Matsuru Team (BEL) tijdens de NSR

Donderdagavond word ik, telbak, afgehaald door Limo Service Wijffels, die mij d.m.v. GPS 'Ons Karinneke' naar Scheveningen brengt. 'Ons Karinneke' had blijkbaar alles goed uitgerekend, want we kwamen tegelijk met onze vleesklak aan.
De meeste Max Fun boten kwamen ook rond die tijd
toegestroomd en zoals Jan-Pieter had voorspeld: 14 Max Fun boten
ingeschreven. Snel optuigen, omdat onze vleesklak zo snel mogelijk 'met zijne mond in het nat wilt liggen'. (Dit kan je natuurlijk ook dubbelzinnig opvatten).

Vrijdag kunnen we nog even uitslapen aan boord van de Levyah en
is onze Bob ook gearriveerd met zijn lijkwagen (geur in de wagen). De wind is veranderlijk en vrij zwak. Dit resulteerde in een kamelenkoers en we eindigden met een 7 en een OCS.
Dit was niet bepaald de beste manier om aan de NSR te
beginnen. De volgende dag is de wind stabieler en m.b.v. de Matsuru-pakjes proberen we de tegenstanders af te leiden. Dit lukt vrij aardig. Alleen ging onze Bob tijdens de tweede reeks van de dag iets te dicht naar het strand, waarschijnlijk voor de 'tjoppen van ons Mariette'. Die dag hadden we 1, 12 en 2 gevaren.

's Avonds werden we uitgenodigd door Luc en Carolien in Kijkduin voor een gezellige BBQ. Alleen Marc heeft wat moeten missen, omdat hij zich moest verdedigen tegen een 'eerlijke' Nederlander. De gezelligheid steeg ten top wanneer onze Reddy Kilowatt achter Cognac vroeg. De naam werd snel veranderd in Reddy Cognac.

Zondagmorgen hadden we beter kunnen uitslapen. De
organisatie van NSR besluit om, om veiligheidredenen, de wedstrijd uit te stellen. De eerste reeks komt er dan ook rond 14 uur. De wedstrijd begint met een 'GR'. De helft van het veld blijft doorvaren. Er wordt een herstart gegeven. En tot onze grote verbazing wordt de wedstrijd plots na twee van de drie ronden te hebben gevaren, afgelast. Er komen vijf protesten tegen het RC, maar het heeft niet
mogen zijn, we krijgen geen verhaal.

De tweede reeks komt er Max Fun wind opzetten. Er werden bootsnelheden tot 20 knopen gemeten (Pladijzen vlogen in ons bakkes). De volgende dag bleef het nog een beetje nawaaien, zodat we Matsuru op zen best kregen (1 en 2).
We kunnen uit dit NSR besluiten, dat het niveau blijft stijgen in de Max Fun klasse en dat de regelmaat in een westrijd zeer
belangrijk is. Dit had Lars van den Berg met Breehorn(harem) begrepen, die met geen enkele overwinning de North Sea Regatta 2003 voor de tweede maal op zijn naam zette.
Proficiat iedereen en tot op de Deltaweek.

Foto's © Annemiek van Kinderen
Matsuru Team

Meer foto's van Annemiek van Kinderen:
www.annemiekvankinderen.nl

Auteur:

  • Een correspondent

    Dit bericht werd geplaatst door een ClubRacer correspondent. Deze wordt aangestuurd door de hoofd- en eindredacteur die een groep, al dan niet vrijwillige of freelance correspondenten aanstuurt voor nationale en internationale verslaggeving van zeilwedstrijden.

Comments

Voor u geselecteerd: