Spi Ouest France Bouygues Telecom dag 3

OxygenVandaag wel gevaren, en hoe...
We zijn de dag een uur vroeger begonnen dan anders om wat zeiluren in te halen. Probleempje bij ons op de camping was dat die slagbomen maar pas begonnen te werken vanaf 7 uuur en wij stonden daar al om 6 voor onze code 4 te gaan halen bij Quantum. Het Engelse Figaro team heeft de slagboom er dan maar afgevezen en opgelost was het probleem. Aan het aantal zeilen in de zeilmakerij te zien zullen deze jongens hun cijfer wel halen voor deze maand…

Schatjes van petatjes

We beginnen de dag met een windward - leeward of een “super banane” zoals ze dat hier noemen. Onze eerste start is ineens met India vlag ten gevolge van de 2 generals die we gisteren hadden waarschijnlijk. We komen 2de aan de bovenwindse boei en eerste aan de benedenwindse boei en die plaats hebben we niet meer afgegeven totdat we over de finish waren. Het enige wat onze stuurman Marc Flamand van opwinding kon uitbrengen was “komaan schatjes van petatjes”. Maar wij zijn niet de enige die hier gevaren hebben...

Resultaten

In IRC 1 vaart MOANA een 15de en DNC en OXYGEN knap 7de en 5de, BORO 2 keer een DNC.

In IRC 2 vaart SLAINTE Clubracer een paaltje en een DNC (D2 uit de mast), S-KISS vaart een 41 en 31ste plaats.

In IRC 3 vaart ABOEN een 9de en een 18de plek en AQUAHOLIC een 11de en 19de.

In IRC 4 vaart LA FOLIEUSE een 4de en 9de plek.

In IRC 5 vaart GENERAL TAPIOCA een 1ste en 2de plek.

In de Open 7.5 klasse vaart BRETAGNE LAPINS (Peter Laureysens) een 11de en 4de plaats.

In First class 7.5 vaart de VLAAMSE ZEEZEILSCHOOL 2 keer een 21ste plek en RBSC een 16de en een 14de plek.

In de Mumm30 klasse vaart TU DELFT een 7de en een 15de plek.

Gouden zaken voor zeilmakers

In de côtière vandaag kregen we deftig wat wind over ons heen en overal zag je zeilen scheuren. Ik zag boten met gebroken gieken en masten. Dit moeten gouden tijden zijn voor mastenbouwers en zeilmakers of toch veel overuren voor de jongens die daar werken...

Morgen staat er nog 1 race op het programma en dat zou normaal gezien een "banane" moeten worden. En dan is het zien dat je eerst terug binnen bent om je bootje terug uit het water te krijgen. De grotere boten daarentegen, varen terug huiswaarts om op tijd terug te zijn voor de Goofy's of om te IJspegelen.

Labels

Auteur:

  • Yan T.

    Yan Trouwen zeilt sinds zijn geboorte en is gepassioneerd wedstrijdzeiler. Inshore, offshore, open boten of met catamarans, het  speelt geen rol voor Yan als er maar geraced wordt. Het liefst schrijft hij na de wedstrijd ook nog een verslag voor ClubRacer.

Comments

Voor u geselecteerd: