Team Childhood I neemt de komende maanden deel aan zowel The Ocean Race Europe als de daaraan voorafgaande proloog. Het team zal voor The Ocean Race Europe onder leiding staan van schipper Simeon Tienpont.
Verder bestaat de het Team Childhood I uit ervaren professionals als Gerd Jan Poortman, Peter van Niekerk, Wouter Verbraak en voormalig Olympiër Pieter-Jan Postma aangevuld met jonge talenten.
Pieter-Jan Postma zal de selectie tijdens de proloog begeleiden. Het doel van de campagne is om jonge talenten de kans te bieden om op een zo hoog mogelijk niveau te leren. Eén van de redenen voor Janssen de Jong Groep en DutchSail om zich ook aan deze campagne te verbinden.
{“preview_thumbnail”:”/sites/clubracer.be/files/styles/video_embed_wysiwyg_preview/public/video_thumbnails/539700022.jpg?itok=2155cFPX”,”video_url”:”https://vimeo.com/539700022″,”settings”:{“responsive”:1,”width”:”854″,”height”:”480″,”autoplay”:0},”settings_summary”:[“Ingesloten video (Responsive).”]}
Nederlands – Zweedse campagne
De campagne is een Nederlands – Zweedse joint venture waarbij bedrijven en organisaties uit beide landen het mogelijk maken om met de boot deel te nemen, jonge talentvolle zeilers op te leiden en op die manier aandacht te vragen voor de World Childhood Foundation. Sailing Holland, eigenaar van de VO65, de voormalige Team Brunel, is verheugd over de samenwerking.
Gideon Messink – Sailing Holland:
“We varen nu twee seizoenen rond om aandacht te vragen voor de World Childhood Foundation. Voor de duidelijkheid: er zijn partijen die dat mogelijk hebben gemaakt en maken. Het is niet zo dat wij van de Foundation geld krijgen. Het is fantastisch dat we ook dit jaar weer kunnen varen door de steun van al onze partners.”
“Met achtereenvolgens de proloog en The Ocean Race Europe staan er al twee prachtige evenementen op de kalender. Evenementen die ook belangrijk zijn met het oog op de doorontwikkeling van de talenten. Zowel in Nederland als in Zweden is er veel zeiltalent. Talent dat we een plek aan boord willen geven om ervaring op te doen met het oog op The Ocean Race 2022-23.”
“Dat we erin zijn geslaagd om voor The Ocean Race Europe een crew samen te stellen met Tienpont, Poortman, Verbraak, Van Niekerk maar ook een ervaren Olympiër als Postma zegt genoeg. Met de boot weer in het water is het nu aan de jonge talenten om deze unieke kans optimaal te benutten. De kans om een plek aan boord te bemachtigen.”
Simeon Tienpont | Gerd Jan Poortman |
Simeon Tienpont gelooft in samenwerking en kijkt er naar uit om weer te racen
Schipper Simeon Tienpont, tevens een van de oprichters van DutchSail, kijkt er naar uit om weer te racen. Tienpont:
“Het idee achter de campagne is de reden waarom ik ben ingestapt. Ik geloof in deze samenwerking. Samenwerken is de enige manier om als Nederland te kunnen concurreren met de top teams uit het buitenland. De samenwerking tussen de Nederlandse en Zweedse sponsors is ook echt van meerwaarde, dat vergroot het draagvlak. De samenwerking tussen Sailing Holland en DutchSail mag ook zeker niet onbenoemd blijven. Door kennis, expertise en netwerken samen te brengen kunnen we concurreren op het hoogste niveau.”
“Deze relatief korte campagne is een prachtige mogelijkheid om onze (Tienpont, Van Niekerk, Verbraak, Poortman red.) kennis en ervaring door te geven aan de volgende generatie Nederlandse, maar hopelijk ook Zweedse zeilers.”
Janssen de Jong and New Horizon nieuwe partners
Janssen de Jong Groep behoort tot de top bouwbedrijven van Nederland en is internationaal actief in het Caribisch gebied en Polen. Samen met New Horizon treedt de Janssen de Jong Groep toe tot de belangrijkste partners van Team Childhood I.
Janssen de Jong Groep CEO Ivo van der Mark:
“We willen een nieuwe generatie inspireren met ondernemerschap, innovatie en lef. We willen laten zien dat dromen uitkomen als je doorzet en samenwerkt. Dit doen we al met het 69F jeugd foil project Team DutchSail – Janssen de Jong. Door ons nu ook op deze manier aan The Ocean Race Europe campagne te verbinden verwachten we nog meer uit de samenwerking te kunnen halen. De zeilsport past bij onze visie op teambuilding en het behalen van doelen. Het is een prachtige metafoor voor ons dagelijks werk en past goed bij onze medewerkers, klanten en andere relaties.”
Brede basis van meerdere partners
Met de toevoeging van DutchSail, Janssen de Jong Groep en New Horizon als partner bestaat de familie van partners nu uit vijf partijen. Naast eerdergenoemde zijn dat het Zweedse: Slättö en Neptunia.
De campagne kan daarnaast rekenen op de steun van een drietal suppliers: CodeZero, Brunel en EY. Met de KNZ&RV en KRZV De Maas naast de Zweedse KSSS zijn er in totaal drie verenigingen betrokken bij de campagne.
World Childhood Foundation
De VO65 Childhood I zeilt om aandacht te vragen voor de World Childhood Foundation. De Childhood Foundation is opgericht door H.M. Koningin Silva van Zweden en zet zich om kinderen te beschermen tegen geweld en seksueel misbruik. De stichting ondersteunt lokale organisaties die nieuwe en innovatieve methoden ontwikkelen om kwetsbare kinderen en gezinnen te helpen.
“We zijn onze partner Slättö erg dankbaar dat ze ons de kans biedt om onze boodschap tijdens The Ocean Race Europe te verspreiden. Team Childhood I geeft ons de kans om het bewustzijn over seksueel misbruik van kinderen te vergroten en wat te kunnen doen om kinderen veilig te houden. Daarnaast biedt het ons de kans om ons netwerk te verbreden en meer besluitvormers te bereiken, vanuit een voor ons geheel nieuwe context.” Aldus Paula Guillet de Monthoux, secretaris-generaal van de World Childhood Foundation.
Foto’s: Sander van der Borch