Proximedia neemt, met de “Proximedia” deel aan de 20ste editie van de Transat Jacques Vabre. Het doel is meer dan een sportieve prestatie. De échte uitdaging bestaat eruit met een jonge crew andersvaliden de terugkeer te maken van midden Amerika naar Europa. Na meerdere opdringerige telefoontjes en dito persberichten (en aangezien vrijbuiters vaneigens al meer heisa beloven dan de doorsnee zeiler) besluiten we om onze tanden in Proximedia te zetten.
In november neemt Denis Van Weynbergh met de Proximedia deel aan de Transat Jacques Vabre, de langste trans-Atlantische zeilwedstrijd ter wereld.
Volgend jaar staat de Route du Rhum, de beroemde solowedstrijd, op het programma. De échte uitdaging zal echter de terugkeer van Midden-Amerika naar Europa worden. Dan zal de Proximedia zeilboot (Mach 40) bemand worden door andersvalide jongeren. De deelname aan de Transat Jacques Vabre laat Denis Van Weynbergh toe om zich voor te bereiden op de Route du Rhum en fondsen te verzamelen voor de opleiding van de jonge crew. Bedrijven die dat wensen, kunnen het project al financieren via een pay-per-mile engagement waarbij een klein bedrag betaald wordt per gevaren mijl.
Hoe fondsen verzamelen voor een charme offensief?
Mooi mooi. Leuke actie, dachten wij zo bij ons eigen. Maar fondsen verzamelen lijkt ons nu niet meteen zo’n groot probleem voor Proximedia. Wij van ClubRacer, nooit te beroerd om een goed initiatief te ruggensteunen, doen even een voorstel volgens hun eigen modus operandi die we leren uit de bronnen onderaan dit bericht:
- Men zoekt een kleine beginnende zelfstandige ondernemer;
- Men laat er een agressieve en misleidende verkoper op los;
- Men belooft een laptop, een website, een prominente plaats in de zoekresultaten van Google, beheer en technische bijstand gedurende twee jaar en dat allemaal voor het luttele bedrag van €189/maand;
- Men laat vervolgens betreffende zelfstandige een wurgcontract met absurd hoge opzegvergoeding ondertekenen;
- Men voert slechts het hoogstnodige, ondermaats uit;
- Zelfstandige zegt contract op en betaalt vervolgens de hoge opzegvergoeding.
Voila, easy money en succes gegarandeerd.
Kleine lettertjes
Onder ons gezegd en gezwegen, wìj deden nooit een inspanning om deze informatie te vergaren, ze waaide ons aan als pollen in tijden van hooikoorts, sla er het internet maar eens op na. Alhoewel wij in tijden van crisis en schielijke neergang uiteraard voorstander zijn van massieve sponsoring door allerlei bedrijven willen we, als het even kan, dit soort klimaat wél graag uit de zeilsport houden. Niettemin wensen wij Denis Van Weynbergh veel succes, hopelijk heeft hij in zijn contract met Proximedia de kleine lettertjes goed gelezen.
Bronnen:
- www.hbvl.be/limburg/lanaken/bedrogen-door-websitebouwer.aspx
- www.test-aankoop.be/forum/Topic/410992
- www.emerce.nl/nieuws/proximedia-sleept-weer-klant-rechter
- www.emerce.nl/nieuws/sitebouwer-beup-vingers-getikt-agressieve-verkoop
- www.alphens.nl/nieuws/bedrijven/11034,ondernemers-opgelet-beupproximedia-actief-in-alphen.html
- https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=111196
- http://webwereld.nl/development/43499-23-rechtszaken-tegen-sitebouwer-proximedia