Volvo Ocean Race boekt kolossale media aandacht

Volvo Ocean Race in de toptwintig van grootste sportevenementen

De Volvo Ocean Race 2005-2006, de grootste zeilrace ter wereld, heeft wereldwijd meer dan 1,8 miljard tv-kijkers bereikt. Dat is meer dan twee keer zoveel als de editie daarvoor.

Met het recordaantal kijkers plaatst de Volvo Ocean Race zich in de toptwintig van grootste sportevenementen als het gaat om mondiale media-aandacht. De media-aandacht voor de Volvo Ocean Race 2005-2006 werd gemeten tussen 1 oktober 2005 en 31 juli 2006. De resultaten bevestigen het mondiale publieke succes van de zeilrace over alle wereldzeeën.

De tv-uitzendingen waren in meer dan 190 landen te zien en het totale cumulatieve aantal kijkers bedroeg meer dan 1,8 miljard. Wat neerkomt op 121 procent meer televisiekijkers dan de editie in 2001-2002. De organisatie van de Volvo Ocean Race ziet dat als de ultieme bevestiging van het wereldwijde succes van de grootste zeilrace ter wereld. Verwacht wordt dat met de follow-up reportages van de Volvo Ocean Race het uiteindelijke aantal kijkers twee miljard zal overstijgen.

Lees het volledige artikel op www.sport.be

Foto: een media helikopter cirkelt rond de The Black Pearl tijdens de Melbourne In Port race © Oskar Kihlborg

Auteur:

  • Een correspondent

    Dit bericht werd geplaatst door een ClubRacer correspondent. Deze wordt aangestuurd door de hoofd- en eindredacteur die een groep, al dan niet vrijwillige of freelance correspondenten aanstuurt voor nationale en internationale verslaggeving van zeilwedstrijden.

Comments

Voor u geselecteerd: