Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Kalender CR 2010+ veranderingen

Standaard Kalender CR 2010+ veranderingen

Kalender CR kampioenschap is te vinden op de site van de VYF.
    http://onzk.vyf.be/kalender.htm

Eveneens enkele veranderingen in de reglementen: kijk goed naar de klassenverdelingen, veel kans dat CR-C en B samengevoegd zullen worden in bepaalde wedstrijden.
    http://www.cruiserrating.be/reglementen.htm

Verder las ik op de site van de VYF nog het volgende:

Ook in 2010 blijven de CR zeilers welkom op alle ONZK evenementen. Enkele clubs zullen er wellicht voor kiezen om voor de CR zeilers afzonderlijke banen uit te zetten, rond vaste betonning, omdat niet alle CR zeilers fan zijn van de iets intensievere upwind-downwind banen.

In 2010 wordt er geen ONZK eindklassement meer opgemaakt voor de CR deelnemers, omdat dit in 2009 geen succes was. Er blijft wel een CR kampioenschap bestaan, dat over een 10-tal wedstrijden gevaren wordt, gespreid over het ganse seizoen, van Oostende-Ramsgate tot en met Antwerp Race. De winnaars van het ONZK 2009 in de CR-klasse, Boatox van Philippe Melis in CR-A, en Bolderik van Wim Driessens in CR-B, ontvangen in 2010 een gratis IRC meetbrief. Als geregelde wedstrijdzeilers zullen zij hun wedstrijdseizoen in 2010 wellicht grotendeels in IRC varen.

Toch heel wat nieuws voor de CR zeilers....

Standaard

Beetje jammer dat ze na 1 jaar al besluiten om geen ONZK-stand voor CR te maken, zoiets kan je toch moeilijk na 1 jaar al beoordelen lijkt me...Er is overigens(in sommige havens) niet zoveel reclame voor het CR-gebeuren die de de echte doelgroep bereikt.
    Sigma 38 OOD "Enigma"
    http://zeilteam_enigma.webs.com/

Standaard

Het lijkt me inderdaad ook weinig zinvol om het ONZK klassement verder op te maken voor CR.
    Wanneer de CR-zeiler in 2009 de weg niet vond naar de startlijn zou dit waarschijnlijk ook in 2010 niet gelukt zijn. Het is nu eenmaal zo dat de CR een grotere opkomst kent wanneer dit gekoppeld is aan een tocht richting Antwerpen of voor een weekend op het beschutte water van de Oosterschelde. Een (overigens zeer leuke) wedstrijd naar Ramsgate of een intensief weekendje Breskens heeft heel wat minder appeal op de CR-zeiler. De kloof zal gewoon groter worden tussen de recreatie binnen CR en de competitie die in IRC doorgaat. Spijtig is wel dat op deze manier een springplank verdwijnt die een perfecte aanloop bood om in IRC verder te gaan. Ik denk niet dat dit dient verweten te worden aan de organiserende instanties maar als CR-zeiler kan je je ook de vraag stellen: "Is dit het circuit dat ik wil varen én zo ja, waarom zeilde ik dan deze wedstrijden voordien niet?" Mocht je hierop een positief antwoord hebben dan kan je nog steeds in IRC deelnemen!

Standaard

Daar heb je 100% gelijk in Wim...vond die agenda trouwens toch te vol en aldus voor een recreatieve wedstrijdzeiler geen haalbare kaart (voor ons toch niet).
    Bon, ik hoop toch heel wat CR zeilers te zien volgende zomer...

Standaard

Het was niet echt als een verwijt bedoeld, eerder een spijtige vaststelling.Vooral het feit dat de winnaars van het CR-ONZK een IRC-meetbrief kregen het volgende jaar vond ik een mooie stimulans. Maar er is ook een klassement van de CR-wedstrijden met onder meer de wedstrijden uit het ONZK+schelderegatta,antwerp race ed., dus die geeft al een mooi beeld van het CR-gebeuren.Maar voor de recreatieve zeiler levert dat inderdaad een overvolle agenda, dus ergens begrijp ik het wel(nu ik er over nadenk).
    Sigma 38 OOD "Enigma"

Standaard

Ik denk dat men niet mag vergeten dat er waarschijnlijk nogal wat CR boten een Nederlandse thuishaven hebben, het is niet iedereen gegeven om dan even naar Nieuwpoort een wedstrijd te gaan varen.

Thumbs up Cr 2010

Goed nieuws dat kalender er is.

Weet iemand wanneer de CR-meetbrieven 2010 er komen ?

greetz.

Standaard

Ik vermoed wanneer je er één aanvraagt? Maar als je er vorig jaar één had, krijg je dan binnenkort geen bericht met de vraag of je wil verlengen?
    Sigma 38 OOD "Enigma"

Standaard

Als het goed is dien je een nieuwe aanvraag te bezorgen. Het document vind je op hun website www.cruiserrating.be

By the way: de eerste CR-westrijd van het seizoen: FunRace te Zeebrugge op 1 en 2 mei. Gratis ligplaats één week voor en één week na de wedstrijd. De aankondiging zien jullie binnenkort wel verschijnen.
    WD
    BEL 707
    www.bolderik.be

Standaard

Waarom gaat de terugrace van Oostende - Ramsgate naar Nieuwpoort voor CR?
    Is er daar iets te doen?
    Ik kan niks vinden...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten