Belgacom gaat uit elkaar!

Stukje voor stukje, beetje bij beetje worden de motor, de netten, en alle mogelijk schroeven en inoxbouten door het Belgacom Sailing Team zorgvuldig weggenomen. Elk element van de boot krijgt dan een etiket dat zo duidelijk mogelijk moet zijn om achteraf het opnieuw monteren perfect te doen verlopen.

Dit alles voor een grote onderhoudsbeurt en verbeteringswerken. Onder de ORMA schippers-sponsors werd een ruime rondvraag gehouden over de problemen die zich tijdens het seizoen hebben voorgedaan en iedereen kreeg de kans om zijn standpunt uiteen te zetten.

De sponsors en reders wensten dat er zo snel mogelijk één enkele configuratie voor de boten gedefinieerd zou worden, dit voor het volledige wedstrijdenseizoen (oceaanraces en Grote Prijzen). De architecten* kondigden aan dat zij hun expertise en ervaring zullen bundelen om tot een grotere betrouwbaarheid van de multihulls te komen (meer bepaald het versterken van de verbindingsarmen, van de rondingen van de rompen en van de verbinding tussen de arm en de romp bij het zeilen onder foil). Verder wensten zij dat er een externe technische coördinator wordt aangesteld die zich moet bezighouden met de harmonisering van het onderzoek en de keuzes die gemaakt moeten worden.

De beide vlotters (!!!) werden reeds op hun beurt naar CDK gestuurd om er afgeschuurd te worden in afwachting dat de rest van de boot dezelfde ‘huidbehandeling’ ondergaat. De turquoise kleur moet nu eenmaal verwijderd worden om de gloednieuwe kleuren van onze onderneming te kunnen aanbrengen.

Nog enkele weken geduld… en u kan de fonkelnieuwe ‘’SURF’’-look van onze Belgacom-trimaran bewonderen.

Auteur:

  • Een correspondent

    Dit bericht werd geplaatst door een ClubRacer correspondent. Deze wordt aangestuurd door de hoofd- en eindredacteur die een groep, al dan niet vrijwillige of freelance correspondenten aanstuurt voor nationale en internationale verslaggeving van zeilwedstrijden.

Comments

Voor u geselecteerd: