Maersk Line wordt transportpartner Volvo Ocean Race 2014-15

Maersk LineMaersk Line, 's werelds grootste rederij, wordt de transportpartner van de Volvo Ocean Race 2014-15. De uitdaging is om dit zware, mondiale, offshore zeilevenement in tien landen, vier continenten en op vijf oceanen feilloos te laten verlopen.

De negen maanden durende Volvo Ocean Race wordt als een zeer zware beproeving voor de zeilers gezien. Voor de walploegen die de Race rondom de wereld begeleiden, geldt dat net zo hard.

'We brengen de Volvo Ocean Race naar alle continenten van deze aardbol en plannen voor onze fans de best mogelijke ervaringen in de stopover racedorpen. Dat zal met allerlei attracties gebeuren, die ons verhaal vertellen", aldus Volvo Ocean Race CEO Knut Frostad. 'Daaronder valt de mobiele scheepswerf om de boten onderweg te onderhouden, zoals nog nooit eerder is vertoond in de veertigjarige geschiedenis van de Race."

'De logistiek luistert nauw voor de teams en havens, plus voor onszelf en onze sponsors. We moeten kunnen vertrouwen op het allerbeste transport en wie kan dat beter dan Maersk Line. We heten ze daarom met veel plezier welkom in ons team van Race partners van wereldklasse."

Volvo Ocean Race Chief Operations Officer (COO) Tom Touber (Lelystad) voegt daaraan toe: 'Maersk Line is een fantastische partner om aan boord te hebben. Ze delen dezelfde passie voor de zee, op een totaal ander gebied. We hebben geluk met zo een professionele rederij, die het racedorp de wereld rond transporteert. Daarbij gaat het op de opbouw van het dorp voor bijna 1.000 inwoners, als je alle medewerkers van de race, teams en overige belanghebbenden bij elkaar optelt. Daar bovenop komen nog eens de 2,9 miljoen dagelijkse bezoekers. We hebben een professioneel bedrijf als Maersk nodig om de dorpen op tijd op te bouwen. Dat is een uitdaging geworden nu dat de boten zo hard gaan."

Voor Maersk Line biedt het partnership met de Volvo Ocean Race een uitstekende kans om te laten zien waartoe ze mondiaal gezien in staat zijn. Ze zullen zo'n negentig containers vol met spullen van teams, organisatie en bootonderdelen de wereld rond vervoeren.

De Volvo Ocean Race gaat over zeemanschap, teamwork, uitdagingen volbrengen, innovatief zijn en aanpassen aan de natuur", zegt Maersk Line's Chief Commercial Officer Stephen Schueler over het partnership met de Volvo Ocean Race. 'Maersk Line's bewering 'Uw belofte. Geleverd' is gebaseerd op het inzicht dat we eenvoudige en betrouwbare oplossingen creëren, zodat onze klanten hun toezeggingen aan hun cliënten kunnen nakomen", verklaart Schueler.

'De Volvo Ocean Race heeft beloofd om voor duizenden fans, sponsors en deelnemers over de hele wereld een gedenkwaardige race-ervaring te leveren. Wij zijn er ongelofelijk trots op om daaraan onze medewerking te verlenen."

Tijdens de Volvo Ocean Race over 38.739 nautische mijlen, hetzelfde als 71.745 kilometer, zullen zeven boten aan de tien etappes over de wereldzeeën beginnen. In een race tegen de klok, de natuurkrachten en elkaar.

De Race start in oktober 2014 in het Spaanse Alicante, met de grote finale in de haven van Göteborg (SWE) in juni 2015.

Maersk Line heeft 500 schepen in gebruik en 30.000 medewerkers in 150 landen in dienst. Hun routes bereiken havens in alle uithoeken van de wereld.

Tekst: Diana Bogaards
Foto: Volvo Ocean Race

Auteur:

  • Een correspondent

    Dit bericht werd geplaatst door een ClubRacer correspondent. Deze wordt aangestuurd door de hoofd- en eindredacteur die een groep, al dan niet vrijwillige of freelance correspondenten aanstuurt voor nationale en internationale verslaggeving van zeilwedstrijden.

Comments

Voor u geselecteerd: