Hobie Tiger World Championship - Sebbe en Carolijn uit de kuip IV

Het zit er weer op. Vandaag een moeilijke dag. Middenweertje, met 1
kant extreem goed. Een lange snelheidstest dus, met weinig mogelijke uitwegen als het eens wat minder gaat. Dan valt het op dat we nog veel ervaring missen. Uiteindelijk zijn we best tevreden.

Vandaag voeren we na een lange tijd wachten op wind toch nog 4 reeksen in een 8 a 10 knopen. Het weertje waarin heel wat zeilers in dubbel trapeze staan, en wij, indien het goed gaat, net enkel trapeze. Onze starts waren allemaal fantastisch. Dat is op eentje na, maar gelukkig was het toen de enige algemene terugroep van de wedstrijdserie. Dat is zeker al een positief punt.
Onze taktiek ging ook wel ok. Voordewind hebben we het soms nog wat moeilijk om de goede banen te vinden, maar dat is duidelijk al wat gebeterd.
Wat zuivere snelheid betreft kwamen we vandaag veel tekort. Een deel is techniek, een deel kennis over specifieke trim. En misschien ook nog wel een klein deeltje ons gewicht. Na de wedstrijden ging ik nog eventjes de maststand van Micha vergelijken, en dan bleek dat we er echt ver vanaf waren. Iets waar we de volgende keer zeker op moeten letten.
Qua communicatie verbeterd het ok, maar in moeilijke momenten blijft het moeilijk. We hebben steeds duidelijk 2 aparte meningen, en die zijn soms moeilijk te verzoenen. Daar blijft een heel belangrijk deel van het werk.
In ieder geval, een 11de plaats op het wk, in een boot waarin we
voordien amper in hebben gezeild, daar kunnen we best tevreden mee zijn.

Verder blijven we hier nog een paar dagen hangen, gewoon om van het leven wat te genieten. Vanaf 7 april zijn we terug thuis, en 15 april vertrekken we alweer naar Hyeres.

Tot later,
Sebbe en Carolijn

Hobie Tiger World ChampionshipQuest for Gold

Auteur:

• Een correspondent

Dit bericht werd geplaatst door een ClubRacer correspondent. Deze wordt aangestuurd door de hoofd- en eindredacteur die een groep, al dan niet vrijwillige of freelance correspondenten aanstuurt voor nationale en internationale verslaggeving van zeilwedstrijden.