Sponsoring in de zeilsport: "La danseuse du président" schrijft de Standaard

ANTWERPEN (BEL) - Staf Helbig, directeur communicatie van Dexia, en als dusdanig sponsor van Club Brugge, de Rode Duivels en het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC) vindt dat sponsoring in de zeilsport een weggegooide investering is.
Piet Moons, marketingdirecteur van het Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC), spreekt hem niet echt tegen.

Dit lezen we in het artikel van Karin De Ruyter voor de Standaard verschenen op 03-05-04

"Je ziet het wel eens gebeuren in het bedrijfsleven. De baas van het bedrijf is een zeilfanaat, en dus vindt hij dat zijn bedrijf de zeilsport moet sponsoren. Ook al kan je België, met zijn zestig kilometer kust, niet echt een land van zeilers noemen. Weggegooid geld, dus." La danseuse du président, noemt Staf Helbig die stijl van sponsoring.

"Als je op korte termijn je naam wil vestigen, is wielersponsoring volgens mij het beste wat je kan doen", zegt Helbig.

"Het bedrijfsleven is rotverwend, en heeft alleen interesse voor topaffiches. Daarom heb je er als bedrijf alle belang bij dat de club of de ploeg die je sponsort in de top speelt.''

Je eigen mening hierover ventileren kan altijd via de sportsponsoring discussie op het ClubRacer forum

Labels

Auteur:

  • Ice

    Eddy Lekens (BEL) zeilt sinds 1979 wedstrijden met zeegaande zeiljachten, is stichter van ClubRacer en begeleidt als Digital Manager bedrijven met hun omnichannel E-commerce strategie en Marketing automatisatie. Is schipper/stuurman voor vele Verbondsbezem winnaars, werd 2x Nederlands kampioen, won 2x de Antwerp Race (IRC en Sportboten) en werd in 2004 met het ClubRacer zeilteam door het Watersportverbond verkozen tot de beste zeezeiler van Nederland.

Comments

Voor u geselecteerd: