"

Standaard

Over welke wedstrijden gaat het dan?

Standaard

Als demeetrbieven nu, op 30 september 2009 om 22:29 uur nog steeds niet werden aangepast zullen we dit niet meer moeten verwachten dit seizoen.
    Waar zit het probleem?
    De drie mogelijkheden:
    1. De eigenaars werden gecontacteerd maar gaven geen gevolg. (is denk ik niet gebeurd)
    2. De eigenaars werden niet gecontacteerd omdat de commissie zich daar liever tussenuit houdt. Alle begrip maar is jullie "technische commissie" er dan enkel voor de palaver en de schone schijn?
    3. Het waait wel over ...

Wel, of het nu punt 2 of punt 3 wordt durf ik momenteel niet besluiten maar persoonlijk vind ik dat dit vanuit organisatorisch oogpunt getuigt van (te) weinig initiatief. Nochthans is er blijkbaar nood aan coördinatie én controle binnen het systeem!

Standaard

Het ging om 4 wedstrijden eind april begin mei, 4 zaterdagen op rij, in Oostende, georganiseerd door de RYCO, waarvan we er 2 meegedaan hebben.De organisatie op het water was goed(voor zover ik dat kan inschatten) en het was best leuk(dat heb ik hier toen zo ook op het forum gezet), maar als je na veel mails nog altijd geen eindstand krijgt, maar een uitslag van één van de twee wedstrijden waar je zelf aan meegedaan hebt en dan moet vaststellen dat in de ene uitslag die je krijgt, welgeteld een kwart van de deelnemers te vinden is in de CR-database(op dit moment, dus 4 maanden na datum), dan kijk je toch een beetje met een wrang gevoel terug.Er stond niets op het spel, we hadden niets te winnen maar ik heb niet het gevoel aan een wedstrijd meegedaan te hebben als zelfs de organisatie de wedstrijd niet echt au serieux neemt.Het minste wat je van een organisatie mag verwachten is toch dat ze nagaan of je wel een meetbrief hebt en in een volgende stap eens nagaat of die min of meer overeenkomt met de werkelijkheid.
    Sigma 38 OOD "Enigma"

Cool CR-gezever

"Kein keloel, zeilen heren!"
    The 8th Half Ton Classics Cup will be sailed in Nieuwpoort (BEL) on 17-23 AUG 2015 - check www.halftonclasseurope.net

Oostbekistan (vlak naast Westbe... ge weet wel)

Standaard

Hey gasten,

Zie hier de opvolging voor het weer, welke een bevestigend blijft met wat er gisteren op dit forum gezet is geweest.

Nogmaals de voorspelling:

Still record-breaking forecast!!!!

De hogedrukgordel van de Azoren die de laatste weken voor een mooie nazomer zorgde, brokkelt op zijn oostelijke flank verder af en zet de deur wagenwijd open voor Atlantische storingen. Zaterdagnacht trekt een actief koufront met flink wat wind en regen over Vlaanderen. Deze storing is verbonden aan een stormdepressie met kern over de noordelijke Noordzee.

Weer:

Betrokken met wat lichte regen of motregen, al vlug wordt het overal droog en komen er opklaringen. 's Nachts opnieuw betrokken met regen. Maxima rond 18 graden en het zicht is matig tijdens de neerslag.

Wind:

Breskens: WZW 6 (pieken tot 7 Bft), tijdelijk toenemend aan de voorzijde van het front tot 6 à 7 (pieken tot 8 à 9 Bft of 90 km/u).

Terneuzen: WZW 5 à 6 (pieken tot 7 Bft), tijdelijk toenemend aan de voorzijde van het front tot 6 (pieken tot 8 Bft of 80 km/u).

Antwerpen: WZW 5 (pieken tot 6), tijdelijk toenemend aan de voorzijde van het front tot 6 (pieken tot 7 à 8 of 70 km/u).

Groeten,
    Fritz Buyl

www.weather4expeditions.com

Oostbekistan (vlak naast Westbe... ge weet wel)

Standaard

Succes mannen, nog een berichtje van Fritz....

Sneuvelt het record of gooit de shift naar ZW roet in het eten?

Het wordt alvast een snelle wedstrijd. De koekenstad zal alleszins snel bereikt worden en zal op zondag voor menige kater zorgen.

In grote lijnen wordt de forecast van gisteren bevestigd. Slechts 2 verschillen: ten eerste boet het koufront in aan activiteit en worden de windpieken dus lichtjes afgezwakt. Ten tweede is de warme sector is wat nadrukkelijker met als nadeel een meer uitgesproken shift naar ZW.

Boven IJsland diept zich vandaag een depressie uit die morgen vlak ten noorden van Schotland naar verder naar Scandinavië trekt. Het weinig actieve warmfront van dit lagedrukgebied bereikt onze kust vanavond. Morgen bevinden we ons in de warme sector en trekt de wind gevoelig aan. 's Avonds laat trekt het koufront over de kust. Een hogedrukwig zorgt ervoor dat vanaf zondag de rust geleidelijk terugkeert in de troposfeer.

Weer:

Morgen is het overwegend zwaarbewolkt. Overdag kan er met tussenpozen wat lichte regen of motregen vallen. 's Avonds krijgt de neerslag een buiig karakter, maar de hoeveelheden blijven eens te meer beperkt. De maxima schommelen rond 17°C.

Wind:

Breskens: WZW 6 (pieken tot 7 Bft of 60 km/u) in de voormiddag. In de namiddag krimpend naar ZW en toenemend tot 6 à 7. ’s Avonds ruimt de wind terug naar WZW en neemt aan de voorzijde van het front tijdelijk toe tot 7 (pieken tot 8 Bft of 80 km/u).

Terneuzen: WZW 5 à 6 (pieken tot 7 Bft of 60 km/u) in de voormiddag. In de namiddag krimpend naar ZW en toenemend tot 6. ’s Avonds ruimt de wind terug naar WZW en neemt aan de voorzijde van het front tijdelijk toe tot 6 à 7 (pieken tot 7 à 8 Bft of 70 km/u).

Antwerpen: WZW 5 (pieken tot 6 Bft of 50 km/u) in de voormiddag. In de namiddag krimpend naar ZW en toenemend tot 5 à 6. ’s Avonds ruimt de wind terug naar WZW en neemt aan de voorzijde van het front tijdelijk toe tot 6 (pieken tot 7 à 8 Bft of 70 km/u).

Groeten,
    Fritz Buyl

www.weather4expeditions.com

Red face Bussen

Hi,

Kan iemand mij zeggen waar & wanneer precies de bus naar Terneuzen vertrekt op Linkeroever?

Héél erg bedankt,
    Bram

Standaard

[QUOTE=B4Speed;6851]Hi,

Kan iemand mij zeggen waar & wanneer precies de bus naar Terneuzen vertrekt op Linkeroever?

Thonetlaan 133 (ingang RYCB)

Vrijdag 2 oktober 2009 om 19.15 uur (stipt)

Zaterdag 3 oktober 2009 om 06.15 uur (stipt)

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten